Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Community railway policy
Locomotive
Operate railway cargo monitoring equipment
Operate railway cargo monitoring technologies
Operate railway freight monitoring technologies
Rail connection
Rail network
Rail traffic
Rail transport
Railway
Railway Safety Directive
Railway carriage
Railway equipment
Railway line
Railway policy
Railway track
Railways
Train
Trains
Tram
Transport by railway
Use railway freight monitoring technologies
Vehicle on rails

Vertaling van "Railway policy " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE




Occupant of railway train or railway vehicle injured by fall from railway train or railway vehicle

inzittende van trein of spoorwegvoertuig gewond door val uit trein of spoorwegvoertuig


Occupant of railway train or railway vehicle injured by fall in railway train or railway vehicle

inzittende van trein of spoorwegvoertuig gewond door val in trein of spoorwegvoertuig


rail transport [ rail connection | rail traffic | railway | transport by railway | Railways(ECLAS) ]

vervoer per spoor [ railvervoer | spoorwegverbinding | spoorwegverkeer | transport per spoor ]


Occupant of railway train or railway vehicle injured in other specified railway accidents

inzittende van trein of spoorwegvoertuig gewond bij overige gespecificeerde spoorwegongevallen


Directive 2004/49/EC of the European Parliament and of the Council of 29 April 2004 on safety on the Community’s railways and amending Council Directive 95/18/EC on the licensing of railwayundertakings and Directive 2001/14/EC on the allocation of railway infrastructure capacity and the levying of charges for the use of railway infrastructure and safety certificate | Railway Safety Directive

Richtlijn 2004/49/EG van het Europees Parlement en de Raad van 29 april 2004 inzake de veiligheid op de communautaire spoorwegen en tot wijziging van Richtlijn 95/18/EG van de Raad betreffende de verlening van vergunningen aan spoorwegondernemingen, en van Richtlijn 2001/14/EG van de Raad inzake de toewijzing van spoorweginfrastructuurcapaciteit en de heffing van rechten voor het gebruik van spoorweginfrastructuur alsmede inzake veiligheidscertificering | spoorwegveiligheidsrichtlijn


operate railway cargo monitoring technologies | use railway freight monitoring technologies | operate railway cargo monitoring equipment | operate railway freight monitoring technologies

goederenvolgsystemen van spoorwegen gebruiken


vehicle on rails [ locomotive | railway carriage | railway equipment | train | tram | Trains(ECLAS) ]

voertuig op rails [ locomotief | spoorwegmaterieel | tram | trein | wagon ]


rail network [ railway line | railway track ]

spoorwegnet [ spoorlijn | spoorweg ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The European Railway Agency is a driving force in the policy for modernising the European railway sector.

Het Europees Spoorwegbureau speelt een cruciale rol bij de tenuitvoerlegging van het beleid ter modernisering van de Europese spoorwegen.


97. Calls on the Commission to take into account, in particular, the need to shift freight and passenger flows towards more sustainable and efficient transport flows while providing efficient co-modality; considers that the upcoming revision of the TEN-T guidelines needs to find solutions to the interoperability between national as well as cross-border railway systems and introduce conditionality on EU expenditure in order to achieve a genuine Single European Railway policy, and to ensure greater use of inland waterway and short sea shipping;

97. verzoekt de Commissie in het bijzonder rekening te houden met de noodzaak van het verplaatsen van het vracht- en personenvervoer naar meer duurzame en efficiënte vormen van vervoer, waarbij een efficiënte co-modaliteit in acht moet worden genomen; is van mening dat bij de komende herziening van de TEN-T-richtsnoeren oplossingen moeten worden gevonden voor de interoperabiliteit tussen nationale en grensoverschrijdende spoorwegstelsels en dat er voorwaarden aan de EU-uitgaven moeten worden gesteld om een werkelijk gezamenlijk Europees spoorwegbeleid te kunnen verwezenlijken, en dat ervoor moet worden gezorgd dat meer gebruik wordt gem ...[+++]


98. Calls on the Commission to take into account, in particular, the need to shift freight and passenger flows towards more sustainable and efficient transport flows while providing efficient co-modality; considers that the upcoming revision of the TEN-T guidelines needs to find solutions to the interoperability between national as well as cross-border railway systems and introduce conditionality on EU expenditure in order to achieve a genuine Single European Railway policy, and to ensure greater use of inland waterway and short sea shipping;

