Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accelerated course
Additional course
CDI
Compile course material
Compile course materials
Compiling course material
Complementary course
Compose course material
Course deviation indicator
Course indicator
Course-line deviation indicator
Crash course
Create course outline
Develop assessments used in vocational courses
Develop course outline
Develop vocational course assessments
Developing course outline
Develops course outline
Distance learning
E-learning
Education by correspondence course
Educational broadcast
Educational radio
Educational television
Extra course
Intensive course
Interns and trainees
Learning by correspondence course
Left-right needle
Prepare examinations for vocational courses
Rapid course
Schools broadcast
Television teaching
Trainee
Traineeship
Training course
Training period
Traumatic neurosis

Vertaling van "in due course " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
compile theoretical and practical exams for vocational courses | develop vocational course assessments | develop assessments used in vocational courses | prepare examinations for vocational courses

examens voor beroepsopleidingen voorbereiden


accelerated course | crash course | intensive course | rapid course

spoedcursus | stoomcursus


compiling course material | compose course material | compile course material | compile course materials

lesmateriaal samenstellen | lesmateriaal opstellen | lesmateriaal verzamelen


create course outline | develops course outline | develop course outline | developing course outline

curriculum ontwikkelen | curriculum opstellen | lesoverzicht ontwikkelen | lesoverzicht opstellen


additional course | complementary course | extra course

aanvullend onderwijs


course deviation indicator | course indicator | course-line deviation indicator | left-right needle | CDI [Abbr.]

koersaanwijzer


distance learning [ educational broadcast | educational radio | educational television | education by correspondence course | e-learning | learning by correspondence course | schools broadcast | television teaching | educational radio(UNBIS) ]

onderwijs op afstand [ afstandsonderwijs | e-studie | schoolradio | schoolradio-uitzending | schooltelevisie | schooltelevisie-uitzending | schriftelijk onderwijs ]


traineeship [ trainee | training course | training period | interns and trainees(UNBIS) ]

opleidingsstage [ stage in het bedrijf | stagiair ]


Definition: A progressive dementia with extensive neurological signs, due to specific neuropathological changes that are presumed to be caused by a transmissible agent. Onset is usually in middle or later life, but may be at any adult age. The course is subacute, leading to death within one to two years.

Omschrijving: Een progressieve dementie met uitgebreide neurologische symptomen, ten gevolge van specifieke neuropathologische-veranderingen waarvan men aanneemt dat ze worden veroorzaakt door een overdraagbaar agens. Het begin valt doorgaans op middelbare leeftijd of later, maar kan op elk moment van het volwassen leven vallen. Het verloop is subacuut, in een of twee jaar tot de dood leidend.


Definition: Arises as a delayed or protracted response to a stressful event or situation (of either brief or long duration) of an exceptionally threatening or catastrophic nature, which is likely to cause pervasive distress in almost anyone. Predisposing factors, such as personality traits (e.g. compulsive, asthenic) or previous history of neurotic illness, may lower the threshold for the development of the syndrome or aggravate its course, but they are neither necessary nor sufficient to explain its occurrence. Typical features include episodes of repeated reliving of the trauma in intrusive memories ( flashbacks ), dreams or nightmares ...[+++]

Omschrijving: Ontstaat als een verlate of verlengde reactie op een stressveroorzakende gebeurtenis of situatie (van korte of lange duur) van een buitengewoon bedreigende of catastrofale aard, die bij vrijwel iedereen grote angst zou veroorzaken. Predisponerende factoren, zoals persoonlijkheidstrekken (b.v. compulsieve, asthene) of een voorgeschiedenis van neurotische ziekte, kunnen de drempel voor de ontwikkeling van het syndroom verlagen of zijn verloop verergeren, maar zijn noodzakelijk noch voldoende om het optreden ervan te verklaren. Typische kenmerken zijn onder meer episoden van herhaald herleven van het trauma in zich opdringende ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Strengthening the integration component of admission procedures, e.g. through pre-departure measures such as information packages and language and civic orientation courses in the country of origin Organising introduction programmes and activities for newly arrived third-country nationals to acquire basic knowledge about language, history, institutions, socio-economic features, cultural life and fundamental values Offering courses at several levels taking into account different educational backgrounds and previous knowledge of the cou ...[+++]

Versterking van de integratiecomponent van toelatingsprocedures, bijv. door middel van maatregelen vóór het vertrek uit het thuisland, zoals verstrekking van informatiepakketten en inburgeringscursussen Organisatie van introductieprogramma’s en –activiteiten voor nieuwkomers uit derde landen om hen basiskennis bij te brengen van de taal, de geschiedenis, de instellingen, de sociaal-economische situatie, het culturele landschap en de fundamentele waarden Aanbieding van cursussen op verscheidene niveaus, waarbij rekening wordt gehouden met verschillende opleidingsachtergronden en eerder opgedane kennis over het land Vergroting van het vermogen van introductieprogramma’s en –activiteiten voor personen die afhankelijk ...[+++]


Some courses can also be organised at the Delegation on request, such as : - Reform, the Office and deconcentration ; - Life expenditure Cycle ; - Ethical standards; - PCM courses; - EDF Financial Procedures (EDF option) ; - Ecofin courses.

