Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advertising art director
Art director
Art director
Artistic projects manager
Arts center director
Arts conservatory director
Casting director
Creative director
Cultural center manager
Cultural centre director
DG A
Decorative arts
Director of cultural center
Directorate-General A - Administration
Directorate-General A - Personnel and Administration
Directorate-General for Administration
Directorate-General for Personnel and Administration
FE director
Fine arts
Further education director
Further education principal
Gastro-urological director
Graphic arts
Plastic arts

Vertaling van "Art director " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


advertising art director | creative director | art director | artistic projects manager

set designer | art director | production designer


FE director | further education director | arts conservatory director | further education principal

coördinator volwassenenonderwijs | directeur Centrum voor volwassenenonderwijs | directeur volwassenenonderwijs | directrice Centrum voor volwassenenonderwijs


arts center director | director of cultural center | cultural center manager | cultural centre director

directrice filmtheater | manager sociocultureel centrum | directeur sociaal-cultureel centrum | directrice centrum voor de kunsten


Directorate 4 - Institutional Questions/Budget/Staff Regulations | Directorate 4 - Institutional Questions/Budget/Staff Regulations/Litigation | Directorate 4 - Institutional Questions/Staff Regulations/Litigation | Directorate for Institutional Questions, the Budget and the Staff Regulations | Directorate for Institutional Questions, the Staff Regulations and Litigation

directoraat 4 - Institutionele Vraagstukken/Begroting/Statuut | directoraat 4 - Institutionele Vraagstukken/Begroting/Statuut/Geschillen | directoraat 4 - Institutionele Vraagstukken/Statuut/Geschillen | directoraat Institutionele Vraagstukken, Begroting en Statuut | directoraat Institutionele Vraagstukken, Statuut en Geschillen


fine arts [ decorative arts | graphic arts | plastic arts ]

schone kunsten [ beeldende kunsten | decoratieve kunst | grafische kunst | plastische kunst ]


Directorate 1 - Competitiveness, Environment, Transport, Telecom, Energy | Directorate 1A - Internal Market, Environment, Transport | Directorate for Competitiveness, Environment, Transport, Telecommunications and Energy | Directorate for the Internal Market, Environment and Transport

directoraat 1 - Concurrentievermogen, Milieu, Vervoer, Telecom, Energie | directoraat 1A - Interne markt, Milieu, Vervoer | directoraat Interne Markt, Milieu en Vervoer


Directorate-General A - Administration | Directorate-General A - Personnel and Administration | Directorate-General for Administration | Directorate-General for Personnel and Administration | DG A [Abbr.]

directoraat-generaal A - Administratie | DG A [Abbr.]




Gastro-urological director

gastro-urologische geleidesonde
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The directors shall be qualified individuals, with significant experience in the field of arts and humanities including the application of information technology in the arts and humanities.

De bestuurders zijn gekwalificeerde personen, met aanzienlijke ervaring op het gebied van kunst en geesteswetenschappen, waaronder de toepassing van informatietechnologie op het gebied van kunst en geesteswetenschappen.


The directors shall be qualified individuals, with significant experience in the field of arts and humanities including the application of information technology in the arts and humanities.

De bestuurders zijn gekwalificeerde personen, met aanzienlijke ervaring op het gebied van kunst en geesteswetenschappen, waaronder de toepassing van informatietechnologie op het gebied van kunst en geesteswetenschappen.


Recognises attempts by the Council and the Commission to organise a second round of the European Union-Uzbekistan dialogue on human rights in May 2008 and commends the Commission on its efforts to organise a civil society seminar on media expression in the margins of the dialogue, possibly in Tashkent; points out once again that the holding of a dialogue on human rights and experts' meetings on the 2005 Andijan massacre do not in themselves constitute progress and cannot be used as a reason for the lifting of sanctions; notes that the absence of an independent international inquiry into the Andijan massacre and the lack of any improvement in the human rights situation in Uzbekistan — these being the conditions laid down by the European Un ...[+++]

onderkent het belang van pogingen van de Raad en de Commissie voor het organiseren van een tweede vergaderronde in het kader van de mensenrechtendialoog EU-Oezbekistan, in mei 2008 en prijst de Commissie voor haar pogingen om en marge van de dialoog een maatschappelijk middenveldseminar over uitingen via de media te organiseren; wijst er eens te meer op dat het houden van een mensenrechtendialoog en deskundigenbijeenkomsten over het bloedbad dat in 2005 in Andijan plaatsvond, op zichzelf geen vooruitgang inhoudt en bijgevolg niet als reden kan worden aangevoerd voor het opheffen van sancties; merkt op dat het ontbreken van een onafhankelijk internationaal onderzoek naar het bloedbad in Andijan en van enige verbetering in de mensenrechtens ...[+++]


