Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adult education center
Adult education institute
Assess education programmes
Audit education institutions
Audit education programmes
Audit educational policy changes
Check education programmes
Educational institution
Evaluate education programmes
Examination for admission to educational institution
Grande école
HEI
Higher education
Higher education establishment
Higher education institution
Inspect education institutions
Institute of technology
Investigate education institutions
Jump from burning dormitory of educational institution
Monitor educational developments
Oversee educational developments
Oversee educational policy changes
School
Scrutinise education institutions
Teaching institution
Tertiary education
Tertiary education institution
Third level educational institution

Vertaling van "audit education institutions " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
investigate education institutions | scrutinise education institutions | audit education institutions | inspect education institutions

onderwijsinstellingen inspecteren


Jump from burning dormitory of educational institution

sprong uit brandende slaapzaal van onderwijsinstelling


Examination for admission to educational institution

onderzoek voor toelating tot instelling voor onderwijs


audit educational policy changes | oversee educational policy changes | monitor educational developments | oversee educational developments

educatieve ontwikkelingen monitoren | onderwijsontwikkelingen monitoren | toezicht houden op educatieve ontwikkelingen | toezicht houden op onderwijsontwikkelingen


audit education programmes | check education programmes | assess education programmes | evaluate education programmes

onderwijsprogramma’s beoordelen | onderwijsprogramma’s evalueren


higher education establishment | higher education institution | tertiary education institution | third level educational institution | HEI [Abbr.]

hogeronderwijsinstelling | instelling voor hoger onderwijs | instelling voor tertiair onderwijs


educational institution [ school | teaching institution ]

onderwijsinstelling [ school ]


adult education center | adult education institute

volksuniversiteit




higher education [ grande école | institute of technology | tertiary education ]

hoger onderwijs [ academie | academisch onderwijs | grande école | hogere vakschool | hogeschool | instelling voor hoger onderwijs | instelling voor technisch onderwijs | tertiair onderwijs ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
- Evaluating (“auditing”) the quality of a given higher education institution, its programmes or units.

- een evaluatie van de kwaliteit van een bepaalde instelling voor hoger onderwijs of programma’s of afdelingen daarvan (“audit”).


23. Believes that is vital to create an environment for close cooperation between research institutes and industry and to encourage and support industrial companies in investing in research and development; recalls that higher education institutes and training bodies play a key role in the regional economies of Member States and that they are unique places where innovation, education and research come together and can lead to job creation, development of entrepreneurial and other skills and to more employment opportunities; recognis ...[+++]

23. meent dat het van essentieel belang is een omgeving voor nauwe samenwerking tussen onderzoeksinstituten en de industrie te creëren en bedrijven aan te moedigen in onderzoek en ontwikkeling te investeren en hen hierbij te ondersteunen; herinnert eraan dat instellingen voor hoger onderwijs en opleidingsinstellingen een centrale rol spelen in de regionale economieën van de lidstaten en dat zij unieke plekken zijn waar innovatie, onderwijs en onderzoek samenkomen en kunnen leiden tot het creëren van werkgelegenheid, het ontwikkelen van ondernemers- en andere vaardigheden en meer werkgelegenheid; erkent de rol die het initiatief inzake de dialoog t ...[+++]


23. Believes that is vital to create an environment for close cooperation between research institutes and industry and to encourage and support industrial companies in investing in research and development; recalls that higher education institutes and training bodies play a key role in the regional economies of Member States and that they are unique places where innovation, education and research come together and can lead to job creation, development of entrepreneurial and other skills and to more employment opportunities; recognis ...[+++]

23. meent dat het van essentieel belang is een omgeving voor nauwe samenwerking tussen onderzoeksinstituten en de industrie te creëren en bedrijven aan te moedigen in onderzoek en ontwikkeling te investeren en hen hierbij te ondersteunen; herinnert eraan dat instellingen voor hoger onderwijs en opleidingsinstellingen een centrale rol spelen in de regionale economieën van de lidstaten en dat zij unieke plekken zijn waar innovatie, onderwijs en onderzoek samenkomen en kunnen leiden tot het creëren van werkgelegenheid, het ontwikkelen van ondernemers- en andere vaardigheden en meer werkgelegenheid; erkent de rol die het initiatief inzake de dialoog t ...[+++]


15. Stresses that the exchange of experience and best practices and the creation of networks and coordination mechanisms at national and EU-wide level between higher education institutions, research establishments and business centres is essential for raising skill levels and adapting to the needs of the labour market; emphasises the need to consolidate employers’ networks and encourage exchanges of best practices among them; insists on the importance of a stable supply/demand balance between employers and training institutions; calls on local an ...[+++]

