Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Arrange rental car drop-off
Automobile
Car
Charging car
Coal charge car
Coal charging car
Coke car
Coke quenching car
Electronic car
Hot car
Install a cars electronics
Install car electronics
Installing car electronics
Kiln car preheating
Larry car
Mechanical complication of cardiac electronic device
Motor car
Personal automobile
Placing kiln car into preheating chamber
Position rental car drop-off
Preheat kiln car
Preheating kiln car
Prepare rental car drop-off
Private car
Quenching car
Set up car electronics
Sort rental car drop-off
Tourist vehicle

Vertaling van "electronic car " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


install a cars electronics | set up car electronics | install car electronics | installing car electronics

auto-elektronica installeren


position rental car drop-off | prepare rental car drop-off | arrange rental car drop-off | sort rental car drop-off

aflevering van huurauto's regelen | aflevering van huurwagens regelen


kiln car preheating | placing kiln car into preheating chamber | preheat kiln car | preheating kiln car

ovenwagen voorverwarmen


coke car | coke quenching car | hot car | quenching car

bluswagen | kooksbluswagen


charging car | coal charge car | coal charging car | larry car

vulwagen


Car accident NOS, nontraffic Car occupant injured in nontraffic accident NOS

auto-ongeval NNO, niet-verkeersongeval | inzittende van auto gewond bij niet-verkeersongeval NNO


Car occupant injured in collision with car, pick-up truck or van

inzittende van auto gewond bij botsing met auto of (open) bestelwagen


motor car [ automobile | car | personal automobile | private car | tourist vehicle ]

automobiel [ auto | personenauto | personenwagen | wagen ]


Mechanical complication of cardiac electronic device

mechanische complicatie van cardiale pacemaker
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
According to EuroNCAP[15], 4,000 lives each year on Europe’s roads could be saved if all cars had Electronic Stability Control, and 100,000 serious accidents could be avoided.[16] The challenge currently in Europe is that availability of ESC in new cars is still low, 40% in EU-25 in 2005, and varies greatly from market to market due to the differing commercial strategies amongst manufacturers and varied support from authorities (85 % in Sweden, 31% in Italy).

Volgens EuroNCAP[15]zouden ieder jaar 4.000 levens op de Europese wegen kunnen worden gespaard als alle auto's over elektronische stabiliteitscontrole zouden beschikken en zouden 100.000 ernstige ongevallen kunnen worden vermeden[16]. ESC is echter nog niet op grote schaal beschikbaar, 40% in de EU-25 in 2005 en dit percentage varieert sterk per markt afhankelijk van de commerciële strategieën van de fabrikanten en de steun van de autoriteiten (85 % in Zweden, 31% in Italië).


· To stimulate ICT research and innovation in Europe by pooling public and private research funding and focusing it on areas where Europe is or can become a global leader, such as on LTE (long-term evolution) mobile technology, which will revolutionise wireless broadband, or ESC (electronic stability control), which helps prevent car accidents in case of sudden manoeuvres or on slippery roads.

- het stimuleren van ICT-onderzoek en innovatie in Europa door publieke en private financiering voor onderzoek samen te voegen en door deze vooral te gebruiken voor gebieden waarin Europa wereldwijd marktleider is of kan worden, zoals LTE (long term evolution)-mobiele technologie, die een revolutie teweeg zal brengen in het gebruik van draadloze breedbandverbindingen, of ESC (elektronische stabiliteitscontrole), die bijdraagt aan het voorkomen van auto-ongelukken bij plotselinge manoeuvres of op gladde wegen.


development of new technologies such as electronic driving licences, speed limits for cars and intelligent transport systems as part of the e-Europe programme.

de invoering van nieuwe technologieën, zoals het elektronisch rijbewijs, de snelheidsbrekers voor auto's en intelligente transportsystemen in het kader van e-Europa.


