Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Biomedical equipment
Educational aids
Educational curriculum
Educational material
Educational materials
Professor
School curriculum
School materials
School subjects
Subjects taught
Teach equipment safety
Teacher
Teaching aid
Teaching aids
Teaching curriculum
Teaching equipment
Teaching materials
Teaching personnel
Teaching profession
Teaching programmes
Teaching staff
Train riggers on assembly of circus rigging equipment
Training aids
Training curriculum
Training programmes

Vertaling van "teaching equipment " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
teaching materials [ educational materials | school materials | teaching aid | teaching equipment(UNBIS) ]

onderwijsmateriaal [ leermiddelen | onderwijsmiddel | schoolbenodigdheden ]


Teach equipment safety

voorlichten over veiligheid van materiaal


educational aids | teaching aids | teaching equipment | training aids

leermiddel | leermiddelenpakket




educational material | teaching equipment | teaching materials

didactisch materiaal | lesmateriaal | onderwijsmiddelen


Durable medical equipment teaching, guidance, and counseling

adviseren, instrueren en/of begeleiden bij verrichting met verbruiksartikel


instruct rigger on assembly of circus rigging equipment | train riggers on assembly of circus rigging equipment | instruct riggers on assembly of circus rigging equipment | teach riggers about the assembly of circus rigging equipment

tuigers instructies geven over de montage van circustuigage


teacher [ professor | teaching staff | Teaching profession(STW) | teaching personnel(UNBIS) ]

leerkracht [ docent | leraar | onderwijzend personeel | professor ]


teaching curriculum [ educational curriculum | school curriculum | school subjects | subjects taught | training curriculum | Teaching programmes(ECLAS) | Training programmes(ECLAS) ]

onderwijsprogramma [ leerstof | leervak | opleidingsprogramma | schoolprogramma ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Whilst encouraging high expectations for all pupils and promoting access to the basic skills and knowledge that will best equip them for the future, explore the potential of more personalised, learner-centred forms of teaching and learning, including by means of digital resources, as well as the use of different assessment methods such as formative assessment

Hoge verwachtingen te wekken voor alle leerlingen en de toegang tot essentiële vaardigheden en kennis te bevorderen, zodat zij het best toegerust zijn voor de toekomst, en tegelijk de mogelijkheden van meer gepersonaliseerde, op de leerling gerichte vormen van onderwijs en leren te verkennen (onder meer door middel van digitale hulpmiddelen), naast het gebruik van alternatieve beoordelingsmethoden zoals opleidingsevaluaties


Initial training should equip language teachers with a basic 'toolkit' of practical skills and techniques, through training in the classroom; language teachers need the advice of trained mentors as well as regular opportunities to keep their language and teaching skills up to date, inter aliavia e- learning and distance learning.

Tijdens hun initiële opleiding moeten taalleraren zich in het klaslokaal een aantal praktische basisvaardigheden en -technieken eigen maken. Taalleraren moeten door ervaren mentoren worden bijgestaan en hun taalkennis en pedagogische vaardigheden op gezette tijden kunnen bijspijkeren (onder meer via elearning en afstandsonderwijs).


- Providing adequate equipment and educational software; - Encouraging the best use of teaching and learning techniques based on ICT (information and communication technologies).

- Passende apparatuur en onderwijssoftware verstrekken- Aansporen tot optimaal gebruik van op ICT (informatie- en communicatietechnologieën) gebaseerde onderwijs- en leertechnieken


This presupposes - in line with the Lisbon European Council - transforming teaching and training centres into centres for acquiring knowledge which are versatile and accessible to everyone and, of course, equipping them and training their teachers.

Volgens de wens van de Europese Raad van Lissabon houdt dit in dat de onderwijs- en opleidingscentra worden omgevormd tot polyvalente en voor iedereen toegankelijke kenniscentra, en dat zij de nodige uitrusting krijgen en hun leraren worden geschoold.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
1. The ESDC shall have the necessary legal capacity in order to fulfill its tasks and meet its objectives, to enter into contracts and administrative arrangements necessary for its functioning, including to implement staff secondments, acquire equipment, in particular teaching equipment, hold bank accounts and be a party to legal proceedings.

