Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Collision between railway vehicles of any kind
Collision test
Collision tests
Collision-tested vehicle
Conduct vehicle tests
Crash test
Handle motor vehicles under demanding conditions
Handle motorised vehicles under demanding conditions
Impact test
Inspect and maintain vehicles
Perform airport vehicle tests
Perform checks on airport vehicles
Perform tests on airport vehicles
Perform vehicle tests
Test a motor vehicle under demanding conditions
Test motor vehicles under demanding conditions
Undertake vehicle tests

Vertaling van "collision-tested vehicle " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
collision-tested vehicle

proef welke erin bestaat het voertuig in botsing te laten komen


collision test | crash test | impact test

botsingsproef








inspect and maintain vehicles | undertake vehicle tests | conduct vehicle tests | perform vehicle tests

voertuigtests uitvoeren


perform airport vehicle tests | test airport vehicle functionality following maintenance | perform checks on airport vehicles | perform tests on airport vehicles

testen van luchthavenvoertuigen uitvoeren | tests van luchthavenvoertuigen uitvoeren


handle motor vehicles under demanding conditions | test a motor vehicle under demanding conditions | handle motorised vehicles under demanding conditions | test motor vehicles under demanding conditions

motorvoertuigen onder veeleisende omstandigheden testen


Occupant of three-wheeled motor vehicle injured in collision with two- or three-wheeled motor vehicle

motorrijder gewond bij botsing met twee- of driewielig motorvoertuig


Collision between railway vehicles of any kind

botsing tussen eender welke spoorwegvoertuigen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
1. Upon assessment by the Commission, vehicles equipped with collision avoidance systems may not have to fulfil the test requirements laid down in Sections 2 and 3 of Annex I in order to be granted an EC type-approval or a national type-approval for a type of a vehicle with regard to pedestrian protection, or to be sold, registered or to enter into service.

1. Na beoordeling door de Commissie hoeven voertuigen die zijn uitgerust met een systeem om botsingen te vermijden, niet aan de testvoorschriften van de punten 2 en 3 van bijlage I te voldoen om EG-typegoedkeuring of nationale typegoedkeuring te krijgen wat de bescherming van voetgangers betreft, of om verkocht, geregistreerd of in het verkeer gebracht te worden.


1. Upon assessment by the Commission, vehicles equipped with collision avoidance systems may not have to fulfil the test requirements laid down in Sections 2 and 3 of Annex I in order to be granted an EC type-approval or a national type-approval for a type of a vehicle with regard to pedestrian protection, or to be sold, registered or to enter into service.

1. Na beoordeling door de Commissie hoeven voertuigen die zijn uitgerust met een systeem om botsingen te vermijden, niet aan de testvoorschriften van de punten 2 en 3 van bijlage I te voldoen om EG-typegoedkeuring of nationale typegoedkeuring te krijgen wat de bescherming van voetgangers betreft, of om verkocht, geregistreerd of in het verkeer gebracht te worden.


The tests set out in Regulation (EC) No 78/2009 are based on the requirements set out in Directive 2003/102/EC of the European Parliament and of the Council of 17 November 2003 relating to the protection of pedestrians and other vulnerable road users before and in the event of a collision with a motor vehicle and amending Council Directive 70/156/EEC (3) and Directive 2005/66/EC of the European Parliament and of the Council of 26 October 2005 relating to the use of frontal protection systems on motor vehicles and amending Council Dire ...[+++]

De in Verordening (EG) nr. 78/2009 beschreven tests zijn gebaseerd op de voorschriften van Richtlijn 2003/102/EG van het Europees Parlement en de Raad van 17 november 2003 betreffende de bescherming van voetgangers en andere kwetsbare weggebruikers vóór en bij een botsing met een motorvoertuig en houdende wijziging van Richtlijn 70/156/EEG van de Raad (3), en die van Richtlijn 2005/66/EG van het Europees Parlement en de Raad van 26 oktober 2005 betreffende het gebruik van frontbeschermingsinrichtingen op motorvoertuigen en houdende wijziging van Richtlijn 70/156/EEG van de Raad (4).


The Commission is therefore participating in the funding of a research project (VC-Compat) whose aim is to develop impact test procedures that will increase the chances of survival of occupants in the event of a collision involving vehicles of very different masses. The deadline for this project is March 2006.

De Commissie neemt in dit verband deel aan de financiering van een onderzoeksproject (VC-Compat) dat tot doel heeft procedures voor botsproeven te ontwikkelen waarmee de overlevingskansen voor inzittenden vergroot kunnen worden in geval van botsingen waarbij motorvoertuigen met sterk uiteenlopende massa betrokken zijn. De einddatum voor dit project is maart 2006.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
1. Upon assessment by the Commission vehicles equipped with collision avoidance systems may not have to fulfil the test requirements laid down in Sections 2 and 3 of Annex I in order to be granted an EC type-approval or a national type-approval for a type of a vehicle with regard to pedestrian protection, or to be sold, registered or to enter into service.

