Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analyse milled cocoa density
Analysing milled cocoa density
Calculate the density of a liquid
Check the density of liquids
Comply with traffic codes
Density of traffic
Fluid-density assistive measuring aid
Follow traffic regulations
High density lipoprotein deficiency
High density traffic
Investigate milled cocoa density
Line with low density traffic
Measure density of liquids
Measure the density of a liquid
Obey traffic regulations
Obey traffic rules
Scrutinise milled cocoa density
Town traffic
Traffic concentration
Traffic density
Traffic in cities
Traffic in towns
Traffic intensity
Urban traffic

Vertaling van "density traffic " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


density of traffic | traffic concentration | traffic density | traffic intensity

verkeersdichtheid | verkeersintensiteit


line with low density traffic

baanvak met gering vervoer


Melanocortin 4 receptor (MC4R) deficiency is the commonest form of monogenic obesity identified so far. MC4R deficiency is characterized by severe obesity, an increase in lean body mass and bone mineral density, increased linear growth in early child

obesitas als gevolg van melanocortine-4-receptordeficiëntie


analysing milled cocoa density | investigate milled cocoa density | analyse milled cocoa density | scrutinise milled cocoa density

dichtheid van gemalen cacao analyseren


calculate the density of a liquid | check the density of liquids | measure density of liquids | measure the density of a liquid

dichtheid van vloeistoffen meten


town traffic [ traffic in cities | traffic in towns | urban traffic ]

stadsverkeer


comply with traffic codes | obey traffic regulations | follow traffic regulations | obey traffic rules

verkeersregels volgen




Fluid-density assistive measuring aid

aangepast hulpmiddel voor meten van vloeistofdichtheid
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Many road infrastructures, including tunnels, were built several decades ago when traffic density and vehicle characteristics were different from what they are today.

Veel wegeninfrastructuren, waaronder die van tunnels, zijn enkele tientallen jaren geleden gebouwd, in een tijdperk waarin de verkeersdichtheid en de eigenschappen van voertuigen anders waren dan nu.


The Extended Arrival Management and Performance Based Navigation in the High Density Terminal Manoeuvring Areas functionality is expected to improve the precision of approach trajectory as well as facilitate traffic sequencing at an earlier stage, thus allowing reducing fuel consumption and environmental impact in descent/arrival phases.

Naar verwachting zal de functie „eerdere planning van aankomende vluchten en op prestaties gebaseerde navigatie in naderingsverkeersleidingsgebieden met hoge densiteit” voor preciezere naderingstrajecten zorgen en de planning van het verkeer in een vroeg stadium vergemakkelijken, zodat het brandstofverbruik daalt en het effect op het milieu in dalings-/aankomstfasen afneemt.


Extended Arrival Management (AMAN) and Performance Based Navigation (PBN) in high density Terminal Manoeuvring Areas (TMAs) improves the precision of the approach trajectory and facilitates air traffic sequencing at an earlier stage.

Eerdere planning van aankomende vluchten (Extended Arrival Management, AMAN) en op prestaties gebaseerde navigatie in naderingsverkeersleidingsgebieden met hoge densiteit (Performance Based Navigation in the High Density Terminal Manoeuvring Areas) verbetert de nauwkeurigheid van het naderingstraject en vergemakkelijkt de planning van het luchtverkeer in een vroeger stadium.


Such a SEFIR should include the necessary flexibility to reflect specific needs such as traffic density and the level of complexity required.

Een dergelijk SEFIR dient voldoende flexibel te zijn om te kunnen inspelen op specifieke behoeften, zoals vervoersintensiteit en de vereiste complexiteit.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Member States are invited to verify, whenever they open a new tunnel, or when interoperable trains are running into existing tunnels, whether the local circumstances (including type and density of traffic) require additional measures to those specified in this TSI.

De lidstaten worden verzocht na te gaan, telkens wanneer een nieuwe tunnel op hun grondgebied wordt geopend of wanneer interoperabele treinen gebruik maken van een bestaande tunnel, of de plaatselijke omstandigheden (inclusief aard en dichtheid van het verkeer) aanvullende maatregelen vereisen naast die waarin deze TSI voorziet.


It is also desirable for the test to take place in various traffic density conditions.

Het is wenselijk dat het examen in verschillende situaties van verkeersdrukte plaatsvindt.


3. Following a request by a Member State, the Commission may extend in accordance with the procedure laid down in Article 11(2), the period provided for in paragraph 2 for the implementation of one or more requirements of Article 4 in respect of inland waterways falling within the scope of Article 2 but with low traffic density, or in respect of inland waterways for which the cost of such implementation would be disproportionate to its benefits.

3. Op verzoek van een lidstaat kan de Commissie overeenkomstig de procedure van artikel 11, lid 2, de in lid 2 vermelde termijn voor de toepassing van een of meer voorschriften van artikel 4 verlengen met betrekking tot binnenwateren die binnen het toepassingsgebied van artikel 2 vallen, voorzover de verkeersdichtheid op deze waterwegen laag is, of met betrekking tot binnenwateren waarvoor de kosten van een dergelijke toepassing niet in verhouding staan tot de voordelen.


The justification to be provided with the request by the Member State shall refer to the traffic density and economic conditions on the waterway in question.

In de motivering die de lidstaat samen met zijn verzoek moet indienen, moet worden verwezen naar de lage verkeersdichtheid en naar de economische omstandigheden op de desbetreffende waterweg.


(5) The constantly increasing technological development, the growing complexity of society in developed countries and the growing density of population are resulting in an increase in risks faced by the population, such as industrial risks, including the risks related to the processing and storage of dangerous substances and the risks related to the increased traffic, including the transport of dangerous substances. This evolution also generates an increase in daily accidents and adverse effects on the environment.

(5) De steeds snellere technologische ontwikkeling, de toenemende maatschappelijke complexiteit in de ontwikkelde landen en de steeds grotere bevolkingsdichtheid hebben geleid tot een stijging van het aantal risico's waaraan de bevolking wordt blootgesteld, zoals industriële risico's, waaronder gevaren i.v.m. de bewerking en opslag van gevaarlijke stoffen, alsmede gevaren i.v.m. het toegenomen verkeer, inclusief het vervoer van gevaarlijke stoffen; deze ontwikkeling veroorzaakt tevens een stijging van het aantal dagelijkse ongevallen en heeft negatieve gevolgen voor het milieu.


Furthermore, the environmental consequences of an accident at sea, which can also occur outside areas of high traffic density (as in the Erika case), can be disastrous for the economy and the environment of the Member States concerned.

Bovendien kunnen de milieueffecten van een ongeluk op zee, dat ook kan plaatsvinden buiten gebieden met een zeer hoge verkeersdichtheid (zoals het vergaan van de ERIKA) rampzalige gevolgen hebben voor de economie en het milieu van de betrokken lidstaten.


w