Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Answer questions about the train transport service
Further training and instruction
IVET
IVT
In-service training
Initial and continuing training
Initial and in-service training
Initial training
Initial vocational education and training
Initial vocational training
On-the-job training
Perform customer service training
Provide information on train services
Provide information to passengers on train services
Staff training
TENET
Teach customer service approaches
Teach customer service techniques
Teach techniques in customer service
Train attendant
Train on-board customer service representative
Train on-board staff member
Train stewardess

Vertaling van "initial and in-service training " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
initial and continuing training | initial and in-service training

basisopleiding en voortgezette opleiding


Two-year Pilot Project of Action Research on Equal Opportunities in the Initial and In-service Training of Teachers | TENET [Abbr.]

tweejarig proefprogramma voor toegepast onderzoek betreffende gelijke kansen bij de basisopleiding en de bijscholing van leerkrachten | TENET [Abbr.]


initial training | initial vocational education and training | initial vocational training | IVT | IVET [Abbr.]

initiële beroepsopleiding | initiele opleiding | primair beroepsopleidende educatie


in-service training [ further training and instruction | on-the-job training | staff training ]

praktijkopleiding [ voortgezette beroepsopleiding | vorming van het personeel ]


perform customer service training | teach customer service approaches | teach customer service techniques | teach techniques in customer service

klantendiensttechnieken aanleren | klantendiensttechnieken onderrichten | klantenservicetechnieken aanleren | lesgeven over klantenservicetechnieken


provide information on train services | provide information to passengers on train services | answer questions about the train transport service | provide information on the services available on board a train

vragen over treinvervoerdiensten beantwoorden


train on-board staff member | train stewardess | train attendant | train on-board customer service representative

treinsteward | treinsteward/treinstewardess | treinstewardess
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The network has so far focused on three aspects: support of school leadership for foreign language teaching, initial and in-service training of teachers, and the impact of inspection systems and practices.

Het netwerk heeft zich tot dusverre geconcentreerd op drie aspecten: ondersteuning van de schoolleiding bij het vreemdetalenonderwijs, de initiële opleiding en bijscholing van leraren, en het effect van inspectiesystemen en -methoden.


49. Calls on the Member States to drive forward research into climate change and its consequences for forests; to foster broader awareness of the diverse significance of forests and the importance of managing them sustainably; to support initial and in-service training for forestry employees, focusing on areas of expertise expected to be required as a result of climate change (the promotion of diversity, damage prevention and recovery); and to encourage the exchange of knowledge and experience;

49. verzoekt de lidstaten het onderzoek naar de klimaatverandering en de gevolgen daarvan voor bossen krachtig te stimuleren, voor een breder bewustzijn te zorgen ten aanzien van de betekenis van bossen op verschillende vlakken en ten aanzien van het belang van duurzaam bosbeheer, de opleiding en bijscholing van bosarbeiders te steunen en daarbij bijzondere aandacht te besteden aan die kennisgebieden die als gevolg van de klimaatverandering naar verwachting bijzonder belangrijk zullen worden (bevorderen van diversiteit, schadepreventie en herstel), en de uitwisseling van kennis en ervaring te bevorderen;


49. Calls on the Member States to drive forward research into climate change and its consequences for forests; to foster broader awareness of the diverse significance of forests and the importance of managing them sustainably; to support initial and in-service training for forestry employees, focusing on areas of expertise expected to be required as a result of climate change (the promotion of diversity, damage prevention and recovery); and to encourage the exchange of knowledge and experience;

49. verzoekt de lidstaten het onderzoek naar de klimaatverandering en de gevolgen daarvan voor bossen krachtig te stimuleren, voor een breder bewustzijn te zorgen ten aanzien van de betekenis van bossen op verschillende vlakken en ten aanzien van het belang van duurzaam bosbeheer, de opleiding en bijscholing van bosarbeiders te steunen en daarbij bijzondere aandacht te besteden aan die kennisgebieden die als gevolg van de klimaatverandering naar verwachting bijzonder belangrijk zullen worden (bevorderen van diversiteit, schadepreventie en herstel), en de uitwisseling van kennis en ervaring te bevorderen;


In November 2008, the Council discussed the above-mentioned Communication and agreed on the following priorities for European cooperation on schools: to guarantee and improve the acquisition of key competences, in particular literacy and numeracy, to enhance the essential role which schools play in promoting inclusive societies and strengthening social cohesion, by ensuring high-quality education for all pupils in accordance with the principle of equity, to promote teaching as a profession and to improve initial and in-service training for teaching staff and school leaders.

