Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Buoy-ship
Cargo shipping
Cargo vessel
Contract ships
Ensure security on sea vessels
Ensure security on ship
Ensure security on ships
Ensure suitable use of maritime shipping routes
Factory ship
Fishing boat
Fishing vessel
Guarantee security on sea vessels
Maritime trade
Market ships
Match ships to maritime routes
Match vessels to shipping routes
Seaborne trade
Ship
Shippers
Shipping trade
Trade shipping vessels
Trade ships
Tramp services
Tramp trades
Tramp vessel services
Transport vessel
Trawler
Tug boat
Vessel
Vessel for the mooring of buoys

Vertaling van "Trade shipping vessels " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
contract ships | trade shipping vessels | market ships | trade ships

schepen verhandelen


maritime trade | seaborne trade | shipping trade

handelsverkeer over zee


buoy-ship | vessel for the mooring of buoys

betonningsvaartuig | tonnenlegger


tramp services | tramp trades | tramp vessel services

wilde vaart


link ships with shipping routes connect vessels to shipping routes | match ships to maritime routes | ensure suitable use of maritime shipping routes | match vessels to shipping routes

schepen toewijzen aan scheepsroutes


ensure security on sea vessels | ensure security on ship | ensure security on ships | guarantee security on sea vessels

veiligheid op schepen waarborgen | zorgen voor de veiligheid op schepen


vessel [ ship | tug boat ]

boot [ passagiersschip | schip | sleepboot | vaartuig ]


fishing vessel [ factory ship | fishing boat | transport vessel | trawler ]

vissersvaartuig [ fabrieksschip | transportvaartuig | trawler | vissersboot ]


cargo vessel [ Cargo shipping(STW) | shippers(UNBIS) ]

vrachtschip
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
D. whereas 90 % of the EU’s external trade and 40 % of its internal trade is transported by sea; whereas the EU is the world’s leading maritime shipping actor, with European ship owners managing 30 % of the vessels and 35 % of world shipping tonnage - inter alia 55 % of container vessels and 35 % of tankers, representing 42 % of the value of global seaborne trade; whereas taken together the EU Member States constitute the world’ ...[+++]

D. overwegende dat 90% van de buitenlandse handel van de EU en 40% van de binnenlandse handel over zee wordt vervoerd; overwegende dat de EU de voornaamste speler in de zeescheepvaart ter wereld is, waarbij Europese reders 30% van de vaartuigen en 35% van de wereldwijde scheepstonnage in handen hebben – onder andere 55% van de containerschepen en 35% van de tankschepen, hetgeen overeenkomt met 42% van de waarde van de wereldwijde handel over zee; overwegende dat de EU-lidstaten samen 's werelds grootste EEZ vormen (ongeveer 25 miljoen vierkante kilometer);


D. whereas 90 % of the EU’s external trade and 40 % of its internal trade is transported by sea; whereas the EU is the world’s leading maritime shipping actor, with European ship owners managing 30 % of the vessels and 35 % of world shipping tonnage - inter alia 55 % of container vessels and 35 % of tankers, representing 42 % of the value of global seaborne trade; whereas taken together the EU Member States constitute the world’s ...[+++]

D. overwegende dat 90% van de buitenlandse handel van de EU en 40% van de binnenlandse handel over zee wordt vervoerd; overwegende dat de EU de voornaamste speler in de zeescheepvaart ter wereld is, waarbij Europese reders 30% van de vaartuigen en 35% van de wereldwijde scheepstonnage in handen hebben – onder andere 55% van de containerschepen en 35% van de tankschepen, hetgeen overeenkomt met 42% van de waarde van de wereldwijde handel over zee; overwegende dat de EU-lidstaten samen 's werelds grootste EEZ vormen (ongeveer 25 miljoen vierkante meter);


The establishment of a real internal market for Union goods carried aboard vessels would strengthen the competitive position of shipping versus other modes of transport and the whole economy, since the logistical chain would be rendered more effective, complementing trade facilitation measures already taken.

De totstandbrenging van een reële interne markt voor Uniegoederen die per schip worden vervoerd, zal de concurrentiepositie van de scheepvaart ten opzichte van andere vervoerswijzen versterken en de hele economie ten goede komen aangezien de logistieke keten efficiënter zal worden, bovenop de reeds genomen faciliterende maatregelen.


