Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Air miss
Assessment using EAT
Collision test
Collision tests
Collision-tested vehicle
Colregs
Crash test
Impact test
LET
Linear collision stopping power
Linear energy transfer
Near collision
Near miss

Vertaling van "collision test " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
collision test | crash test | impact test

botsingsproef








collision-tested vehicle

proef welke erin bestaat het voertuig in botsing te laten komen


colregs | scope of international regulations for preventing collisions at sea | international regulations for preventing collisions at sea | range of international regulations for preventing collisions at sea

internationale voorschriften om aanvaringen op zee te vermijden | internationale voorschriften om aanvaringen op zee te voorkomen




LET | Linear collision stopping power | Linear energy transfer

LET | Lineaire energietransfer | Linear energy transfer


Assessment using GOAT (Galveston Orientation and Amnesia Test)

beoordelen met 'Galveston Orientation and Amnesia Test'


Assessment using EAT (Edinburgh Articulation Test)

beoordelen met 'Edinburgh Articulation Test'
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Two methods have been proposed and tested to alert seabirds to the presence of static nets and thereby avoid collision[17].

Er zijn twee methoden voorgesteld en getest om zeevogels voor de aanwezigheid van staande netten te alarmeren en botsingen te vermijden[17].


1. Upon assessment by the Commission, vehicles equipped with collision avoidance systems may not have to fulfil the test requirements laid down in Sections 2 and 3 of Annex I in order to be granted an EC type-approval or a national type-approval for a type of a vehicle with regard to pedestrian protection, or to be sold, registered or to enter into service.

1. Na beoordeling door de Commissie hoeven voertuigen die zijn uitgerust met een systeem om botsingen te vermijden, niet aan de testvoorschriften van de punten 2 en 3 van bijlage I te voldoen om EG-typegoedkeuring of nationale typegoedkeuring te krijgen wat de bescherming van voetgangers betreft, of om verkocht, geregistreerd of in het verkeer gebracht te worden.


1. Upon assessment by the Commission, vehicles equipped with collision avoidance systems may not have to fulfil the test requirements laid down in Sections 2 and 3 of Annex I in order to be granted an EC type-approval or a national type-approval for a type of a vehicle with regard to pedestrian protection, or to be sold, registered or to enter into service.

1. Na beoordeling door de Commissie hoeven voertuigen die zijn uitgerust met een systeem om botsingen te vermijden, niet aan de testvoorschriften van de punten 2 en 3 van bijlage I te voldoen om EG-typegoedkeuring of nationale typegoedkeuring te krijgen wat de bescherming van voetgangers betreft, of om verkocht, geregistreerd of in het verkeer gebracht te worden.


1. Upon assessment by the Commission vehicles equipped with collision avoidance systems may not have to fulfil the test requirements laid down in Sections 2 and 3 of Annex I in order to be granted an EC type-approval or a national type-approval for a type of a vehicle with regard to pedestrian protection, or to be sold, registered or to enter into service.

1. Na beoordeling door de Commissie hoeven voertuigen die zijn uitgerust met een systeem om botsingen te vermijden, niet aan de testvoorschriften van de punten 2 en 3 van bijlage I te voldoen om EG-typegoedkeuring of nationale typegoedkeuring te krijgen wat de bescherming van voetgangers betreft, of om verkocht, geregistreerd of in het verkeer gebracht te worden.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(10) In particular, power should be conferred on the Commission to adopt technical provisions for the application of the test requirements, performance requirements for collision avoidance systems, and implementing measures based on results of monitoring.

(10) De Commissie moet met name de bevoegdheid krijgen om technische bepalingen voor de toepassing van testvoorschriften, prestatie-eisen voor systemen om botsingen te vermijden, en op monitoring gebaseerde uitvoeringsmaatregelen vast te stellen.


1. Vehicles equipped with collision avoidance systems shall not have to fulfil the test requirements laid down in Sections 2 and 3 of Annex I in order to be granted an EC type-approval or a national type-approval for a type of a vehicle with regard to pedestrian protection, or to be sold, registered or to enter into service.