87. Recognises attempts by the Council and the Commission to organise a second round of the European Union-Uzbekistan dialogue on human rights in May 2008 and commends the Commission on its efforts to organise a civil society seminar on media expression in the margins of the dialogue, possibly in Tashkent; points out once again that the holding of a dialogue on human rights and experts" meetings on the 2005 Andijan massacre do not in themselves constitute progress and cannot be used as a reason for the lifting of sanctions; notes that the absence of an independent international inquiry into the Andijan massacre and the lack of any improvement in the human rights situation in Uzbekistan – these being the conditions laid down by the Europea ...[+++]

87. onderkent het belang van pogingen van de Raad en de Commissie voor het organiseren van een tweede vergaderronde in het kader van de mensenrechtendialoog EU-Oezbekistan, in mei 2008 en prijst de Commissie voor haar pogingen om en marge van de dialoog een maatschappelijk middenveldseminar over uitingen via de media te organiseren; wijst er eens te meer op dat het houden van een mensenrechtendialoog en deskundigenbijeenkomsten over het bloedbad dat in 2005 in Andijan plaatsvond, op zichzelf geen vooruitgang inhoudt en bijgevolg niet als reden kan worden aangevoerd voor het opheffen van sancties; merkt op dat het ontbreken van een onafhankelijk internationaal onderzoek naar het bloedbad in Andijan en van enige verbetering in de mensenrech ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
87. Recognises attempts by the Commission and the Council to organise a second round of the European Union-Uzbekistan dialogue on human rights in May 2008 and commends the Commission on its efforts to organise a civil society seminar on media expression in the margins of the dialogue, possibly in Tashkent; points out once again that the holding of a dialogue on human rights and experts’ meetings on the 2005 Andijan massacre do not in themselves constitute progress and cannot be used as a reason for the lifting of sanctions; notes that the absence of an independent international inquiry into the Andijan massacre and the lack of any improvement in the human rights situation in Uzbekistan – these being the conditions laid down by the Europea ...[+++]

87. onderkent het belang van pogingen van de Commissie en de Raad voor het organiseren van een tweede vergaderronde in het kader van de mensenrechtendialoog EU-Oezbekistan, in mei 2008; wijst er eens te meer op dat het houden van een mensenrechtendialoog en deskundigenbijeenkomsten over het bloedbad dat in 2005 in Andijan plaatsvond, op zichzelf geen vooruitgang inhoudt en bijgevolg niet als reden kan worden aangevoerd voor het opheffen van sancties; merkt op dat het ontbreken van een onafhankelijk internationaal onderzoek naar het bloedbad in Andijan en van enige verbetering in de mensenrechtensituatie in Oezbekistan – de voorwaarden die de Europese Unie stelt voor het opheffen van sancties – er logischerwijs toe hebben geleid dat de san ...[+++]


87. Recognises attempts by the Council and the Commission to organise a second round of the European Union-Uzbekistan dialogue on human rights in May 2008 and commends the Commission on its efforts to organise a civil society seminar on media expression in the margins of the dialogue, possibly in Tashkent; points out once again that the holding of a dialogue on human rights and experts" meetings on the 2005 Andijan massacre do not in themselves constitute progress and cannot be used as a reason for the lifting of sanctions; notes that the absence of an independent international inquiry into the Andijan massacre and the lack of any improvement in the human rights situation in Uzbekistan – these being the conditions laid down by the Europea ...[+++]

87. onderkent het belang van pogingen van de Raad en de Commissie voor het organiseren van een tweede vergaderronde in het kader van de mensenrechtendialoog EU-Oezbekistan, in mei 2008 en prijst de Commissie voor haar pogingen om en marge van de dialoog een maatschappelijk middenveldseminar over uitingen via de media te organiseren; wijst er eens te meer op dat het houden van een mensenrechtendialoog en deskundigenbijeenkomsten over het bloedbad dat in 2005 in Andijan plaatsvond, op zichzelf geen vooruitgang inhoudt en bijgevolg niet als reden kan worden aangevoerd voor het opheffen van sancties; merkt op dat het ontbreken van een onafhankelijk internationaal onderzoek naar het bloedbad in Andijan en van enige verbetering in de mensenrech ...[+++]