Sommige cursussen kunnen ook op verzoek bij de delegaties worden georganiseerd, zoals: - hervorming, het Bureau en deconcentratie; - levenscyclus; - ethische normen; - PCM-cursussen; - financiële procedures van het EOF (optie EOF); - Ecofin-cursussen.


These courses are constantly being assessed and this has enabled us to adjust the content and duration of the CRIS and SINCOM courses, as well as the OLAS courses (financial and operational management and statistics).

De cursussen worden voortdurend beoordeeld, zodat wij de inhoud en de duur van de CRIS- en SINCOM-cursussen hebben kunnen aanpassen, alsook die van de OLAS-cursussen (financieel en operationeel beheer en statistiek).


There was also substantial demand for more specialised courses and here an opposite trend was noticeable, with judges sometimes requesting that such specialised courses be organised at a European level for example in the form of a conference with participants from other Member States. Fourthly, general training had to reach the largest possible number of national judges from all court levels.

Ook was er grote vraag naar meer gespecialiseerde cursussen, waarbij overigens het omgekeerde kon worden waargenomen: soms vroegen rechters hier juist om dergelijke gespecialiseerde cursussen op Europees niveau, bijvoorbeeld in de vorm van een conferentie met deelnemers uit andere lidstaten. In de vierde plaats zou algemene scholing zoveel mogelijk rechters van rechtbanken op alle niveaus moeten bereiken.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
‘Regulated training courses which correspond to qualification level 3 or 4 of the national register of professional training courses, established by the Act on education and professional training, or older training courses of an equivalent level.

„Gereglementeerde opleidingen die overeenkomen met kwalificatieniveau 3 of 4 van het Centraal register beroepsopleidingen, dat is ingesteld bij de Wet educatie en beroepsonderwijs, of oudere opleidingen waarvan het niveau met deze kwalificatieniveaus gelijkgesteld is.


Turning to your question on development cooperation, I would like to observe that the European Union’s monitoring report this year showed that the EU is steering the best possible course towards discharging the obligations into which it entered at Barcelona in March 2002 and increasing public development aid to the point at which it reaches a proportion of 0.33% of individual states’ GDPs and 0.39% of the average across the whole of the EU. I will take this opportunity to repeat that all the targets agreed at the Millennium Summit must, of course, be achieved. These are oblig ...[+++]

Met betrekking tot uw vraag over ontwikkelingssamenwerking wil ik opmerken dat het monitoringverslag van de Europese Unie van dit jaar heeft aangetoond dat de EU hard op weg is aan de verplichtingen te voldoen die zij in maart 2002 in Barcelona op zich heeft genomen, en de omvang van de officiële ontwikkelingshulp tot 2006 te verhogen tot 0,33 procent van het bruto nationaal product voor elke lidstaat en tot 0,39 procent als gemiddelde van de EU. Ik herhaal hier nogmaals dat we alle doelstellingen waarover we op de Millenniumtop overeenstemming hebben bereikt, uiteraard ook moeten realiseren. Dit zijn verplichtingen waaraan we ons moeten ...[+++]


Therefore these centres are an excellent tool to bring together different types of people through organised courses, where they can learn about and become interested in the EU. Change of a term "courses" to a term "training activities", because that term enables wider field of activities to be organised.Amendment 45

Deze scholen zijn derhalve een prima instrument om verschillende soorten mensen met elkaar in contact te brengen door middel van georganiseerde cursussen, waar ze kunnen leren over en geïnteresseerd kunnen worden voor de EU. Verandering van de term 'cursussen' in de term 'opleidingsactiviteiten', omdat die term de organisatie van activiteiten op een breder terrein mogelijk maakt.


This provision must refer to persons and not courses, as some of those courses may still exist.

Deze bepaling moet overigens refereren aan personen en niet aan opleidingen, waarvan er sommige wellicht nog steeds bestaan.


The Member States have thus the choice of two options for complying with the basic training requirements, viz. the introduction of course attendance followed by an examination, or of an examination only. The latter examination will of, course, be harder than the examination sat following course attendance.

De lidstaten hebben dus de keuze uit twee mogelijkheden om aan de eisen inzake de volledige basisopleiding te voldoen, namelijk het invoeren van lessen gevolgd door een examen of enkel het invoeren van een examen. Dit examen zal wel zwaarder zijn, dan het examen afgelegd na het volgen van een opleiding.


Where two university courses or two courses recognized by the State as equivalent co-exist in a Member State and where one of these extends over four years and the other over three years, the three-year course leading to a diploma, certificate or other evidence of formal qualifications awarded on completion of a university course or its recognized equivalent shall be considered to fulfil the condition of duration referred to in the second subparagraph in so far as the diplomas, certificates or other evidence of formal qualifications awarded on completion of both courses are recognized as equivalent by the State in question.

Wanneer in een lidstaat twee universitaire of door deze Staat als daarmee gelijkwaardig erkende opleidingen bestaan, waarvan de ene vier en de andere drie jaar bestrijkt, wordt het diploma, het certificaat of andere bewijsstukken ter afsluiting van de universitaire, of de daarmee gelijkwaardig erkende, opleiding van drie jaar geacht te voldoen aan de in de tweede alinea bedoelde eis inzake duur, voorzover de diploma's, certificaten of andere bewijsstukken ter afsluiting van de beide opleidingen door deze Staat als gelijkwaardig worden erkend.


w