‘consortium’ means an agreement or a set of interrelated agreements between two or more vessel-operating carriers which provide international liner shipping services exclusively for the carriage of cargo relating to one or more trades, the object of which is to bring about cooperation in the joint operation of a maritime transport service, and which improves the service that would be offered individually by each of its members in the absence of the consortium, in order to rationalise their operations by means of technical, operational ...[+++]

1. „consortium”: een overeenkomst of een aantal onderling samenhangende overeenkomsten tussen twee of meer vervoerders die schepen exploiteren en uitsluitend voor goederenvervoer in een of meer vaargebieden geregelde internationale lijnvaartdiensten verzorgen, welke overeenkomst tot voorwerp heeft een samenwerking tot stand te brengen voor de gemeenschappelijke exploitatie van een zeevervoerdienst en die de dienst welke zonder het consortium individueel door elk van zijn leden zou worden aangeboden, verbetert, teneinde door middel van technische, operationele en/of commerciële regelingen, hun activiteiten te rationaliseren;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The directive applies to seafarers serving on board seagoing ships flying the flag of a Member State, with the exception of: (a) warships, naval auxiliaries or other ships owned or operated by a Member State and engaged only on government non-commercial service, (b) fishing vessels, (c) pleasure yachts not engaged in trade, and (d) wooden ships of primitive build.

Deze richtlijn is van toepassing op zeevarenden die dienst doen op zeeschepen die onder de vlag van een lidstaat varen, met uitzondering van: (a) oorlogsschepen, hulpschepen voor de marine of andere schepen die eigendom zijn van of geëxploiteerd worden door een lidstaat en die uitsluitend worden gebezigd voor een niet-commerciële overheidsdienst, (b) vissersvaartuigen, (c) pleziervaartuigen die niet worden gebezigd voor handelsdoeleinden, en (d) houten schepen van primitieve bouw.


4. Fishing vessels, ships of war, naval auxiliaries, wooden ships of a primitive build, government ships used for non-commercial purposes and pleasure yachts not engaged in trade shall be excluded from the scope of this Directive.

4. Deze richtlijn is niet van toepassing op vissersvaartuigen, oorlogsschepen, marinehulpschepen, houten schepen van primitieve bouw, voor niet-commerciële doeleinden gebruikte overheidsschepen en niet voor handel gebruikte pleziervaartuigen.


ships not propelled by mechanical means, wooden ships of primitive build, pleasure yachts not engaged in trade or a fishing vessel;

schepen die niet mechanisch worden aangedreven, op houten schepen met een primitieve constructie, niet-commerciële plezierjachten en op vissersvaartuigen,


(d) ships not propelled by mechanical means, wooden ships of primitive build, pleasure yachts not engaged in trade or a fishing vessel;

d) schepen die niet mechanisch worden aangedreven, op houten schepen met een primitieve constructie, niet-commerciele plezierjachten en op vissersvaartuigen;


3. Insofar as trade between Tunisia or the Community and Algeria or Morocco are covered by identical rules of origin, the terms 'their vessels` and 'their factory ships` in paragraph 1(f) shall also apply to Algerian or Moroccan vessels or factory ships within the meaning of paragraph 2.

3. Mits dezelfde oorsprongsregels van toepassing zijn op het handelsverkeer tussen Tunesië of de Gemeenschap en Algerije of Marokko worden onder de termen "hun schepen" of "hun fabrieksschepen" in lid 1, onder f) en g), eveneens Algerijnse en Marokkaanse schepen en fabrieksschepen in de zin van lid 2 verstaan.


Whereas Spain published on 25 November 1992 a new Law on Ports and Merchant creating a special register for vessels and shipping companies which will be open initially for vessels operating in international trade only; whereas the average tonnage of the Spanish fleet operating in cabotage is small compared to the competitive fleets from other Member States, therefore, causing a cost disadvantage; whereas the operating costs of Spanish vessels in Span ...[+++]

Overwegende dat Spanje op 25 november 1992 een nieuwe wet inzake havens en koopvaardij heeft afgekondigd waardoor een speciaal register wordt ingesteld voor schepen en scheepvaartondernemingen dat in het begin alleen voor schepen in de internationale vaart zal openstaan; dat de gemiddelde tonnage van de Spaanse schepen die cabotage verrichten klein is in vergelijking met die van de concurrerende schepen uit andere Lid-Staten die daardoor een kostenvoordeel hebben; dat voor de aanpassing van de exploitatiekosten van Spaanse schepen in de Spaanse wateren een zekere periode nodig is aangezien de relevante overeenkomsten en regelingen moet ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Trade shipping vessels' ->

Date index: 2022-05-14
w