Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Consumer education in primary and secondary schools
Educate on primary education class content
Education
Educational aspects
Educational experiment
Educational innovation
Educational research
Educational sciences
Educator in primary education
Elementary education
Experimental school
Music teacher primary school
New educational methods
Open-access school
Parallel school
Pilot school
Primary education
Primary education teacher
Primary school
Primary school SEN teacher
Primary school special needs teacher
Primary school teacher
Primary schools
Science of education
Special educational needs teacher primary school
Teach primary education class content
Teaches primary education class content
Teaching primary education class content

Vertaling van "Educator in primary education " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
educate on primary education class content | teaching primary education class content | teach primary education class content | teaches primary education class content

lagereschoolonderwerpen aanleren | lagereschoolonderwerpen onderwijzen


music teacher primary school | primary education teacher | educator in primary education | primary school teacher

leerkracht lager onderwijs | onderwijsgevende basisonderwijs | leerkracht basisonderwijs | leraar basisonderwijs


consumer education in primary and secondary schools

consumentenvorming in het basisonderwijs en het secundaire onderwijs


college of education-new primary teacher-training course

pedagogische academie voor het basisonderwijs


primary school special needs teacher | teacher in special educational needs in primary school | primary school SEN teacher | special educational needs teacher primary school

leerkracht bijzonder lager onderwijs | leerkracht speciaal basisonderwijs | leraar speciaal basisonderwijs | leraar/lerares buitengewoon basisonderwijs


primary education [ elementary education | primary school ]

basisonderwijs [ basisschool | lagere school ]


primary education | primary schools

basisonderwijs | gewoon lager onderwijs | ba o [Abbr.] | G.L.O. [Abbr.]


education [ educational sciences | science of education | Educational aspects(ECLAS) ]

opleiding [ onderwijskunde | onderwijswetenschappen | vorming ]


new educational methods [ educational experiment | educational innovation | educational research | experimental school | open-access school | parallel school | pilot school ]

nieuwe pedagogie [ buitenschoolse vorming | experimentele school | open school | pedagogische vernieuwing | pedagogisch experiment | pedagogisch onderzoek | pilootschool ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Make efforts to promote media education and literacy, in particular, safe and responsible use of digital technologies in early childhood education and primary education.

Inspanningen te doen om mediaonderwijs en -geletterdheid, met name het veilig en verantwoord gebruik van digitale technologieën, in voor- en vroegschoolse educatie en in het primair onderwijs te bevorderen.


Facilitate access to and the promotion of ICT and the development of digital competence through age-appropriate exposure to, and the integration of, digital tools throughout early childhood education and primary education, whilst recognising the important role of parents and families, as well as the different learning needs at different ages.

De toegankelijkheid en het promoten van ICT en de ontwikkeling van digitale competentie te vergemakkelijken door het op een bij de leeftijd passende wijze in aanraking brengen met en integreren van digitale instrumenten in de voor- en vroegschoolse educatie en in het primair onderwijs, waarbij de belangrijke rol van ouders en gezinnen, alsook de verschillende leerbehoeften op verschillende leeftijden, worden onderkend.


Promote and develop cooperation, the exchange of good practice and mutual learning on the subject of fostering creativity, innovation and digital competences in early childhood education and primary education, as well as through non-formal and informal learning.

Samenwerking, uitwisseling van goede praktijken en wederzijds leren in verband met het bevorderen van creativiteit, innovatie en digitale competenties in de voor- en vroegschoolse educatie en in het primair onderwijs, alsmede door middel van niet-formeel en informeel leren, te stimuleren en ontwikkelen.


Take appropriate measures and initiatives aimed at fostering creativity, innovation and digital competences in early childhood education and primary education, making effective use of European resources such as the Erasmus+ Programme and the European Structural and Investment Fund to support such measures and initiatives.

Passende maatregelen en initiatieven te nemen die gericht zijn op het bevorderen van creativiteit, innovatie en digitale competenties in de voor- en vroegschoolse educatie en in het primair onderwijs, en daarbij doeltreffend gebruik te maken van Europese middelen als het Erasmus+-programma en het Europees Structuur- en Investeringsfonds om die maatregelen en initiatieven te ondersteunen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
24. Emphasises the importance of maintaining the 20 % target for education and health programmes and insists on the need to integrate gender equality into the labour market and into society in general; reiterates that education and investment in human capital are the foundation of social cohesion and socio-economic development; calls for the implementation of effective policies and adequate funding to fight illiteracy, the rate of which remains high in some countries in the region, in partic ...[+++]

