Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adult education center
Adult education institute
Audit education institutions
Collaborate with educational institutions
Coordinate educational institution's administration
Educational institution
Examination for admission to educational institution
Grande école
HEI
Higher education
Higher education establishment
Higher education institution
Inspect education institutions
Institute of technology
Investigate education institutions
Jump from burning dormitory of educational institution
Liaise with an educational institution
Liaise with educational institutions
Liaising with educational institutions
Manage educational institution's administration
Manages educational institution's administration
Oversee educational institution's administration
School
Scrutinise education institutions
Teaching institution
Tertiary education
Tertiary education institution
Third level educational institution

Vertaling van "investigate education institutions " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
investigate education institutions | scrutinise education institutions | audit education institutions | inspect education institutions

onderwijsinstellingen inspecteren


Jump from burning dormitory of educational institution

sprong uit brandende slaapzaal van onderwijsinstelling


Examination for admission to educational institution

onderzoek voor toelating tot instelling voor onderwijs


collaborate with educational institutions | liaise with an educational institution | liaise with educational institutions | liaising with educational institutions

contacten leggen met onderwijsinstellingen | contacten onderhouden met onderwijsinstellingen


coordinate educational institution's administration | manages educational institution's administration | manage educational institution's administration | oversee educational institution's administration

administratie van een opleidingsinstituut beheren | administratie van een onderwijsinstelling beheren | administratie van een opleidingsinstelling beheren


higher education establishment | higher education institution | tertiary education institution | third level educational institution | HEI [Abbr.]

hogeronderwijsinstelling | instelling voor hoger onderwijs | instelling voor tertiair onderwijs


educational institution [ school | teaching institution ]

onderwijsinstelling [ school ]


adult education center | adult education institute

volksuniversiteit




higher education [ grande école | institute of technology | tertiary education ]

hoger onderwijs [ academie | academisch onderwijs | grande école | hogere vakschool | hogeschool | instelling voor hoger onderwijs | instelling voor technisch onderwijs | tertiair onderwijs ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The report 'Modernisation of Higher Education in Europe: Access, Retention and Employability' investigates what governments and higher education institutions are doing to widen access to higher education, increase the number of students that complete higher education (retention), and give guidance to students on entering the labour market (employability).

In het verslag "Modernisation of Higher Education in Europe: Access, Retention and Employability" ("Modernisering van het hoger onderwijs in Europa: toegang, retentie en inzetbaarheid") is onderzocht wat regeringen en instellingen voor hoger onderwijs doen om het onderwijs toegankelijker te maken, ervoor te zorgen dat meer studenten hun studie voltooien en afgestudeerden te begeleiden bij het betreden van de arbeidsmarkt.


28. Highlights in this context the positive impact of secondary metals, which help to significantly reduce energy and raw material input; calls therefore on the Commission to facilitate the development and functioning of secondary metal markets; encourages the establishment of a circular economy at every base metals production plant in order to link the exploitation of by-products and recycled metals with the aim of increasing their competitiveness; calls for it to be made mandatory to establish a circular economy at every base metals production plant in ...[+++]

28. onderstreept in dit verband de positieve impact van secundaire metalen, die helpen om de input van energie en grondstoffen aanzienlijk te verminderen; verzoekt de Commissie dan ook de ontwikkeling en de werking van secundaire metaalmarkten te faciliteren; moedigt de invoering van een kringloopeconomie aan op alle locaties waar basismetaal wordt geproduceerd om de opwerking van bijproducten en gerecycleerde metalen te combineren ter verhoging van het concurrentievermogen ervan; dringt aan op de verplichte invoering van een kringloopeconomie op alle locaties waar basismetaal wordt geproduceerd om de opwerking van bijproducten en gerecycleerde metalen te combineren ter verhoging van het concurrentievermogen ervan; streeft naar een snel ...[+++]


28. Highlights in this context the positive impact of secondary metals, which help to significantly reduce energy and raw material input; calls therefore on the Commission to facilitate the development and functioning of secondary metal markets; encourages the establishment of a circular economy at every base metals production plant in order to link the exploitation of by-products and recycled metals with the aim of increasing their competitiveness; calls for it to be made mandatory to establish a circular economy at every base metals production plant in ...[+++]

