Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assess clinical psychological measures
Assess the visual impact of displays
Assess visual impact of displays
Beam impact test
Collision test
Crash test
Evaluate clinical psychological investigations
Evaluate clinical psychological measures
Impact test
Judge visual impact of displays
Measure the impact of clinical psychological tests
Side impact test
Test visual impact of displays

Vertaling van "Side impact test " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
side impact test

botsing:aanrijding | zijbotsproef | zijdelingse botsingsproef


beam impact test | impact test on a notched test piece resting on two supports

slagproef met op twee punten ondersteunde proefstaaf met V-kerf


collision test | crash test | impact test

botsingsproef




assess the visual impact of displays | judge visual impact of displays | assess visual impact of displays | test visual impact of displays

visuele impact van displays inschatten | visuele impact van etalages inschatten


assess clinical psychological measures | evaluate clinical psychological investigations | evaluate clinical psychological measures | measure the impact of clinical psychological tests

klinische psychologische maatregelen evalueren
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
During the lateral impact tests, a softwood beam shall be clamped to the floor to brace the rim of the wheel opposite the side of impact (see Figure 7.6).

Tijdens de laterale botstests wordt een zachthouten balk op de vloer bevestigd om de velg van het wiel aan de tegenovergestelde kant te blokkeren (zie figuur 7.6).


During the lateral impact tests, a softwood beam shall be clamped to the floor to brace the rim of the wheel opposite the side of impact (see Figure 6.13).

Tijdens de laterale botstests wordt een zachthouten balk op de vloer bevestigd om de velg van het wiel aan de tegenovergestelde kant te blokkeren (zie figuur 6.13).


Given the Commission’s previous response to priority written question P-3159/07 , has it taken any significant steps to ensure that side impact tests will be conducted on all categories of child restraint system?

Gezien het eerdere antwoord van de Commissie op prioritaire schriftelijke vraag P-3159/07 , heeft de Commissie iets belangrijks ondernomen om ervoor te zorgen dat neveneffectentests worden uitgevoerd op alle categorieën kindbeperkende systemen?


Marian Harkin Subject: Side impact testing for child restraint systems

Marian Harkin Betreft: Neveneffectentests voor kindbeperkende systemen


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Marian Harkin Subject: Side impact testing for child restraint systems

Marian Harkin Betreft: Neveneffectentests voor kindbeperkende systemen


Given the Commission’s previous response to priority written question P-3159/07, has it taken any significant steps to ensure that side impact tests will be conducted on all categories of child restraint system?

Gezien het eerdere antwoord van de Commissie op prioritaire schriftelijke vraag P-3159/07, heeft de Commissie iets belangrijks ondernomen om ervoor te zorgen dat neveneffectentests worden uitgevoerd op alle categorieën kindbeperkende systemen?


Notably, they recommend compulsory side impact tests which are currently not required under UNECE R44.03 standards, and these were also recognised as necessary by the new programme for the assessment of child restraint systems (NPACS, which was part-funded by DG TREN).

In het desbetreffende rapport wordt met name gepleit voor verplichte laterale botsingsproeven, die volgens de thans geldende UNECE R44.03-normen niet zijn vereist, terwijl ze wel degelijk als noodzakelijk worden erkend in het ten dele door DG TREN gefinancierde Nieuwe programma voor de beoordeling van kinderzitjes (NPACS).


Whereas in order to reduce the number of road accident casualties in Europe, it is necessary to introduce legislative measures for improving the protection of occupants of motor vehicles in the event of a side impact as much as possible; whereas this Directive introduces side impact test requirements, including biomechanical criteria, to ensure that a reasonable level of side impact resistance is provided;

Overwegende dat het, om het aantal verkeersslachtoffers in Europa te verminderen, noodzakelijk is wettelijke maatregelen te treffen om voor zover dat haalbaar is de bescherming van de inzittenden bij zijdelingse botsingen te verbeteren; dat met deze richtlijn voorschriften voor zijdelingse-botsingproeven, met inbegrip van biomechanische criteria, worden ingevoerd teneinde een redelijke weerstand tegen zijdelingse botsingen te waarborgen;


2.3. Place the dummy in the outboard front seat of the impacted side as described in the side impact test procedure specification.

2.3. Plaats de pop op de buitenste voorzitplaats aan de kant van de botsing als beschreven in de specificaties voor de zijdelingse-botstestprocedure.


2.6. The stabilized temperature of the test dummy at the time of the side impact test must be 22 ± 4 °C.

2.6. De gestabiliseerde temperatuur van de proefpop op het moment van de zijdelingse botsing moet 22 ± 4 °C zijn.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Side impact test' ->

Date index: 2023-12-01
w