Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adult education
Arrange advice on pet training
Commercial school
Contribute advice on pet training
Delivering on-site training in aquaculture facilities
Delivering training and orientation
ET2010
Education & Training 2010
Education and Training 2010
Education of parents
Education of women
Education or training provider
Learning provider
Medical education
Medical training
On-site training delivering in aquaculture facilities
On-site training providing in aquaculture facilities
Professional education
Provide advice on pet training
Provide advice on training a pet
Provide on-site training in aquaculture facilities
Provide training
Providing training
Technical school
Training and orientation providing
Training of adults
Training of doctors
Training of women
Vocational education
Vocational school
Vocational training
Workers' education

Vertaling van "education training provider " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
delivering training and orientation | training and orientation providing | provide training | providing training

opleiding verzorgen | training verzorgen | opleiding geven | training bieden


education or training provider | learning provider

aanbieder van leermogelijkheden | onderwijsaanbieder


on-site training delivering in aquaculture facilities | on-site training providing in aquaculture facilities | delivering on-site training in aquaculture facilities | provide on-site training in aquaculture facilities

ter plaatse bij aquacultuurvoorzieningen opleidingen geven


contribute advice on pet training | provide advice on training a pet | arrange advice on pet training | provide advice on pet training

advies geven over de africhting van huisdieren | raad geven over de africhting van huisdieren


medical training [ medical education | training of doctors ]

medisch onderwijs [ opleiding van artsen ]


Education - Training - Research - The obstacles to transnational mobility - Green Paper | Green Paper-Education, Training, Research-The obstacles to transnational mobility

Groenboek Onderwijs, opleiding, onderzoek - De belemmeringen voor transnationale mobiliteit


Education & Training 2010 | Education and Training 2010 | ET2010 [Abbr.]

Onderwijs en opleiding 2010


vocational education [ commercial school | technical school | vocational school | Vocational training(STW) | professional education(UNBIS) ]

beroepsonderwijs [ beroepsschool ]


adult education [ education of parents | education of women | training of adults | training of women | workers' education ]

onderwijs voor volwassenen [ onderwijs voor arbeiders | onderwijs voor ouders | onderwijs voor vrouwen | vorming voor volwassenen | vorming voor vrouwen ]


Definition: A condition of arrested or incomplete development of the mind, which is especially characterized by impairment of skills manifested during the developmental period, skills which contribute to the overall level of intelligence, i.e. cognitive, language, motor, and social abilities. Retardation can occur with or without any other mental or physical condition. Degrees of mental retardation are conventionally estimated by standardized intelligence tests. These can be supplemented by scales assessing social adaptation in a given environment. These measures provide an approximate indication of the degree of mental retardation. The ...[+++]

Omschrijving: Een toestand van tot stilstand gekomen of onvolledige ontwikkeling van het verstand, die vooral wordt gekenmerkt door een tijdens de ontwikkelingsperiode aan het licht tredende stoornis van vaardigheden, die mede bepalend is voor het algehele intelligentieniveau, d.w.z. cognitieve, verbale, motorische en sociale vermogens. Zwakzinnigheid kan voorkomen met of zonder een andere psychische of lichamelijke aandoening. Het is gebruikelijk de graad van zwakzinnigheid te schatten aan de hand van gestandaardiseerde intelligentietests. Deze kunnen worden aangevuld met schaalindelingen die de sociale aanpassing onder gegeven omstandi ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
AJ. whereas the Erasmus+ programme, which runs from 2014 to 2020, aims to modernise education, training and youth work across Europe and is open to education, training, youth and sports organisations across all sectors of lifelong learning; whereas it will provide opportunities for over 4 million Europeans to study, train, gain work experience and volunteer abroad;

AJ. overwegende dat het Erasmus+-programma, dat loopt van 2014 tot 2020, erop gericht is het onderwijs, de opleiding en het werk voor jongeren in heel Europa te moderniseren; overwegende dat het programma openstaat voor op onderwijs, opleiding, jongeren en sport gerichte organisaties uit alle sectoren die zijn betrokken bij een leven lang leren; overwegende dat het programma meer dan 4 miljoen Europeanen de kans geeft in het buitenland te studeren, een opleiding te volgen, werkervaring op te doen en vrijwilligerswerk te doen;


regulated education and training or, in the case of regulated professions, vocational training with a special structure, with competences going beyond what is provided for in level b, equivalent to the level of training provided for under point (i), if such training provides a comparable professional standard and prepares the trainee for a comparable level of responsibilities and functions provided that the diploma is accompanied by a certificate from ...[+++]

hetzij een gereglementeerde opleiding of, in het geval van gereglementeerde beroepen, een beroepsopleiding met een bijzondere structuur waarbij competenties worden aangereikt die verder gaan dan wat niveau b verstrekt, die gelijkwaardig is aan het in punt i) vermelde opleidingsniveau, indien deze opleiding tot een vergelijkbare beroepsbekwaamheid opleidt en op een vergelijkbaar niveau van verantwoordelijkheden en taken voorbereidt, mits het diploma vergezeld gaat van een certificaat van de lidstaat van oorsprong; ”;


13. In particular, asks the Member States to implement measures targeted at young people likely to leave school early or who are not in education, training or employment, in order to offer them quality learning, and provide them with training and youth guarantee schemes, so that they can gain the skills and experience they need to enter employment, and in order to facilitate the re-entry of some of them into the educational system; calls, at the same time, for special attention to vocational education and training ...[+++]