In november 2008 besprak de Raad de bovenvermelde mededeling en stelde hij de volgende prioriteiten vast voor Europese samenwerking op schoolgebied: de verwerving van sleutelcompetenties garanderen en verbeteren, vooral lezen, schrijven en rekenen, de essentiële rol versterken die scholen spelen in de bevordering van een inclusieve samenleving en de sociale cohesie versterken door onderwijs van hoge kwaliteit te garanderen voor alle leerlingen in overeenstemming met het principe van rechtvaardigheid, door het beroep van leerkracht te promoten en de initiële en inserv ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Objective 1. 1 of the ‘Education Training 2010’ work programme — Improving education and training for teachers and trainers, which highlights the importance of attracting and retaining well-qualified and motivated people to the teaching profession, of identifying the skills that teachers require to meet the changing needs of society, of providing conditions to support teachers through initial and in-service training, and of attracting recruits to teaching and training who have professional experience in other fields

doelstelling 1.1 van het werkprogramma „Onderwijs en opleiding 2010” — Verbetering van het onderwijs en de opleiding voor onderwijsgevenden en opleiders, waarin wordt onderstreept dat het belangrijk is goed gekwalificeerde en gemotiveerde mensen voor het onderwijs aan te trekken en te behouden, vaardigheden in kaart te brengen die onderwijsgevenden nodig hebben om tegemoet te komen aan de veranderende noden van de samenleving, voorwaarden te scheppen om onderwijsgevenden door middel van initiële opleidingen en bijscholingen te onderst ...[+++]


Improve the initial and in-service training of language teachers and the language-related training of teachers of other subjects, as well as enhance and facilitate their mobility, eliminating administrative barriers as far as possible.

De basis- en voortgezette opleiding van taalleerkrachten en de taalopleiding van leerkrachten in andere vakken te verbeteren, hun mobiliteit te versterken en te vergemakkelijken, en administratieve belemmeringen zo veel mogelijk weg te nemen.


33. Emphasises that teachers deserve adequate remuneration and should not be replaced by volunteers, that they have the right to form professional associations and to undertake collective bargaining, that no international body should impose salary scales on their profession and that a greater number of female teachers needs to be trained; believes that teachers are entitled to good initial and in-service training, with refresher courses also focused on their specific needs;

33. onderstreept dat leerkrachten voldoende salaris moeten krijgen en niet door vrijwilligers mogen worden vervangen, dat zij het recht op organisatie en collectieve arbeidsonderhandelingen moeten hebben, dat geen internationale organisatie salarisschalen aan deze beroepsgroep mag opleggen en dat er meer vrouwelijke leerkrachten moeten worden opgeleid; is van oordeel dat leerkrachten recht hebben op een goede basisopleiding en opleiding op de werkplek, met bijscholingscursussen die op hun specifieke behoeften zijn afgestemd;


33. Emphasises that teachers deserve adequate remuneration and should not be replaced by volunteers, that they have the right to form professional associations and to undertake collective bargaining, that no international body should impose salary scales on their profession and that more female teachers need to be trained; believes that teachers are entitled to good initial and in-service training, with refresher courses also focused on their specific needs;

33. onderstreept dat leerkrachten voldoende salaris moeten krijgen en niet door vrijwilligers mogen worden vervangen, dat zij het recht op organisatie en collectieve arbeidsonderhandelingen moeten hebben, dat geen internationale organisatie salarisschalen aan deze beroepsgroep mag opleggen en dat er meer vrouwelijke leerkrachten moeten worden opgeleid; is van oordeel dat leerkrachten recht hebben op een goede basisopleiding en opleiding op de werkplek, met bijscholingscursussen die op hun specifieke behoeften zijn afgestemd;


increasing investment in the initial and in-service training of those involved in vocational education and training: teachers, trainers, tutors, guidance officers,

meer investeren in initiële en voortgezette opleidingen van de actoren in beroepsonderwijs en -opleiding: leerkrachten, opleiders, mentoren en begeleiders.


Upgrading the initial and in-service training of teachers and trainers so that their skills respond both to the changes in society and expectations, and to the varied groups involved (all ages of young people in initial education and training, and a wide spectrum of ages of adults; people with specific learning difficulties, and with personal or societal difficulties; etc.) is a major challenge to the education systems over the next 10 years.

Een van de grootste uitdagingen voor de onderwijsstelsels in de komende tien jaar is de verbetering van de initiële en vervolgopleiding van onderwijsgevenden en opleiders, zodat hun vaardigheden beantwoorden aan de veranderingen in de samenleving en de daar levende verwachtingen en afgestemd zijn op de verschillende betrokken groepen (jongeren van uiteenlopende leeftijdscategorieën die initieel onderwijs en initiële scholing volgen en zeer uiteenlopende groepen volwassenen, personen met bijzondere leermoeilijkheden en persoonlijke of maatschappelijke problemen, enz.).


w