Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Commercial school
Comparability of qualifications
Comparability of vocational training qualifications
Distance training
E-training
IVET
IVT
Initial training
Initial vocational education and training
Initial vocational training
Initial vocational training relationship
Manpower training
Pre-vocational training
Professional education
Recognition of vocational training qualifications
Sandwich training
Technical school
Vocational education
Vocational school
Vocational training
Vocational training manager

Vertaling van "Initial vocational training " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
initial vocational training relationship

leerovereenkomst




initial training | initial vocational education and training | initial vocational training | IVT | IVET [Abbr.]

initiële beroepsopleiding | initiele opleiding | primair beroepsopleidende educatie


vocational training [ distance training | e-training | manpower training | pre-vocational training | sandwich training ]

beroepsopleiding [ alternerende opleiding | e-opleiding | opleiding van arbeidskrachten | opleiding via internet | schriftelijke opleiding | voorbereidende opleiding ]


vocational education [ commercial school | technical school | vocational school | Vocational training(STW) | professional education(UNBIS) ]

beroepsonderwijs [ beroepsschool ]


recognition of vocational training qualifications [ comparability of qualifications | comparability of vocational training qualifications ]

erkenning van getuigschriften van vakbekwaamheid [ vergelijkbaarheid van getuigschriften ]






IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Leonardo da Vinci programme had three main objectives: to improve skills, especially of young people in initial vocational training, to improve the quality of and access to continuous vocational training and lifelong acquisition of skills and qualifications and to promote and increase the contribution made by vocational training to the process of innovation with a view to improving competitiveness and entrepreneurship and creating new employment opportunities.

Het programma Leonardo da Vinci had drie hoofddoelstellingen: de verbetering van de vaardigheden van met name jongeren tijdens de initiële beroepsopleiding, de verbetering van de kwaliteit van en de toegang tot permanente beroepsscholing, de verwerving van vaardigheden en kwalificaties gedurende het gehele leven en de bevordering en vergroting van de bijdrage van de beroepsopleiding aan het innovatieproces met het oog op een beter concurrentievermogen en ondernemerschap en het scheppen van nieuwe arbeidskansen.


These projects provide for the placement of 143,000 people undergoing initial vocational training, students, young workers or recent graduates and the exchange of 22,000 human resources managers in the business sector, vocational training programme planners and managers, particularly trainers and mentors, and occupational guidance specialists.

Deze projecten voorzien in stages voor 143.000 personen die een initiële beroepsopleiding volgen, studenten, jonge werknemers of pas afgestudeerden, alsmede in de uitwisseling van 22.000 HR-managers in het bedrijfsleven, functionarissen die zijn belast met de planning of het beheer van beroepsopleidingsprogramma's, met name opleiders en begeleiders, en specialisten in beroepskeuzevoorlichting.


The ESF makes the bulk of the contribution to the three national programmes: 'Promoting employment and vocational training', 'Education and initial vocational training' and 'Health and prevention', which were approved in March and April.

Het ESF levert de grootste bijdrage aan de drie nationale programma's 'Bevordering van de werkgelegenheid en de beroepsopleiding', 'Onderwijs en initiële beroepsopleiding' en 'Gezondheid en preventie', die in maart en april 2001 zijn goedgekeurd.


They may be applied to initial vocational training (IVT) and/or continuous vocational training (CVT), depending on the relevant individual characteristics of each Member State's VET system and the type of VET providers.

Ze kunnen worden toegepast op initiële en/of permanente beroepsopleiding, naar gelang van de specifieke kenmerken van het beroepsonderwijs- en -opleidingsstelsel van elke lidstaat en het type aanbieders van beroepsonderwijs en -opleiding.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
They may be applied to initial vocational training (IVT) and/or continuous vocational training (CVT), depending on the relevant individual characteristics of each Member State's VET system and the type of VET providers.

Ze kunnen worden toegepast op initiële en/of permanente beroepsopleiding, naar gelang van de specifieke kenmerken van het beroepsonderwijs- en -opleidingsstelsel van elke lidstaat en het type aanbieders van beroepsonderwijs en -opleiding.


"initial vocational training" means any form of initial vocational training, including technical and vocational teaching, apprenticeship and vocationally oriented education, which contributes to the achievement of a vocational qualification recognised by the competent authorities in the Member State in which it is obtained;

initiële beroepsopleiding: elke vorm van initiële beroepsopleiding, met inbegrip van de opleidingen in het technisch onderwijs en het beroepsonderwijs, het leerlingwezen en het beroepsvoorbereidend onderwijs, die opleidt voor een beroepskwalificatie die erkend wordt door de bevoegde autoriteiten van de lidstaat waar ze is behaald;


to increase the volume and to improve the quality of mobility throughout Europe of people involved in initial vocational education (for example combined initial vocational training arrangements including training as defined in Article 3(8)) and in continuing training, so as to increase placements in enterprises to at least 150 000 per year by the end of the Integrated Programme.

bewerkstelligen van meer en kwalitatief betere mobiliteit in heel Europa onder personen die initieel beroepsonderwijs, een initiële beroepsopleiding (o.a. duale initiële beroepsopleiding, met inbegrip van het leerlingwezen overeenkomstig artikel 3, lid 8) of bij- en nascholing volgen, zodat vóór het eind van het integrale programma per jaar ten minste 150 000 stages bij ondernemingen worden gelopen.


As regards, initial vocational training in the workplace, EU countries should collect data on:

Wat basisberoepsopleidingen op het werk betreft, moeten EU-landen gegevens verzamelen over:


increased participation in education and training throughout the life-cycle, including through action to achieve a significant decline in early school leaving and segregation and increased access to initial vocational training and to education at all levels ;

een grotere deelname aan onderwijs en opleiding in elke levensfase, o.a. via maatregelen om vroegtijdig schoolverlaten en segregatie sterk terug te dringen en de toegang tot initieel beroepsonderwijs en alle niveaus van onderwijs te vergemakkelijken;


2. With respect to initial vocational training in enterprises, s pecific data shall be collected by the Member States on:

2. De lidstaten verzamelen ten aanzien van de basisberoepsopleiding in ondernemingen specifieke gegevens over:


w