1. De EVDA beschikt over de nodige handelingsbevoegdheid om haar taken te vervullen en haar doelstellingen te verwezenlijken, om de voor haar werking noodzakelijke contracten en administratieve regelingen te sluiten, waaronder regelingen voor de detachering van personeelsleden, om uitrusting, met name didactische uitrusting, aan te schaffen, bankrekeningen te bezitten en in rechte te treden.


Teachers tend to acquire ICT teaching skills through initial education rather than through professional development; it is essential that they are well equipped to embrace the potential of the new technologies in the way they teach, in order to stimulate and engage learners.

Leraren verwerven vaardigheden om ICT te onderwijzen eerder via initieel onderwijs dan via professionele ontwikkeling; het is van groot belang dat zij goed zijn toegerust om de mogelijkheden van de nieuwe technologieën in te passen in de manier van lesgeven, om zo lerenden te stimuleren en te engageren.


This presupposes - in line with the Lisbon European Council - transforming teaching and training centres into centres for acquiring knowledge which are versatile and accessible to everyone and, of course, equipping them and training their teachers.

Volgens de wens van de Europese Raad van Lissabon houdt dit in dat de onderwijs- en opleidingscentra worden omgevormd tot polyvalente en voor iedereen toegankelijke kenniscentra, en dat zij de nodige uitrusting krijgen en hun leraren worden geschoold.


(6) Whereas the conclusions adopted by the Council on 6 May 1996 on the Commission's White Paper 'Teaching and learning: towards the learning society` (8) stress the need for cooperation between schools and the business sector; whereas the 1998 employment guidelines (9), and the 1999 employment guidelines, ask Member States to improve the employment prospects for young people by equipping them with skills relevant to market requirements; whereas in that context the Council invited the Member States to set up or develop apprenticeshi ...[+++]

(6) Overwegende dat in de door de Raad op 6 mei 1996 (8) vastgestelde conclusies over het witboek van de Commissie "Onderwijs en leren: naar een cognitieve samenleving" wordt aangedrongen op de noodzaak van samenwerking tussen school en bedrijfsleven; dat de lidstaten in de "werkgelegenheidsrichtsnoeren voor 1998", die aan de resolutie van de Raad van 15 december 1997 (9) zijn gehecht, wordt verzocht de vooruitzichten van jongeren op een baan te verbeteren door ervoor te zorgen dat zij kwalificaties verwerven die sporen met de behoeften van de markt; dat de Raad de lidstaten in dit verband verzoekt in voorkomend geval leerlingstelsels ...[+++]


In Portugal [31], each secondary school was equipped with a multimedia computer and an Internet connection, and this issue will be extended to primary schools under the Nonio Seculo XXI programme designed to promote and accelerate the use of ICT in teaching.

In Portugal [31] werd elke middelbare school van een multimediacomputer en een Internetaansluiting voorzien en worden deze toekenningen uitgebreid tot de lagere scholen in samenhang met het programma Nonio Seculo XXI dat de bevordering en het versneld pedagogisch gebruik van ICT ten doel heeft.


In Portugal [31], each secondary school was equipped with a multimedia computer and an Internet connection, and this issue will be extended to primary schools under the Nonio Seculo XXI programme designed to promote and accelerate the use of ICT in teaching.

In Portugal [31] werd elke middelbare school van een multimediacomputer en een Internetaansluiting voorzien en worden deze toekenningen uitgebreid tot de lagere scholen in samenhang met het programma Nonio Seculo XXI dat de bevordering en het versneld pedagogisch gebruik van ICT ten doel heeft.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'teaching equipment' ->

Date index: 2023-08-18
w