Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advanced Level
Baccalaureate
Certificate of proficiency
Diploma
Elementary general secondary education
European baccalaureate
General Certificate of Secondary Education
General education
General secondary education
High school physical education teacher
High school religious studies teacher
Junior General Secondary Education
Physical education teacher secondary school
RE teacher in secondary school
Religious education teacher secondary school
School and training certificates
Secondary education
Secondary education teachers
Secondary school
Secondary school RE teacher
Secondary school physical education tutor
Secondary school teacher of physical education
University degree

Vertaling van "general secondary education " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
general secondary education

middelbaar algemeen voortgezet onderwijs | MAVO [Abbr.]


Junior General Secondary Education

middelbaar algemeen voortgezet onderwijs | MAVO [Abbr.]


elementary general secondary education

Lager Algemeen Voortgezet Onderwijs


diploma [ Advanced Level | baccalaureate | certificate of proficiency | European baccalaureate | General Certificate of Secondary Education | university degree | School and training certificates(ECLAS) ]

diploma [ eindexamen gymnasium | eindexamen middelbare school | Europees baccalaureaat | humaniora-diploma | universitair diploma | universitaire graad ]


secondary education [ secondary school ]

voortgezet onderwijs [ middelbare school ]


Secondary education teachers

Onderwijsgevenden in het secundair onderwijs


secondary school physical education tutor | secondary school teacher of physical education | high school physical education teacher | physical education teacher secondary school

docent lichamelijke opvoeding voortgezet onderwijs | docente lichamelijke opvoeding voortgezet onderwijs | docent lichamelijke opvoeding secundair onderwijs | leerkracht lichamelijke opvoeding voortgezet onderwijs


RE teacher in secondary school | secondary school RE teacher | high school religious studies teacher | religious education teacher secondary school

docent godsdienst secundair onderwijs | onderwijsgevende godsdienst secundair onderwijs | docente godsdienst secundair onderwijs | leerkracht godsdienst voortgezet onderwijs


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Increasing the provision of high-quality initial Vocational Education and Training (VET) that is tailored to the needs of young people, including as blended learning which links VET and general secondary education, can help reduce ESL. It provides a different, and for some learners more motivating, education path.

Het verstrekken van meer mogelijkheden voor initieel beroepsonderwijs en initiële beroepsopleiding van hoge kwaliteit, toegesneden op de behoeften van jongeren, met inbegrip van duaal leren, waarbij beroepsonderwijs en -opleiding en voortgezet onderwijs met elkaar worden verbonden, kan het voortijdig schoolverlaten terugdringen. Dit vormt een alternatief en voor sommige leerders meer motiverend leertraject.


the Member States are invited to: stimulate innovative and entrepreneurial mindsets among young people by introducing entrepreneurship as a key competence in school curricula, particularly in general secondary education, and ensure that it is correctly reflected in teaching material ensure that the importance of entrepreneurship is correctly reflected in teacher training step up cooperation with the business community in order to develop systematic strategies for entrepreneurship education at all levels ensure that taxation (in particular gift tax, taxation of dividends and wealth tax) does not unduly hamper the transfer of businesses pu ...[+++]

De lidstaten wordt verzocht: bij jongeren een innovatiegerichte en ondernemingsgezinde attitude aan te kweken door ondernemerschap als kerncompetentie in de leerplannen op te nemen, met name in het algemeen voortgezet onderwijs, en erop toe te zien dat dit ook in het lesmateriaal naar behoren aan de orde komt; ervoor te zorgen dat het belang van ondernemerschap in de lerarenopleiding voldoende aandacht krijgt; de samenwerking met het bedrijfsleven te intensiveren om systematische strategieën voor onderwijs in ondernemerschap op alle niveaus te ontwikkelen; ervoor te zorgen dat het belastingstelsel (met name schenkingsrecht, dividend- ...[+++]


Figure 1: National induction programmes for beginning teachers at pre-primary, primary and general (lower and upper) secondary education (ISCED 0, 1, 2 and 3), 2011/12

Figuur 1: nationale introductieprogramma's voor beginnende leraren in het kleuter-, lager en (lager en hoger) secundair onderwijs (ISCED 0, 1, 2 en 3), 2011/2012


In lower secondary and general upper secondary education, the percentage of students learning English exceeds 90%.Only a very small percentage of pupils (0-5 %, according to the country) learn languages other than English, French, Spanish, German and Russian.

In het lager middelbaar onderwijs en het algemeen hoger middelbaar onderwijs leert meer dan 90% van de leerlingen Engels. Slechts een klein percentage leerlingen (0 à 5% afhankelijk van het land) leert een andere vreemde taal dan Engels, Frans, Spaans, Duits of Russisch.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
While, in general, citizenship education is integrated into initial teacher education courses for secondary education specialists in subjects such as history and geography, only two of the 31 countries assessed (England and Slovakia) train prospective teachers as specialists in citizenship education.

Burgerschapsonderwijs wordt weliswaar meestal geïntegreerd in initiële lerarenopleidingen voor specialisten in het voortgezet onderwijs in vakken als geschiedenis en aardrijkskunde, maar slechts twee van de 31 beoordeelde landen (Engeland en Slowakije) leiden toekomstige docenten op tot specialisten op het gebied van burgerschapsonderwijs.


Figure 2. 3: Subjects integrating entrepreneurship education in general lower secondary education (ISCED 2), 2011/12

Figuur 2. 3: Vakken waarin onderwijs in ondernemerschap is opgenomen in het algemeen lager secundair onderwijs (ISCED 2), 2011/12


With better training quality of education providers and more support networks for learning, the completion rate for Romani children in general education will be significantly improved (in Ljubljana, 54.3% on average in secondary education against 18.7% for Roma).

Als de kwaliteit van de onderwijsgevenden wordt verbeterd en er meer leerondersteunende netwerken komen, wordt het percentage Roma-kinderen dat een algemeen einddiploma haalt aanzienlijk hoger (in Ljubljana is het percentage in het secundair onderwijs gemiddeld 54,3%, maar voor de Roma 18,7%).


Many young men and women in vocational schools and general secondary education still opt for career choices reflecting traditional gender roles.

Veel jonge mannen en vrouwen in het beroepsonderwijs en in het algemeen voortgezet onderwijs kiezen nog steeds voor een beroep dat in de traditionele rolpatronen past.


which represents education and training of at least 14 years, including eight or nine years of primary school education, four years of secondary education followed by two years of post-secondary education at a secondary healthcare school, completed by theoretical-practical General Certificate of Education (GCE) examination (maturitné vysvedčenie)’.

overeenkomende met een studie- en opleidingscyclus van ten minste 14 jaar, waarvan 8 of 9 jaar lager onderwijs en 4 jaar middelbaar onderwijs gevolgd door 2 jaar vervolgonderwijs in een middelbare school voor gezondheidszorg, waarna een theoretisch/praktisch examen wordt afgelegd om het bewijs van algemene ontwikkeling („maturitné vysvedčenie”) te behalen”.


- In 8 out of 15 EU Member States, ICT courses are compulsory in initial teacher training for general class teachers in primary education, 9 out of 15 in lower secondary education (1997/98) (source - Eurydice)

- In 8 van de 15 lidstaten van de EU zijn ICT-cursussen in de opleidingen voor leraren voor het basisonderwijs verplicht. In 9 van de 15 lidstaten zijn ze ook verplicht in de opleidingen voor leraren voor de eerste fase van het voortgezet onderwijs (1997/98) (Bron: Eurydice).


w