Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Arrange rental car drop-off
Automobile
Car
Car materials purchasing
Car with very low emission
Charging car
Coal charge car
Coal charging car
Coke car
Coke quenching car
Gain car materials
Hot car
Kiln car preheating
Larry car
Motor car
Personal automobile
Placing kiln car into preheating chamber
Position rental car drop-off
Preheat kiln car
Preheating kiln car
Prepare rental car drop-off
Private car
Purchase car materials
Purchasing car materials
Quenching car
Sort rental car drop-off
Tourist vehicle
VLE car
Very-low-emission car

Vertaling van "Car " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
kiln car preheating | placing kiln car into preheating chamber | preheat kiln car | preheating kiln car

ovenwagen voorverwarmen


charging car | coal charge car | coal charging car | larry car

vulwagen


car materials purchasing | purchasing car materials | gain car materials | purchase car materials

automaterialen aankopen


coke car | coke quenching car | hot car | quenching car

bluswagen | kooksbluswagen


car with very low emission | very-low-emission car | VLE car

auto met zeer geringe emissies


Car accident NOS, nontraffic Car occupant injured in nontraffic accident NOS

auto-ongeval NNO, niet-verkeersongeval | inzittende van auto gewond bij niet-verkeersongeval NNO


Car occupant injured in collision with car, pick-up truck or van

inzittende van auto gewond bij botsing met auto of (open) bestelwagen


motor car [ automobile | car | personal automobile | private car | tourist vehicle ]

automobiel [ auto | personenauto | personenwagen | wagen ]


position rental car drop-off | prepare rental car drop-off | arrange rental car drop-off | sort rental car drop-off

aflevering van huurauto's regelen | aflevering van huurwagens regelen


Pedestrian injured in collision with car, pick-up truck or van

voetganger gewond bij botsing met auto of (open) bestelwagen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
To address the problems faced by EU citizens related to cross-border car taxation, the Commission presented on 14 December 2012 a Communication "Strengthening the Single Market by removing cross-border tax obstacles for passenger cars"[89], clarifying EU rules on car taxation and identifying best practices that Member States should implement, such as informing citizens of their rights and obligations in relation to the application of car taxes in cross-border situations and refunding part of the registration tax for cars which are permanently transferred to another Member State, so as to avoid double taxation.

Om de problemen aan te pakken waarmee de EU‑burgers in verband met grensoverschrijdende autobelasting te maken hebben, presenteerde de Commissie op 14 december 2012 de mededeling „Versterking van de eengemaakte markt door het wegwerken van grensoverschrijdende fiscale obstakels voor personenauto’s”[89]. Daarin worden de EU‑regels inzake autobelasting toegelicht en wordt nagegaan wat de beste praktijken zijn die de lidstaten zouden moeten toepassen, zoals betere informatieverstrekking voor de burgers over hun rechten en plichten in verband met de toepassing van autobelastingen in grensoverschrijdende situaties en terugbetaling van een deel van de inschrijvingsbelasting voor auto’s die permanent naar ...[+++]


Inform second-hand car owners and consumers outside Volkswagen dealerships: Consumers that have bought their vehicles outside the Volkswagen dealership or are maintaining it outside of such a dealership (e.g. second-hand cars, cars bought directly from importers), Volkswagen should maximise their efforts to inform these car owners.

Informeren van eigenaars van tweedehands auto's en consumenten die niet naar een Volkswagen-dealer gaan: Volkswagen zou zijn uiterste best moeten doen om eigenaars van auto's die niet bij een Volkswagen-dealer zijn gekocht of die daar niet worden onderhouden (b.v. tweedehands auto's of auto's die direct van een importeur worden gekocht) van informatie te voorzien.


26. Deplores the decision of the Conference of Presidents to bar the engagement of MEPs in the CARS 2020 discussions; notes that many other representative organisations and Member State politicians are involved; demands that the Conference of Presidents review this decision in the light of the important proposals on the future of the car industry being developed in the CARS 2020 framework; notes that, as any legislation evolving from CARS 2020 will be closely examined and approved by the Parliament, participating in policy groups does not undermine Parliament’s independence.

26. betreurt het besluit van de Conferentie van voorzitters om EP-leden niet bij de discussies over CARS 2020 te betrekken; merkt op dat wel veel andere vertegenwoordigende organisaties en politici uit de lidstaten hierbij betrokken zijn; eist dat de Conferentie van voorzitters dit besluit herziet vanwege de belangrijke voorstellen die binnen CARS 2020 over de toekomst van de automobielindustrie worden ontwikkeld; merkt op dat, aangezien alle wetgeving die voortvloeit uit CARS 2020 door het Parlement nauwgezet zal worden onderzocht en goedgekeurd, de onafhankelijke positie van het Parlement niet wordt ondermijnd door zijn medewerking ...[+++]


2. Expects the Commission to coordinate its own efforts more efficiently, in order to ensure that the CARS 2020 recommendations actually become operational and are monitored by the High Level Group in order not to repeat the failure of the first phase of the CARS 21 process (December 2005), when the conclusions reached were not followed by the necessary action; calls, accordingly, on the Commission to draw up a clear schedule of fast-track measures and, within its remit, to use its right of initiative, notably by drawing up guidelines, in order to coordinate and build on action by Member States and firms to ensure decent standards of li ...[+++]