15. benadrukt het feit dat de uitwisseling van ervaringen en goede praktijken en de totstandbrenging van netwerken en coördinatiemechanismen op nationaal niveau en op het niveau van de Unie tussen instellingen van het hoger onderwijs, onderzoekscentra en bedrijfscentra van essentieel belang is om het niveau van de vaardigheden te verhogen en de vaardigheden aan te passen aan de behoeften op de arbeidsmarkt; benadrukt het feit dat de netwerken van werkgevers moeten worden geconsolideerd en dat de uitwisseling van beste praktijken tussen werkgevers moet worden aangemoedigd; benadrukt het feit dat een stabiel evenwicht wat aanbod en vraag betreft tussen werkgevers en opleidingsinstanties belangrijk is; verzoekt de lokale en regionale autori ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
15. Expresses concern that education, healthcare, the election process, land administration, spatial planning and the construction industry, privatisation and public procurement continue to be vulnerable to corruption; expects that the opening of negotiations on Chapter 5 (Public procurement) will speed up the necessary reforms in this area; welcomes the setting up of the new parliamentary Anti-Corruption Committee; urges the authorities to enhance the capacity of supervisory institutions, to improve auditing, to increase the trans ...[+++]

15. vreest dat onderwijs, de gezondheidszorg, het verkiezingsproces, landbeheer, ruimtelijke ordening en de bouwsector, privatisering en openbare aanbesteding nog altijd kwetsbaar zijn voor corruptie; verwacht dat de opening van de onderhandelingen inzake hoofdstuk 5 (overheidsopdrachten) de noodzakelijke hervormingen op dit gebied zullen bespoedigen; is ingenomen met de oprichting van de nieuwe anticorruptiecommissie van het Parlement; dringt er bij de autoriteiten op aan de capaciteit van de toezichthoudende organen te versterken, de auditing te verbeteren, de transparantie van partijfinanciering te vergroten en de capaciteit op all ...[+++]


15. Expresses concern that education, healthcare, the election process, land administration, spatial planning and the construction industry, privatisation and public procurement continue to be vulnerable to corruption; expects that the opening of negotiations on Chapter 5 (Public procurement) will speed up the necessary reforms in this area; welcomes the setting up of the new parliamentary Anti-Corruption Committee; urges the authorities to enhance the capacity of supervisory institutions, to improve auditing, to increase the trans ...[+++]

15. vreest dat onderwijs, de gezondheidszorg, het verkiezingsproces, landbeheer, ruimtelijke ordening en de bouwsector, privatisering en openbare aanbesteding nog altijd kwetsbaar zijn voor corruptie; verwacht dat de opening van de onderhandelingen inzake hoofdstuk 5 (overheidsopdrachten) de noodzakelijke hervormingen op dit gebied zullen bespoedigen; is ingenomen met de oprichting van de nieuwe anticorruptiecommissie van het Parlement; dringt er bij de autoriteiten op aan de capaciteit van de toezichthoudende organen te versterken, de auditing te verbeteren, de transparantie van partijfinanciering te vergroten en de capaciteit op all ...[+++]


- Evaluating (“auditing”) the quality of a given higher education institution, its programmes or units;

- een evaluatie van de kwaliteit van een bepaalde instelling voor hoger onderwijs of programma’s of afdelingen daarvan (“audit”);


the two-step approach concept, according to which a limited number of initial Knowledge and Innovation Communities (KICs) would be set up in a first step, and further KICs would be developed in a second step, subject to evaluation of the EIT's activities. The EIT would perform most of its activities through the KICs, which are partnerships between the private sector, the research community and excellent teams from research communities and universities; long-term strategic policy guidance will be provided by the Parliament and the Council, which will have to adopt the EIT's strategic innovation agenda (SIA) for future EIT activities; the use of an additional EIT label on recognised diplomas awarded by universities and higher ...[+++]

een tweefasenaanpak, waarbij in een eerste fase een beperkt aantal initiële kennis- en innovatiegemeenschappen (KIG's) zouden worden opgericht, gevolgd door nog meer KIG's in een tweede fase, na een evaluatie van de activiteiten van het EIT; het EIT zou de meeste van zijn activiteiten uitoefenen via de KIG's, dat zijn partnerschappen tussen de particuliere sector, de onderzoekswereld en topteams van onderzoekscentra en universiteiten; het Parlement en de Raad zullen politieke sturing voor de lange termijn geven, en een strategische innovatieagenda voor toekomstige EIT-activiteiten vaststellen; het gebruik van een aanvullend EIT-label ter erkenning van diploma's die worden uitgereikt door aan de KIG's deelnemende universiteiten en instell ...[+++]


w