(5) INVITES the Commis
sion to consult the main actors concerned, including those likely to be involved at national level and within the Commission in the transposition and practical application, at an early stage on concrete legislative draft proposals so as to, apart from facilitating subsequent discussions, make legislation easier to implement and enforce; In this context, furthermore INVITES the Commission to give due consideration in this consulta
tion process to the linguistic diversity within the European Union so as to ensure
...[+++]an effective and non-discriminatory involvement of the main actors concerned; INVITES Member States to similarly conduct consultations of the main actors concerned throughout all the legislative, transposition and practical application stages. (6) CONSIDERS that transparency in the development of policy and the drafting of proposals should also be improved by other means and INVITES therefore the Commission to keep the other institutions and Member States regularly informed in an appropriate manner of its preparatory work and in this context make available studies and relevant documentation. (7) ASKS the Commission to provide in the explanatory memoranda of its proposals more detailed information on:(5) VERZOEKT de Commissie de betrokken hoofdactoren, ook die welke vermoedelijk op nationaal niveau en bij
de Commissie bij de omzetting en praktische toepassing zullen worden ingeschakeld, in een vroeg stadium over concrete ontwerp-voorstellen voor wetgeving te raadplegen teneinde verdere besprekingen vlotter te doen verlopen en de tenuitvoerlegging en handhaving van de wetgeving te vergemakkelijken ; VERZOEKT de Commissie in dit verband voorts om bij deze raadplegingen naar behoren acht te slaan op de taalkundige verscheidenheid in de Europese Unie zodat de hoofdactoren op een effectieve en niet-discriminerende wijze ingeschakeld word
...[+++]en ; VERZOEKT de lidstaten evenzo met de betrokken hoofdactoren overleg te plegen in alle stadia van wetgeving, omzetting en praktische toepassing ; (6) IS VAN OORDEEL dat de transparantie bij de beleidsontwikkeling en bij de opstelling van voorstellen ook met andere middelen verbeterd dient te worden en VERZOEKT de Commissie daarom, de andere instellingen en de lidstaten, regelmatig op geschikte wijze op de hoogte te houden van haar voorbereidende werkzaamheden en in verband daarmee studies en relevante documentatie ter beschikking te stellen ; (7) VRAAGT de Commissie in de toelichtingen bij haar voorstellen meer gedetailleerde informatie te verstrekken over