2. verlangt dat de Commissie haar eigen bevoegdheden efficiënter coördineert om de aanbevelingen van „CARS 2020” in de operationele fase te brengen en daarop toezicht te laten uitoefenen door de Groep op hoog niveau, teneinde niet opnieuw de eerste fase van het „CARS 21”-proces (december 2005) te laten mislukken doordat aan de conclusies niet de nodige maatregelen werden verbonden; verzoekt de Commissie derhalve met een duidelijk programma en een versnelde agenda te komen en overeenkomstig haar bevoegdheden haar initiatiefrecht uit te oefenen, met name door richtsnoeren op te stellen om het optreden van de lidstaten en van ondernemingen ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
37. Stresses the need for the principle of ‘smart regulation’, as a coherent approach with respect to legislation having an impact on the car industry, to be implemented at the earliest opportunity; points out that, although this was one of the recommendations of the first ’CARS 21’ group (2005), no action has been taken in this area to date; stresses the vital importance of smart regulation to encourage investment in the automobile sector;

37. benadrukt dat het beginsel van 'slimme regelgeving', in de zin van een coherente strategie voor de ontwikkeling van wetgeving die daadwerkelijk effect heeft op de automobielindustrie, zo spoedig mogelijk moet worden toegepast; wijst erop dat, hoewel dit een van de aanbevelingen was van de eerste„CARS 21”-groep (2005), er op dit terrein tot nu toe geen actie is ondernomen; benadrukt het vitale belang van slimme regelgeving om investeringen in de automobielsector aan te moedigen;


58. Calls on the Commission to take measures, in cooperation with the Member States, to ensure a high level of consumer protection, transparency and safety in the second-hand car market, and to work towards a gradual phasing-out of polluting and less safe vehicles; commends the Commission’s recommendation in the roadworthiness testing regulation to require mileage recording at each test; considers that initiatives such as the ‘Car Pass’ scheme in Belgium could be encouraged by a European Standard; notes that re-registration procedures for vehicle transfers must also discourage cross-border mileage fraud;

58. verlangt dat de Commissie in samenwerking met de lidstaten maatregelen neemt om ook op de markt voor tweedehands auto's een hoge mate van consumentenbescherming, transparantie en veiligheid te garanderen, en ernaar toewerkt dat vervuilende en minder veilige voertuigen geleidelijk uit het verkeer verdwijnen; steunt de aanbeveling van de Commissie om in de verordening betreffende de technische controle van motorvoertuigen de verplichting op te nemen dat bij iedere controle de kilometerstand wordt geregistreerd; is van mening dat de overname van initiatieven zoals de Belgische „Car Pass”-regeling kan worden gestimuleerd door middel va ...[+++]


These commitments were recognised by Commission Recommendation 1999/125/EC of 5 February 1999 on the reduction of CO emissions from passenger cars (ACEA), Commission Recommendation 2000/303/EC of 13 April 2000 on the reduction of CO emissions from passenger cars (KAMA) and Commission Recommendation 2000/304/EC of 13 April 2000 on the reduction of CO emissions from passenger cars (JAMA)

Deze verbintenissen zijn erkend bij Aanbeveling 1999/125/EG van de Commissie van 5 februari 1999 inzake de beperking van de CO-emissies van personenauto's (ACEA), Aanbeveling 2000/303/EG van de Commissie van 13 april 2000 inzake de beperking van de CO-emissies van personenauto's (KAMA) en Aanbeveling 2000/304/EG van de Commissie van 13 april 2000 inzake de beperking van de CO-emissies van personenauto's (JAMA)


In order to maintain the diversity of the car market and its ability to cater for different consumer needs, CO targets for passenger cars should be defined according to the utility of the cars on a linear basis.

Om de diversiteit van de automarkt en de mogelijkheid om tegemoet te komen aan uiteenlopende behoeften van de consument te behouden, moeten CO-doelstelingen voor personenauto's worden gedefinieerd op basis van het praktische nut van de auto's op lineaire basis.


The origins of this regulation lie in a strategy adopted by the EU in 1995 aimed at reducing CO emissions through three pillars: a voluntary commitment by car manufacturers to reduce emissions; promoting fuel-efficient cars through fiscal measures; and consumer information achieved through labels showing a car’s CO emissions, as detailed in Directive 1999/94/EC

Deze verordening vloeit voort uit een strategie die door de EU in 1995 werd aangenomen en er op gericht is om CO -emissies aan de hand van drie pijlers te verminderen: een vrijwillige inzet van autofabrikanten om emissies te doen dalen; de aankoop van brandstofefficiënte wagens stimuleren via fiscale maatregelen en betere informatie voor de consument aan de hand van labels met informatie over de CO -emissie van de wagen, zoals wordt uiteengezet in Richtlijn 1999/94/EG


This can mean not only moving from car to public transport or car to bicycle, but also from a big car to a small car or a car which is not full to a car which is full.

Dit kan betekenen dat er niet alleen een verschuiving van de auto naar het openbaar vervoer of de fiets plaatsvindt, maar ook van een grote auto naar een kleine auto of van een auto die niet helemaal bezet is naar een auto die helemaal bezet is.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Car' ->

Date index: 2022-10-04
w