98. verzoekt de Commissie in het bijzonder rekening te houden met de noodzaak van het verplaatsen van het vracht- en personenvervoer naar meer duurzame en efficiënte vormen van vervoer, waarbij een efficiënte co-modaliteit in acht moet worden genomen; is van mening dat bij de komende herziening van de TEN-T-richtsnoeren oplossingen moeten worden gevonden voor de interoperabiliteit tussen nationale en grensoverschrijdende spoorwegstelsels en dat er voorwaarden aan de EU-uitgaven moeten worden gesteld om een werkelijk gezamenlijk Europees spoorwegbeleid te kunnen verwezenlijken, en dat ervoor moet worden gezorgd dat meer gebruik wordt gem ...[+++]


In its 2011 White Paper on transport policy adopted on 28 March 2011[1], the Commission put forward its vision of a Single European Railway Area with an internal railway market where European railway undertakings can provide services without unnecessary technical and administrative barriers.

In het Witboek Vervoer 2011 van 28 maart 2011[1] schetst de Commissie haar visie op de Europese spoorwegruimte met een interne spoorwegmarkt waarop alle Europese spoorwegondernemingen zonder overbodige technische en administratieve belemmeringen diensten kunnen aanbieden.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Obviously, ladies and gentlemen, all this will work only if the Member States supply the necessary investment because we cannot have a successful railway policy until we make the trans-European networks a reality, and guarantee interoperability on all the major lines, notably through the ERTMS.

Dames en heren, natuurlijk kan dit allemaal alleen werken als de lidstaten de nodige investeringen doen, omdat het spoorbeleid pas succesvol zal zijn als de trans-Europese netwerken realiteit zijn geworden en we interoperabiliteit kunnen waarborgen op alle grote lijnen, met name door middel van het ERTMS.


The challenge of European railway policy is to put in place a regulatory framework that encourages new investments and the provision of competitive transport services in a common railway area.

De uitdaging waar het Europese spoorwegbeleid ons voor stelt, is dat er een regelgevingskader moet worden ingevoerd waarmee nieuwe investeringen en het aanbieden van concurrerende vervoersdiensten in een gemeenschappelijke spoorwegruimte kunnen worden aangemoedigd.


Why, for example, did the former Austrian transport minister push so hard for liberalisation, while at the same time running the Austrian railways almost into the ground with his domestic railway policy?

Waarom heeft bijvoorbeeld de vorige Oostenrijkse minister van Verkeer zo aangedrongen op liberalisering en tegelijkertijd met zijn binnenlands spoorwegbeleid de Oostenrijkse spoorwegen naar een faillissement geleid?


In 1996, the study group on interoperability of the Joint Committee on Railways [4] sent a report [5] to the European Commission on the social aspects of European railway policy.

Reeds in 1996 heeft de studiegroep Interoperabiliteit van het Paritair Comité voor de spoorwegen [4] een verslag [5] gericht tot de Europese Commissie over de sociale aspecten van het Europese spoorwegbeleid.


[5] Interoperability study group of the Joint Committee on Railways, Working Party No 1, Social aspects of European railway policy, October 1996.

[5] Studiegroep Interoperabiliteit van het Paritair Comité voor de spoorwegen, Studiegroep nr. 1: Sociale aspecten van het Europese spoorwegbeleid, oktober 1996.


Whereas the implementation of the common transport policy necessitates the immediate application of the provisions of this Regulation to the six national railway undertakings ; whereas, by reason of the position of other railway undertakings, with respect in particular to the conditions of competition in transport, and by reason of the need to implement the aforesaid common transport policy by stages, examination of the conditions for extending the application of this Regulation to other railway undertakings can be postponed for some ...[+++]

Overwegende dat de verwezenlijking van het gemeenschappelijke vervoerbeleid de onmiddellijke toepassing vereist van de bepalingen van deze verordening op de zes nationale spoorwegondernemingen ; dat de bestudering van de voorwaarden waaronder de uitbreiding van de toepassing dezer verordening tot de overige spoorwegondernemingen mogelijk is , enkele jaren kan worden uitgesteld , zulks zowel wegens de situatie van deze ondernemingen met name ten aanzien van de concurrentievoorwaarden in het vervoer , als wegens de noodzaak , dit gemeenschappelijke beleid geleidelijk tot uitvoering te brengen ;




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Railway policy' ->

Date index: 2021-12-17
w