3. Calls on the Member States to promote public transport with a view to doubling its use by 2030, inter alia by applying IT solutions such as the remote purchasing of electronic tickets, and to support car sharing, carpooling, transport-on-demand services and the promotion of electric propulsion systems for local public transport; invites the Member States to develop, whenever appropriate, funicular railway and cable car systems in mountainous and hilly towns in order to mitigate urban traffic;

3. vraagt de lidstaten om het openbaar vervoer te bevorderen en te zorgen dat het gebruik ervan tegen 2030 zal zijn verdubbeld, onder meer door middel van IT-oplossingen zoals elektronische ov-kaarten, en zich te beijveren voor carpooling, vervoersdiensten op bestelling en bevordering van elektrische aandrijving voor plaatselijk openbaar vervoer; geeft de lidstaten in overweging om in berg- of heuvelachtige stadsgebieden eventueel tandradbanen en kabelcabines in te zetten om het stadsverkeer te ontlasten;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
To that end, we must encourage car makers to consider even at this stage introducing all these electronic systems into the design of new cars, with a view not just to greater efficiency and ease of driving but also, as a result of all this, to reducing costs and simplifying manufacturing and installation.

Daarom moeten we autoproducenten stimuleren om zelfs al in dit stadium al deze elektronische systemen in het ontwerp van nieuwe auto’s te introduceren, niet alleen met het oog op een grotere efficiëntie en toegenomen rijgemak, maar daaruit voortvloeiend ook vanwege kostenreductie en een vereenvoudigde productie en installatie.


The regulations that we will be introducing to give pedestrians better protection, in other words those measures directed towards vehicle design that will protect pedestrians more effectively in the event of their being involved in an accident, will also cost a great deal of money. The compulsory introduction of electronic stability control systems on European cars will be very expensive too, and on top of this there is the cost of CO2 reduction.

De voorschriften die we gaan vaststellen voor een betere bescherming van de voetganger, dus maatregelen ten aanzien van de constructie van auto’s om voetgangers bij ongevallen beter te beschermen, zullen ook een hoop geld gaan kosten. De verplichte invoering van elektronische stabiliteitscontrolesystemen in Europese auto’s zal eveneens erg duur worden, en dan komt daar nu ook nog de prijs van de CO2-reductie bij.


7. Calls on the Commission to put forward proposals to close the loopholes in the current regime and so end the shipments to non-OECD countries of waste electrical and electronic equipment, cars and obsolete vessels; believes that exports of electrical and electronic equipment and of cars should always be accompanied by the disposal fee paid by the first owner, as part of the producer's responsibility laid down in the WEEE directive (2002/96/EC) and the end-of-life-vehicles directive (2000/53/EC);

7. vraagt de Commissie om voorstellen in te dienen om de mazen in de huidige regelgeving te dichten en daarmee een einde te maken aan het vervoer van elektrisch en elektronisch afvalmateriaal, auto's en oude schepen naar landen buiten de OESO; meent dat uitvoer van elektrisch en elektronisch materiaal en auto's altijd moet plaatsvinden met betaling van de verwijderingsbijdrage door de eerste eigenaar, als onderdeel van de verantwoordelijkheid van de fabrikant zoals neergelegd in de richtlijnen afgedankte elektrische en elektronische ...[+++]


It is astonishing, however, that cars contribute only 1% of the total quantity of waste in the EU. The EU has made a particularly good job of minimising waste not only from packaging, electronic scrap and batteries, but also from used cars.

Het is echter verbazingwekkend dat auto’s nog slechts één procent uitmaken van de gehele hoeveelheid afval in de EU. Niet alleen het vermijden van afvalstoffen afkomstig van verpakkingen, elektronisch schroot en batterijen maar ook van autowrakken is in de EU zeer goed geregeld.


SMEs and micro-enterprises predominate in the road haulage sector throughout the EU. Electronic tolling for private cars is a very sensitive issue.

Kmo’s/mkb-bedrijven en micro-ondernemingen zijn zeer grote spelers in het wegvervoer in de hele EU. Elektronische tolheffing voor personenauto’s is een zeer gevoelige kwestie.


[16] Car design and production is one example, prototyping and producing high-end electronics may be another, as are global service industries like banking and financial services.

[16] Het ontwerp en de productie van auto's is hiervan een voorbeeld, net als de prototypebouw en productie van geavanceerde elektronica, de mondiale dienstensectoren als financiële dienstverlening en het bankwezen.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'electronic car' ->

Date index: 2021-01-05
w