Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Compensatory education
Education for highly gifted children
High school special education teacher
High school special needs teacher
Primary school SEN teacher
Primary school special needs teacher
School for handicapped children
School for the blind
School for the deaf
Special education
Special educational needs teacher
Special educational needs teacher in high school
Special educational needs teacher primary school
Special educational needs teacher secondary school
Special needs educator
Special teaching
Special-needs education
Teacher in special education needs
Teacher of special educational needs

Vertaling van "Special educational needs teacher primary school " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
primary school special needs teacher | teacher in special educational needs in primary school | primary school SEN teacher | special educational needs teacher primary school

leerkracht bijzonder lager onderwijs | leerkracht speciaal basisonderwijs | leraar speciaal basisonderwijs | leraar/lerares buitengewoon basisonderwijs


high school special education teacher | special educational needs teacher in high school | high school special needs teacher | special educational needs teacher secondary school

leerkracht bijzonder voortgezet onderwijs | leraar buitengewoon secundair onderwijs | leerkracht speciaal voortgezet onderwijs | lerares bijzonder voortgezet onderwijs


special needs educator | teacher of special educational needs | special educational needs teacher | teacher in special education needs

lerares buitengewoon onderwijs | onderwijsgevende buitengewoon onderwijs | leerkracht bijzonder onderwijs | leraar speciaal onderwijs


special education [ compensatory education | education for highly gifted children | school for handicapped children | school for the blind | school for the deaf | special-needs education | special teaching ]

buitengewoon onderwijs [ aanvullend onderwijs | onderwijs voor buitengewoon begaafden | school voor doofstommen | school voor gehandicapte kinderen | school voor slechthorende kinderen ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Groups with low socioeconomic status are affected to a greater extent and early school leaving rates are particularly alarming for certain groups, such as children with migrant backgrounds (including newly arrived migrants and foreign-born children), Roma children and children with special educational needs.

Groepen met een lage sociaaleconomische status worden er meer door getroffen, en het percentage voortijdige schoolverlaters is alarmerend hoog bij bepaalde specifieke groepen, zoals kinderen met een migrantenachtergrond (waaronder die van pas aangekomen migranten en kinderen die in het buitenland zijn geboren), Romakinderen en kinderen met speciale onderwijsbehoeften.


The Commission Communication on Competences for the 21st Century: An Agenda for European Cooperation on Schools draws attention to the need for special attention to be paid to disadvantaged children and those with special educational needs.

In haar mededeling "Verbetering van competenties voor de 21ste eeuw: een agenda voor Europese samenwerking op schoolgebied" wijst de Commissie erop dat kansarme kinderen en kinderen met bijzondere onderwijsbehoeften extra aandacht moeten krijgen.


Some groups in society are especially affected by early school leaving, particularly those from poorer socio-economic backgrounds and vulnerable groups, such as youth from a public care background and persons with physical and mental disabilities or other special educational needs (SEN)[10].

Sommige groepen in de samenleving hebben in het bijzonder te kampen met schooluitval, met name armere sociaaleconomische milieus en kwetsbare groepen, zoals onder toezicht gestelde jongeren en personen met een lichamelijke of geestelijke handicap of andere speciale onderwijsbehoeften[10].


Children with special educational needs frequently leave school with few or no qualifications, before moving into specialist training which can, in some cases, impair rather than increase their job prospects.

Kinderen met speciale onderwijsbehoeften verlaten school vaak met weinig tot geen kwalificaties, voordat zij beginnen met een specialistische opleiding die in sommige gevallen hun kansen op de arbeidsmarkt eerder verkleint dan vergroot.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Pupils identified as having special educational needs as a % of the total school population

Leerlingen met speciale onderwijsbehoeften in % van het totale aantal leerlingen


36% of EU teachers work in schools where there is a shortage of qualified and/or well-performing teachers (mainly concerns NL, RO, EE, UK-ENG, with FR, NL, HR, ES, EE reporting shortages of teachers for pupils with special needs), according to school leaders (principals).

36 % van de leerkrachten in de EU werkt in scholen waar een tekort aan gekwalificeerde en/of goed presterende leraren bestaat (dit betreft hoofdzakelijk NL, RO, EE en UK-ENG, terwijl FR, NL, HR, ES en EE tekorten aan leraren voor leerlingen met speciale behoeften melden), naar de mening van de schoolleiders (directeuren).


Education: There has been good progress in ensuring that all Roma children complete at least their primary school education, including an increase in pre-school participation in Finland from 2% to 60%; a new law in Hungary to make two years of pre-school compulsory for all children; a similar two-year obligatory pre-school period in Bulgaria; and ‘travelling teachers’ who move with Trave ...[+++]

Onderwijs: er is voor gezorgd dat nu meer Romakinderen op zijn minst het basisonderwijs voltooien. In Finland is de deelname aan voorschools onderwijs gestegen van 2% naar 60%. In Hongarije is een nieuwe wet goedgekeurd die twee jaar voorschools onderwijs verplicht maakt voor alle kinderen. Ook in Bulgarije geldt een dergelijke verplichting. In Ierland zijn er leerkrachten die met traveller-gemeenschappen meereizen.


Ensure that those strategies include appropriate measures for groups at increased risk of early school leaving in the Member State, such as children with a socio-economically disadvantaged, migrant or Roma background, or with special educational needs.

te waarborgen dat deze strategieën adequate maatregelen omvatten voor groepen die in de lidstaat aan een groter risico op schooluitval blootstaan, zoals kinderen uit in sociaaleconomisch opzicht kansarme milieus, met een migranten- of Roma-achtergrond, of met speciale onderwijsbehoeften.


(d) projects addressing issues related to pupils with special educational needs, with particular attention to the integration of such pupils into mainstream schooling.

d) projecten waarmee tegemoetgekomen wordt aan de behoeften van leerlingen met speciale onderwijsbehoeften, met bijzondere aandacht voor de integratie van deze leerlingen in het normale onderwijs.


Multimedia should provide a second opportunity to people who were unable to make the most of the first opportunity offered to them by traditional schools. Multimedia educational systems should act as magnets for young people because of the games aspect and the interactivity involved. That is why it is important to make those responsible for primary schools and associations of secondary teachers and providers of vocational training ...[+++]

Multimedia moet toegang geven tot tweede-kansonderwijs, d.w.z. een school voor degenen die niet in staat zijn geweest de eerste kans van het traditionele onderwijs te benutten. Op een dergelijke school is een belangrijke rol weggelegd voor educatieve multimediatoepassingen die dank zij de ludieke en interactieve mogelijkheden een grote aantrekkingskracht op de jongeren kunnen uitoefenen.


w