Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Compensatory education
Education for highly gifted children
Education for special needs
Educational exchange
Further education teacher
High school special education teacher
High school special needs teacher
Primary school SEN teacher
Primary school special needs teacher
Pupil exchange visits
SNE
School for handicapped children
School for the blind
School for the deaf
Secondary vocational education teachers
Special education
Special education teacher
Special educational needs teacher
Special educational needs teacher in high school
Special educational needs teacher primary school
Special educational needs teacher secondary school
Special needs education
Special needs educator
Special teaching
Special-needs education
Student exchange visits
Teacher exchange visits
Teacher in VET
Teacher in special education needs
Teacher of special educational needs

Vertaling van "Special education teacher " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
special education teacher

leerkracht bij het buitengewoon onderwijs


high school special education teacher | special educational needs teacher in high school | high school special needs teacher | special educational needs teacher secondary school

leerkracht bijzonder voortgezet onderwijs | leraar buitengewoon secundair onderwijs | leerkracht speciaal voortgezet onderwijs | lerares bijzonder voortgezet onderwijs


special needs educator | teacher of special educational needs | special educational needs teacher | teacher in special education needs

lerares buitengewoon onderwijs | onderwijsgevende buitengewoon onderwijs | leerkracht bijzonder onderwijs | leraar speciaal onderwijs


primary school special needs teacher | teacher in special educational needs in primary school | primary school SEN teacher | special educational needs teacher primary school

leerkracht bijzonder lager onderwijs | leerkracht speciaal basisonderwijs | leraar speciaal basisonderwijs | leraar/lerares buitengewoon basisonderwijs


special education [ compensatory education | education for highly gifted children | school for handicapped children | school for the blind | school for the deaf | special-needs education | special teaching ]

buitengewoon onderwijs [ aanvullend onderwijs | onderwijs voor buitengewoon begaafden | school voor doofstommen | school voor gehandicapte kinderen | school voor slechthorende kinderen ]




University/higher education teacher

docent hoger onderwijs


education for special needs | special education | special needs education | SNE [Abbr.]

buitengewoon onderwijs | onderwijs aan leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften


secondary vocational education teachers | teacher in VET

leerkrachten van secundair beroepsonderwijs


educational exchange [ pupil exchange visits | student exchange visits | teacher exchange visits ]

schooluitwisseling [ uitwisseling van docenten | uitwisseling van leerkrachten | uitwisseling van leerlingen | uitwisseling van studenten ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
34. Calls on the Member States to promote inclusive schooling, which should involve not just increasing the number of special education teachers, but also integrating children with special educational needs into normal classes;

34. roept de lidstaten ertoe op inclusieve scholen te bevorderen, waarbij er niet alleen voor moet worden gezorgd dat er voldoende leerkrachten voor buitengewoon onderwijs zijn, maar ook dat kinderen met bijzondere leerbehoeften in de gewone klassen worden geïntegreerd;


35. Calls on the Member States to promote inclusive schooling, which should involve not just increasing the number of special education teachers, but also integrating children with special educational needs into normal classes;

35. roept de lidstaten ertoe op inclusieve scholen te bevorderen, waarbij er niet alleen voor moet worden gezorgd dat er voldoende leerkrachten voor buitengewoon onderwijs zijn, maar ook dat kinderen met bijzondere leerbehoeften in de gewone klassen worden geïntegreerd;


The study looked at teaching practices and recommended catering for students with special needs through individual educational plans and team-teaching (language teacher and special needs teacher) and providing appropriate teacher training as part of mainstream training for prospective teachers.

Het onderzoek besteedde aandacht aan onderwijsmethoden en kwam met aanbevelingen hoe door middel van individuele leerplannen, team-teaching (taalleraar en leraar speciaal onderwijs) en een adequate lerarenopleiding in het kader van de reguliere opleiding van toekomstige leraren rekening kan worden gehouden met leerlingen met bijzondere behoeften.