24. onderstreept het belang van het behouden van de doelstelling van 20% voor de onderwijs- en gezondheidsprogramma's en staat erop dat het gendergelijkheidsaspect op de arbeidsmarkt en in de samenleving in het algemeen in aanmerking moet worden genomen; wijst er nogmaals op dat onderwijs en investeringen in het menselijke kapitaal de basis vormen voor sociale cohesie en sociaaleconomische ontwikkeling; verzoekt om de tenuitvoerlegging van doeltreffende beleidsmaatregelen en om passende financiering voor de strijd tegen analfabetisme, dat nog steeds een groot probleem is in sommige landen in de regio en dat vooral vrouwen en kinderen t ...[+++]


24. Emphasises the importance of maintaining the 20% target for education and health programmes and insists on the need to integrate gender equality into the labour market and into society in general; reiterates that education and investment in human capital are the foundation of social cohesion and socio-economic development; calls for the implementation of effective policies and adequate funding to fight illiteracy, the rate of which remains high in some countries in the region, in particu ...[+++]

24. onderstreept het belang van het behouden van de doelstelling van 20% voor de onderwijs- en gezondheidsprogramma's en staat erop dat het gendergelijkheidsaspect op de arbeidsmarkt en in de samenleving in het algemeen in aanmerking moet worden genomen; wijst er nogmaals op dat onderwijs en investeringen in het menselijke kapitaal de basis vormen voor sociale cohesie en sociaaleconomische ontwikkeling; verzoekt om de tenuitvoerlegging van doeltreffende beleidsmaatregelen en om passende financiering voor de strijd tegen analfabetisme, dat nog steeds een groot probleem is in sommige landen in de regio en dat vooral vrouwen en kinderen t ...[+++]


28. Reiterates that education and investment in human capital are the foundation of social cohesion and socio-economic development, and calls for decisive action, backed up by adequate funding, to be taken against illiteracy, the rate of which remains high in some countries in the region, in particular among girls and women, and for access to be provided to non-fee-paying public education at primary and secondary levels, which is currently restricted owing to a lack of the necessary budgetary resources in some cou ...[+++]

28. herhaalt dat onderwijs en investeringen in menselijk kapitaal de grondslag vormen van sociale cohesie en sociaaleconomische ontwikkeling, en vraagt om aanzienlijke inspanningen en passende financiering voor de strijd tegen het analfabetisme, dat in bepaalde landen van de regio vooral bij meisjes en vrouwen nog erg hoog is, en voor gratis toegang tot openbaar lager en secundair onderwijs, dat bij gebrek aan begrotingsmiddelen in bepaalde landen beperkt is; spreekt in dit verband zijn steun uit voor het project van de Organisatie van Ibero-Amerikaanse staten voor onderwijs, wetenschap en cultuur „Onderwijsdoelstellingen 2021: het onde ...[+++]


28. Reiterates that education and investment in human capital are the foundation of social cohesion and socio-economic development, and calls for decisive action, backed up by adequate funding, to be taken against illiteracy, the rate of which remains high in some countries in the region, in particular among girls and women, and for access to be provided to non-fee-paying public education at primary and secondary levels, which is currently restricted owing to a lack of the necessary budgetary resources in some cou ...[+++]

28. herhaalt dat onderwijs en investeringen in menselijk kapitaal de grondslag vormen van sociale cohesie en sociaaleconomische ontwikkeling, en vraagt om aanzienlijke inspanningen en passende financiering voor de strijd tegen het analfabetisme, dat in bepaalde landen van de regio vooral bij meisjes en vrouwen nog erg hoog is, en voor gratis toegang tot openbaar lager en secundair onderwijs, dat bij gebrek aan begrotingsmiddelen in bepaalde landen beperkt is; spreekt in dit verband zijn steun uit voor het project van de Organisatie van Ibero-Amerikaanse staten voor onderwijs, wetenschap en cultuur "Onderwijsdoelstellingen 2021: het onde ...[+++]


· Pre-primary education: pre-primary education is increasingly recognised under new approaches and policies, although for the most part this is happening in the framework of pilot projects.

· kleuteronderwijs wordt hoe langer hoe meer in nieuwe benaderingen en beleidsvoering opgenomen, voor het merendeel weliswaar in de vorm van pilootprojecten.


Continue efforts to improve the quality of education, including primary education, and to create a modern vocational education and training system and a higher education sector linked with the labour market and economic needs and promoting of regional cooperation in the field of higher education.

Verdere verbetering van de kwaliteit van het onderwijs, waaronder het basisonderwijs, opzet van een modern systeem voor beroepsonderwijs en -opleiding, koppeling van het hoger onderwijs aan de arbeidsmarkt en de economische behoeften, en bevordering van de regionale samenwerking op het gebied van het hoger onderwijs.


w