13. verzoekt de lidstaten met name om maatregelen te nemen die zijn gericht op jongeren van wie de kans groot is dat ze hun school niet afmaken of die geen onderwijs of opleiding volgen en geen baan hebben, teneinde hen kwaliteitsonderwijs aan te bieden en hen van opleiding en jeugdgarantieregelingen te voorzien, zodat zij de nodige vaardigheden kunnen verwerven en ervaring kunnen opdoen om de arbeidsmarkt te betreden en om het weer naar school gaan van sommigen van hen te vergemakkelijken; verzoekt tevens om speciale aandacht voor beroepsonderwijs en –opleiding in tertiaire onderwijssystemen, waarbij rekening wordt gehouden met de dive ...[+++]


Ensure that the social aspects of education and training are sustained and that equal opportunities for access to quality education are provided, so that education and training systems can continue to contribute to fostering social cohesion, sustainable development, active citizenship and personal fulfilment in European societies.

er voor te zorgen dat de sociale aspecten van onderwijs en opleiding worden erkend en dat gelijke kansen bij de toegang tot onderwijs van hoge kwaliteit worden geboden, zodat onderwijs- en opleidingsstelsels kunnen bijdragen aan het bevorderen van sociale cohesie, duurzame ontwikkeling, actief burgerschap en persoonlijke ontplooiing in de Europese samenlevingen;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
– (PT) This proposal has the objective of drawing together into a single framework, to be known as a ‘Europass’, various initiatives aimed at ‘helping’ workers to set out their competences and experience in a way that employers and education/training providers in other Member States may be able to understand.

– (PT) Dit voorstel beoogt een enkel kader, Europass genaamd, te scheppen voor verschillende initiatieven waarmee werknemers worden ‘geholpen’ hun competenties en ervaring zodanig kenbaar te maken dat werkgevers en verstrekkers van onderwijs en opleiding in andere lidstaten inzicht krijgen in de waarde daarvan.


With this draft Decision, the Commission is proposing to draw together a number of existing initiatives designed to help citizens set out their personal skills, competences, qualifications and experiences in a way that employers and education/training providers in other Member States may be able to understand.

Met dit ontwerpbesluit doet de Commissie een voorstel voor het bundelen van een aantal bestaande initiatieven die tot doel hebben de burgers te helpen hun vaardigheden, competenties, kwalificaties en ervaringen te presenteren op een manier die begrijpelijk is voor werkgevers en verstrekkers van onderwijs/opleiding in andere lidstaten.


It is made more complicated to achieve, however, through lack of communication and cooperation between education and training providers and authorities at various levels. The barriers between institutions and countries impede access to education and training and more efficient use of already-acquired knowledge and skills.

De bestaande barrières tussen instellingen en landen bemoeilijken de toegang tot opleiding en scholing evenals een efficiënter gebruik van de reeds verkregen kennis en competenties.


Τhis Recommendation should also provide a common European reference framework on key competences for policy makers, education and training providers, the social partners and learners themselves in order to facilitate national reforms and exchange of information between the Member States and the Commission within the Education and Training 2010 work programme, with the aim of achieving the agreed European reference levels.

Deze aanbeveling dient ook een gemeenschappelijk Europees referentiekader inzake sleutelcompetenties te bieden ten behoeve van beleidsmakers, onderwijs- en opleidingsaanbieders, sociale partners en de lerenden zelf om nationale hervormingen en de uitwisseling van informatie tussen de lidstaten en de Commissie in het kader van het werkprogramma „Onderwijs en opleiding 2010” te vergemakkelijken, met het doel de overeengekomen Europese referentieniveaus te halen.


(31) Whereas the Agreement on the European Economic Area provides for greater cooperation in the field of education, training and youth between the European Community and its Member States, on the one hand, and the States of the European Free Trade Area (EFTA) participating in the European Economic Area, on the other; whereas Article 4 of Protocol 31 provides that the EFTA States participating in the European Economic Area shall, from 1 January 1995, participate in all Community programmes in the field of education, training ...[+++]

(31) Overwegende dat de Overeenkomst betreffende de Europese Economische Ruimte voorziet in een uitgebreide samenwerking op het gebied van onderwijs, opleiding en jeugdzaken tussen de Europese Gemeenschap en haar lidstaten enerzijds en de landen van de Europese Vrijhandelsassociatie (EVA) die deelnemen aan de Europese Economische Ruimte anderzijds; dat artikel 4 van protocol nr. 31 bepaalt dat de EVA-landen die deelnemen aan de Europese Economische Ruimte, vanaf 1 januari 1995 deelnemen aan alle programma's van de Gemeenschap op het gebied van onderwijs, opleiding en jeugdzaken die op dat moment lopen of zijn goedgekeurd;


Whereas, in order to provide a rapid response to the expectations of nationals of Community countries who hold higher-education diplomas awarded on completion of professional education and training issued in a Member State other than that in which they wish to pursue their profession, another method of recognition of such diplomas should also be put in place such as to enable those concerned to pursue all those professional activit ...[+++]

Overwegende dat het, om snel te voldoen aan de verwachtingen van Europese burgers, in het bezit van hoger-onderwijsdiploma's waarmee beroepsopleidingen worden afgesloten en die zijn afgegeven in een andere Lid-Staat dan die waar zij hun beroep willen uitoefenen, nodig is ook een andere methode van erkenning van deze diploma's in te voeren welke die burgers in staat stelt alle beroepsactiviteiten uit te oefenen waarvoor de ontvangende Lid-Staat een post-secundaire opleiding vereist, voor zover zij in het bezit zijn van dergelijke diplo ...[+++]


w