D. whereas Mark Weil, founder and art director of the independent Ilkhom Theatre, was murdered in Tashkent on 9 September 2007; whereas the Ilkhom Theatre is one of the very few remaining cultural opposition voices in the country,

D. overwegende dat Mark Weil, oprichter en artistiek directeur van het onafhankelijke Ilkhom-theater, op 9 september 2007 in Tasjkent werd vermoord; overwegende dat het Ilkhom-theater een van de zeer weinige nog resterende culturele oppositiegeluiden vormde,


The entries will be judged by an international jury of renowned professionals from the fields of photography and the arts who will select the winners: Claude Bussac, Director of PhotoEspaña, Spain; François Hébel, Director of the Rencontres d'Arles, France; Orsolya Kőrösi , Managing Director of the Hungarian House of Photography, Hungary; Vangelis Ioakimidis, Director of the Thessaloniki Museum of Photography, Greece; Elina Brotherus , photographer and video artist, Finland; Klavdij Sluban , French photographer of Slovenian origi ...[+++]

De inzendingen worden beoordeeld door een internationale jury van gerenommeerde professionals uit de fotografie en de kunst, die de winnaars zullen selecteren: Claude Bussac , directeur van PhotoEspaña, Spanje; François Hébel , directeur van de Rencontres d'Arles, Frankrijk; Orsolya Kőrösi , directeur van het Hongaarse Huis van de Fotografie, Hongarije; Vangelis Ioakimidis , directeur van het Fotografiemuseum in Thessaloniki, Griekenland; Elina Brotherus , fotograaf en videokunstenaar, Finland; en Klavdij Sluban , Frans fotograaf van Sloveense afkomst.


E. whereas the EIB's activities are subject to democratic supervision by the European Parliament as regards the general guidelines for EIB activities; whereas, however, in accordance with the Protocol on the European Bank's Statues, the Board of Governors 'shall lay down general directives for the credit policy of the Bank' (Art. 9.2); whereas the Board of Directors 'shall have sole power to take decisions in respect of granting loans and guarantees' (Art. 11); whereas the European Parliament has neither the powers nor authority to exercise financial control over or to ap ...[+++]

E. overwegende dat de activiteiten van de EIB onderworpen zijn aan de democratische controle van het Europees Parlement wat de algemene richtsnoeren van haar activiteiten betreft, maar dat de Raad van gouverneurs, overeenkomstig het Protocol betreffende de statuten van de Europese Investeringsbank, "de algemene richtlijnen vast[stelt] met betrekking tot de kredietpolitiek van de bank" (artikel 9, lid 2); overwegende dat "alleen de Raad van bewind van de EIB (...) bevoegd (is) te besluiten tot het verlenen van kredieten en garanties" (artikel 11) en dat het Europees Parlement noch over de bevoegdheid, noch over het gezag beschikt om een ...[+++]


As the Director of the Agency has forwarded the annual general reports to the European Parliament, the Council, the Commission, the Court of Auditors, the Economic and Social Committee, the Member States and the Advisory Committee on Safety, Hygiene and Health Protection at Work as stipulated by Art. 10 of Regulation 2062/94, the Commission now submits, as a purely interim measure, a progress report 1996-2000 summarising the main actions and achievements during the Agency's establishment period.

Aangezien de directeur van het Agentschap de algemene jaarverslagen overeenkomstig artikel 10 van Verordening (EG) nr. 2062/94 aan het Europees Parlement, de Raad, de Commissie, de Rekenkamer, het Economisch en Sociaal Comité, de lidstaten en het Raadgevend Comité voor de veiligheid, de hygiëne en de gezondheidsbescherming op de arbeidsplaats heeft toegezonden, dient de Commissie nu als louter tussentijdse maatregel een voortgangsrapport over de periode 1996-2000 in, dat de voornaamste acties en verwezenlijkingen tijdens de oprichtingsperiode van het Agentschap samenvat.


w