1. Voertuigen die zijn uitgerust met een systeem om botsingen te vermijden, hoeven niet aan de testvoorschriften van de punten 2 en 3 van bijlage I te voldoen om EG-typegoedkeuring of nationale typegoedkeuring te krijgen wat de bescherming van voetgangers betreft, of om verkocht, geregistreerd of in het verkeer gebracht te worden.


19. Is worried about the safety of those vulnerable road users; including young people, for whom the death rate is particularly high; notes that the risk of death in motorcycle or moped travel is 17 times higher than in car travel and that walking or cycling is up to nine times riskier; stresses that safety needs to be significantly improved not only for car occupants but also for vulnerable road users, such as pedestrians, cyclists and motorcyclists; highlights the need to focus on road safety education, legislation and control measures on higher-risk groups through a more holistic approach; calls on the Commission to propose effective measures to ensure that all vulnerable road users benefit from maximum protection - such as hazard w ...[+++]

19. is bezorgd over de veiligheid van deze zwakke weggebruikers, met inbegrip van jonge mensen voor wie het sterftecijfer zeer hoog ligt; constateert dat het risico van dodelijke ongevallen met motoren en bromfietsen 17 keer hoger ligt dan met auto's, en dat lopen of fietsen negen maal gevaarlijker is; onderstreept dat de veiligheid aanzienlijk moet worden verbeterd, niet alleen voor inzittenden van auto's, maar ook voor kwetsbare weggebruikers zoals voetgangers, fietsers en motorrijders; onderstreept de noodzaak om bij onderwijs, wetgeving en controlemaatregelen inzake de verkeersveiligheid de nadruk te leggen op risicogroepen via een meer holistische aanpak; verzoekt de Commissie om doelmatige maatregelen voor te stellen om ervoor te ...[+++]


The agreement reflected the evolving technology in both passive (more resilient vehicle fronts) and active (collision avoidance and mitigation) technologies. It also reflected the need to develop new test standards to provide car designers with clear performance benchmarks co-relating with injury reduction.

De afspraak weerspiegelde de nieuwe ontwikkelingen van de passieve (beter geveerde/verende voorkanten) alsook actieve (botspreventie en -reductie) technologieën.


When the vehicle, in running order, without a manikin, is collision-tested against a barrier at a speed of 48,3 km/h the top of the steering column and its shaft shall not move backwards, horizontally and parallel to the longitudinal axis of the vehicle, by more than 12,7 cm in relation to a point of the vehicle not affected by the impact and 12,7 cm vertically.

Bij een proef die eruit bestaat het voertuig in rijklare staat, zonder pop, met een snelheid van 48,3 km/h in botsing te laten komen met een versperring, mag het bovenste gedeelte van de stuurkolom en van de stuuras zich, horizontaal en evenwijdig aan de lengteas van het voertuig, niet meer dan 12,7 cm naar achteren verplaatsen ten opzichte van een punt van het voertuig dat door de botsing niet is getroffen, en niet meer dan 12,7 cm in het verticale vlak.


When the unladen car without a dummy is collision-tested against a barrier at a speed of 48 73 km/h, the top of the steering column and its shaft shall not move backwards, horizontally and parallel to the longitudinal axis of the vehicle, by more than 12.7 cm in relation to a point of the vehicle not affected by the impact, the distance being determined by dynamic measurement.

Bij een proef die eruit bestaat het lege voertuig, zonder pop, met een snelheid van 48,3 km per uur in botsing te laten komen met een versperring, mag het bovenste deel van de stuurkolom en van de stuuras zich, horizontaal en evenwijdig met de lengte-as van het voertuig, niet meer dan 12,7 cm naar achteren verplaatsen ten opzichte van een punt van het voertuig dat door de botsing niet is getroffen ; deze afstand wordt bepaald door dynamische metingen.




Anderen hebben gezocht naar : air miss     collision test     crash test     impact test     linear collision stopping power     linear energy transfer     near collision     near miss     collision tests     collision-tested vehicle     colregs     


datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'collision test' ->

Date index: 2022-08-05
w