16. Stresses the importance of high-level teacher training and the need to prepare teachers to focus on skills and competences, provide tailor-made and innovative teaching methods to learners of vulnerable social groups and pupils with special educational needs, get acquainted with different cultures and adapt lessons to the different communication and learning styles familiar to the students, and place the emphasis on learning outcomes rather than educational formaliti ...[+++]

16. onderstreept het belang van een lerarenopleiding op hoog niveau en benadrukt dat docenten ertoe moeten worden gebracht zich op vaardigheden en competenties te concentreren, leerlingen uit kwetsbare sociale groepen en met bijzondere onderwijsbehoeften op maat gesneden en innovatieve lesmethodes aan te bieden, zich vertrouwd te maken met uiteenlopende culturen en hun lessen aan te passen aan de verschillende communicatie- en leerstijlen waarmee de studenten bekend zijn, en het accent meer te leggen op leerresultaten dan op educatieve formaliteiten, om e ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Calls for greater inclusiveness in education and training to cater for people with disabilities or with special needs, and at the same time urges that teacher training be improved so as to equip teachers with the skills to be able to include, integrate and assist students with disabilities.

vraagt meer inclusie in onderwijs en opleiding om te voorzien in de behoeften van personen met een handicap of met speciale behoeften en dringt tegelijk aan op een verbetering van de lerarenopleiding, om leraren uit te rusten met de vaardigheden die nodig zijn om studenten met een handicap op te nemen, te integreren en te helpen.


As part of an integrated approach, Member States should, as a matter of priority in the area of education: · eliminate school segregation and misuse of special needs education; · enforce full compulsory education and promote vocational training; · increase enrolment in early childhood education and care; · improve teacher training and school mediation; · raise parents' awareness of the importance of education.

In het kader van een geïntegreerde aanpak moeten de lidstaten in het onderwijs in de eerste plaats: · segregatie in het onderwijs en misbruik van het onderwijs voor kinderen met bijzondere behoeften tegengaan; · de leerplicht volledig handhaven en het beroepsonderwijs bevorderen; · de deelname aan kinderopvang en kleuteronderwijs bevorderen; · de opleiding van docenten en schoolbemiddeling verbeteren; · de ouders voorlichten over het belang van onderwijs.


A pre-school teacher provides support for the children and families participating in early childhood education; a special needs assistant provides support for comprehensive school pupils; and a case manager supports young adults in further studies and finding employment.

Een kleuteronderwijzer biedt steun aan kinderen en gezinnen die aan het onderwijs voor jonge kinderen deelnemen; een assistent voor kinderen met bijzondere behoeften biedt steun aan basisschoolleerlingen. Een casemanager verleent jongvolwassenen hulp bij de verdere studie en het zoeken van werk.


As key players in the educational process, education authorities should pay special attention to teachers because they have a direct responsibility for pupils’ educational achievements.

De bevoegde autoriteiten dienen bijzondere aandacht te besteden aan het onderwijzend personeel, dat een sleutelrol vervult in het onderwijsproces.


Recommends that the Commission support mobilisation programmes and transitional education programmes with a particular focus on the effectiveness of strategies to get working children into formal daytime education, such as bridge schools and classes, that help children who have never had formal school education to adjust to the school environment with the assistance of specially trained teachers;

beveelt aan dat de Commissie steun verleent aan bewustmakingsprogramma's en programma's voor overgangsonderwijs met bijzondere nadruk op de doeltreffendheid van strategieën om werkende kinderen in het officiële dagonderwijs te krijgen, zoals brugscholen en -klassen, die kinderen die nooit naar school zijn gegaan, helpen om zich in de schoolomgeving te integreren met de hulp van gespecialiseerd onderwijspersoneel;


30. Recommends that the Commission support mobilisation programmes and transitory education programmes with a particular focus on the effectiveness of strategies to get working children into formal daytime education, such as bridge schools and classes, that help children, who have never had formal school education to adjust to the school environment with the assistance of specially trained teachers;

30. beveelt aan dat de Commissie steun verleent aan bewustmakingsprogramma's en programma's voor overgangsonderwijs met bijzondere nadruk op de doeltreffendheid van strategieën om werkende kinderen in het officiële dagonderwijs te krijgen, zoals brugscholen en -klassen, die kinderen die nooit naar school zijn gegaan, helpen om zich in de schoolomgeving te integreren met de hulp van gespecialiseerd onderwijspersoneel;


w