28. onderstreept in dit verband de positieve impact van secundaire metalen, die helpen om de input van energie en grondstoffen aanzienlijk te verminderen; verzoekt de Commissie dan ook de ontwikkeling en de werking van secundaire metaalmarkten te faciliteren; moedigt de invoering van een kringloopeconomie aan op alle locaties waar basismetaal wordt geproduceerd om de opwerking van bijproducten en gerecycleerde metalen te combineren ter verhoging van het concurrentievermogen ervan; dringt aan op de verplichte invoering van een kringloopeconomie op alle locaties waar basismetaal wordt geproduceerd om de opwerking van bijproducten en gerecycleerde metalen te combineren ter verhoging van het concurrentievermogen ervan; streeft naar een snel ...[+++]


30. Highlights in this context the positive impact of secondary metals, which help to significantly reduce energy and raw material input; calls therefore on the Commission to facilitate the development and functioning of secondary metal markets; encourages the establishment of a circular economy at every base metals production plant in order to link the exploitation of by-products and recycled metals with the aim of increasing their competitiveness; calls for it to be made mandatory to establish a circular economy at every base metals production plant in ...[+++]

30. onderstreept in dit verband de positieve impact van secundaire metalen, die helpen om de input van energie en grondstoffen aanzienlijk te verminderen; verzoekt de Commissie dan ook de ontwikkeling en de werking van secundaire metaalmarkten te faciliteren; moedigt de invoering van een kringloopeconomie aan op alle locaties waar basismetaal wordt geproduceerd om de opwerking van bijproducten en gerecycleerde metalen te combineren ter verhoging van het concurrentievermogen ervan; dringt aan op de verplichte invoering van een kringloopeconomie op alle locaties waar basismetaal wordt geproduceerd om de opwerking van bijproducten en gerecycleerde metalen te combineren ter verhoging van het concurrentievermogen ervan; streeft naar een snel ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
34. Stresses the need for qualified and skilled people to cope with the transition towards more sustainable production processes and products, and calls for a European training and education strategy; welcomes the Greening Technical Vocational Education and Training project for the steel sector, whereby steel companies, research institutes and the social partners jointly investigated skill needs for environmental sustainability; calls on the Commission to further support ...[+++]

34. wijst erop dat gekwalificeerde en bekwame mensen nodig zijn om de overgang naar een duurzamer productieproces en duurzamere producten in goede banen te leiden en pleit voor een Europese opleidings- en onderwijsstrategie; is tevreden over het project van vergroenende technische beroepsopleiding en -scholing voor de staalsector, waarbij staalbedrijven, onderzoeksinstellingen en de sociale partners gezamenlijk onderzoek hebben gedaan naar de vaardigheden die nodig zijn om ecologische duurzaamheid te bereiken; verzoekt de Commissie om in vervolg hierop haar steun te geven aan de realisering van de uitkomsten van dit project;


20. Stresses the need for qualified and skilled people to cope with the transition towards more sustainable production processes and products and calls for a European training and education strategy; welcomes the Greening Technical Vocational Education and Training project for the steel sector , under which steel companies, research institutes and the social partners jointly investigated skills needs for environmental sustainability; calls on the Commission to further su ...[+++]

20. wijst op de noodzaak van gekwalificeerde en bekwame mensen om de overgang naar een duurzamer productieproces en duurzamere producten in goede banen te leiden en verzoekt om een Europese opleidings- en onderwijsstrategie; is ingenomen met het project inzake technisch beroepsonderwijs en technische beroepsopleiding op het gebied van vergroening in de staalsector , waarbij staalbedrijven, onderzoeksinstellingen en de sociale partners gezamenlijk onderzoek hebben gedaan naar de vaardigheden die nodig zijn om milieuduurzaamheid te bereiken; verzoekt de Commissie om de uitvoering van de resultaten van dit project verder te ondersteunen;


With regard to the prevention of corruption in the public sector, the President expressed the need to consider prevention together with the measures to combat corruption, and emphasised the significance of targeting organisational prevention in terms of institutional bodies to investigate and deter corruption, and cultural prevention by way of awareness and education of society as a whole.

Wat de voorkoming van corruptie in de publieke sector betreft, zei de voorzitter dat moet worden nagedacht over preventie in combinatie met maatregelen ter bestrijding van corruptie, en benadrukte hij dat het van belang is dat wordt gekozen voor georganiseerde preventie, in de vorm van institutionele organen die corruptie onderzoeken en een afschrikkend effect hebben, en voor culturele preventie door bewustmaking en educatie van de samenleving als geheel.


w