1. Na beoordeling door de Commissie hoeven voertuigen die zijn uitgerust met een systeem om botsingen te vermijden, niet aan de testvoorschriften van de punten 2 en 3 van bijlage I te voldoen om EG-typegoedkeuring of nationale typegoedkeuring te krijgen wat de bescherming van voetgangers betreft, of om verkocht, geregistreerd of in het verkeer gebracht te worden.


1. Vehicles equipped with collision avoidance systems shall not have to fulfil the test requirements laid down in Sections 2 and 3 of Annex I in order to be granted an EC type-approval or a national type-approval for a type of a vehicle with regard to pedestrian protection, or to be sold, registered or to enter into service.

1. Voertuigen die zijn uitgerust met een systeem om botsingen te vermijden, hoeven niet aan de testvoorschriften van de punten 2 en 3 van bijlage I te voldoen om EG-typegoedkeuring of nationale typegoedkeuring te krijgen wat de bescherming van voetgangers betreft, of om verkocht, geregistreerd of in het verkeer gebracht te worden.


19. Is worried about the safety of those vulnerable road users; including young people, for whom the death rate is particularly high; notes that the risk of death in motorcycle or moped travel is 17 times higher than in car travel and that walking or cycling is up to nine times riskier; stresses that safety needs to be significantly improved not only for car occupants but also for vulnerable road users, such as pedestrians, cyclists and motorcyclists; highlights the need to focus on road safety education, legislation and control measures on higher-risk groups through a more holistic approach; calls on the Commission to propose effective measures to ensure that all vulnerable road users benefit from maximum protection - such as hazard w ...[+++]

19. is bezorgd over de veiligheid van deze zwakke weggebruikers, met inbegrip van jonge mensen voor wie het sterftecijfer zeer hoog ligt; constateert dat het risico van dodelijke ongevallen met motoren en bromfietsen 17 keer hoger ligt dan met auto's, en dat lopen of fietsen negen maal gevaarlijker is; onderstreept dat de veiligheid aanzienlijk moet worden verbeterd, niet alleen voor inzittenden van auto's, maar ook voor kwetsbare weggebruikers zoals voetgangers, fietsers en motorrijders; onderstreept de noodzaak om bij onderwijs, wetgeving en controlemaatregelen inzake de verkeersveiligheid de nadruk te leggen op risicogroepen via een meer holistische aanpak; verzoekt de Commissie om doelmatige maatregelen voor te stellen om ervoor te ...[+++]


The agreement reflected the evolving technology in both passive (more resilient vehicle fronts) and active (collision avoidance and mitigation) technologies. It also reflected the need to develop new test standards to provide car designers with clear performance benchmarks co-relating with injury reduction.

De afspraak weerspiegelde de nieuwe ontwikkelingen van de passieve (beter geveerde/verende voorkanten) alsook actieve (botspreventie en -reductie) technologieën.


When the vehicle, in running order, without a manikin, is collision-tested against a barrier at a speed of 48,3 km/h the top of the steering column and its shaft shall not move backwards, horizontally and parallel to the longitudinal axis of the vehicle, by more than 12,7 cm in relation to a point of the vehicle not affected by the impact and 12,7 cm vertically.

Bij een proef die eruit bestaat het voertuig in rijklare staat, zonder pop, met een snelheid van 48,3 km/h in botsing te laten komen met een versperring, mag het bovenste gedeelte van de stuurkolom en van de stuuras zich, horizontaal en evenwijdig aan de lengteas van het voertuig, niet meer dan 12,7 cm naar achteren verplaatsen ten opzichte van een punt van het voertuig dat door de botsing niet is getroffen, en niet meer dan 12,7 cm in het verticale vlak.


When the unladen car without a dummy is collision-tested against a barrier at a speed of 48 73 km/h, the top of the steering column and its shaft shall not move backwards, horizontally and parallel to the longitudinal axis of the vehicle, by more than 12.7 cm in relation to a point of the vehicle not affected by the impact, the distance being determined by dynamic measurement.

Bij een proef die eruit bestaat het lege voertuig, zonder pop, met een snelheid van 48,3 km per uur in botsing te laten komen met een versperring, mag het bovenste deel van de stuurkolom en van de stuuras zich, horizontaal en evenwijdig met de lengte-as van het voertuig, niet meer dan 12,7 cm naar achteren verplaatsen ten opzichte van een punt van het voertuig dat door de botsing niet is getroffen ; deze afstand wordt bepaald door dynamische metingen.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'collision-tested vehicle' ->

Date index: 2021-05-06
w