Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advanced Level
Baccalaureate
Certificate of proficiency
Comprehensive school
Comprehensive secondary school
Diploma
European baccalaureate
General Certificate of Secondary Education
Head teacher of secondary school
Manage secondary school department
Manage secondary school departments
Manages secondary school department
Managing secondary school department
School and training certificates
Science teacher secondary school
Science tutor secondary school
Secondary education
Secondary school
Secondary school director
Secondary school head teacher
Secondary school principal
Secondary school science tutor
Secondary school teacher training course
Teacher of science in secondary schools
Training course for secondary school teachers
University degree

Vertaling van "Comprehensive secondary school " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
comprehensive school | comprehensive secondary school

comprehensieve secundaire school


head teacher of secondary school | secondary school director | secondary school head teacher | secondary school principal

algemeen directrice secundair onderwijs | directrice voortgezet onderwijs | directeur voortgezet onderwijs | rector


science tutor secondary school | teacher of science in secondary schools | science teacher secondary school | secondary school science tutor

docent wetenschappen voortgezet onderwijs | docente wetenschappen voortgezet onderwijs | leerkracht wetenschappen secundair onderwijs | leerkracht wetenschappen voortgezet onderwijs


manage secondary school departments | managing secondary school department | manage secondary school department | manages secondary school department

departement van een middelbare school beheren | departement van een secundaire school beheren


secondary school teacher training course | training course for secondary school teachers

opleiding van onderwijsgevenden voor het voortgezet onderwijs


secondary education [ secondary school ]

voortgezet onderwijs [ middelbare school ]




Educational Adviser holding a secondary school certificate

pedagogisch adviseur met diploma middelbare school


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of reading are commonly preceded by a history of disorders in speech or language dev ...[+++]

Omschrijving: Het voornaamste kenmerk is een specifieke en belangrijke stoornis van de ontwikkeling van leesvaardigheden die niet wordt verklaard door alleen de verstandelijke leeftijd, visusproblemen of inadequaat onderwijs. Begrijpend lezen, woordbeeldherkenning, hardop lezen en de uitvoering van taken die lezen vereisen kunnen allemaal zijn aangetast. Spellingsmoeilijkheden zijn vaak verbonden met een specifieke leesstoornis en duren dikwijls voort tot in de adolescentie zelfs nadat er enige vooruitgang met lezen is geboekt. Specifieke ontwikkelingsstoornissen met betrekking tot lezen hebben gewoonlijk een voorgeschiedenis van stoorni ...[+++]


diploma [ Advanced Level | baccalaureate | certificate of proficiency | European baccalaureate | General Certificate of Secondary Education | university degree | School and training certificates(ECLAS) ]

diploma [ eindexamen gymnasium | eindexamen middelbare school | Europees baccalaureaat | humaniora-diploma | universitair diploma | universitaire graad ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
29. Recognises that sensitive, age-appropriate, and scientifically accurate sex and relationship education is an essential tool in the empowerment of girls and boys, helping them to make well-informed choices and contributing to wider public health priorities such as reducing unplanned pregnancies, reducing maternal and infant mortality, prevention and earlier treatment of sexually transmitted infections, and reducing the gaps in health inequality; encourages Member States to consider making age-appropriate comprehensive sex and relationship education compulsory in their school ...[+++]

29. is van oordeel dat gevoelig, aan de leeftijd aangepast, wetenschappelijk onderbouwd onderwijs inzake seksualiteit en relaties een essentieel instrument is om meisjes en jongens mondig te maken en te helpen weloverwogen keuzes te maken, en tevens bijdraagt aan de verwezenlijking van andere prioriteiten op het gebied van de volksgezondheid, zoals terugdringing van het aantal ongewenste zwangerschappen, een lagere moeder- en kindersterfte, preventie en vroegtijdiger behandeling van seksueel overdraagbare aandoeningen en verkleining van ongelijkheden op het gebied van gezondheid; verzoekt de lidstaten te overwegen om uitgebreide, aan de ...[+++]


29. Recognises that sensitive, age-appropriate, and scientifically accurate sex and relationship education is an essential tool in the empowerment of girls and boys, helping them to make well-informed choices and contributing to wider public health priorities such as reducing unplanned pregnancies, reducing maternal and infant mortality, prevention and earlier treatment of sexually transmitted infections, and reducing the gaps in health inequality; encourages Member States to consider making age-appropriate comprehensive sex and relationship education compulsory in their school ...[+++]

29. is van oordeel dat gevoelig, aan de leeftijd aangepast, wetenschappelijk onderbouwd onderwijs inzake seksualiteit en relaties een essentieel instrument is om meisjes en jongens mondig te maken en te helpen weloverwogen keuzes te maken, en tevens bijdraagt aan de verwezenlijking van andere prioriteiten op het gebied van de volksgezondheid, zoals terugdringing van het aantal ongewenste zwangerschappen, een lagere moeder- en kindersterfte, preventie en vroegtijdiger behandeling van seksueel overdraagbare aandoeningen en verkleining van ongelijkheden op het gebied van gezondheid; verzoekt de lidstaten te overwegen om uitgebreide, aan de ...[+++]


29. Recognises that sensitive, age-appropriate, and scientifically accurate sex and relationship education is an essential tool in the empowerment of girls and boys, helping them to make well-informed choices and contributing to wider public health priorities such as reducing unplanned pregnancies, reducing maternal and infant mortality, prevention and earlier treatment of sexually transmitted infections, and reducing the gaps in health inequality; encourages Member States to consider making age-appropriate comprehensive sex and relationship education compulsory in their school ...[+++]

29. is van oordeel dat gevoelig, aan de leeftijd aangepast, wetenschappelijk onderbouwd onderwijs inzake seksualiteit en relaties een essentieel instrument is om meisjes en jongens mondig te maken en te helpen weloverwogen keuzes te maken, en tevens bijdraagt aan de verwezenlijking van andere prioriteiten op het gebied van de volksgezondheid, zoals terugdringing van het aantal ongewenste zwangerschappen, een lagere moeder- en kindersterfte, preventie en vroegtijdiger behandeling van seksueel overdraagbare aandoeningen en verkleining van ongelijkheden op het gebied van gezondheid; verzoekt de lidstaten te overwegen om uitgebreide, aan de ...[+++]


35. Calls for the post-2015 MDG framework to advance women’s empowerment and gender equality by closing gender gaps at all levels of education, with specific targets including universal access to and completion of quality education (at primary, secondary, and higher level) and vocational training within a youth-friendly job creation policy environment, the elimination of female illiteracy, and access to comprehensive sexuality education inside and outside school; ...[+++]

35. pleit ervoor dat het MDG-kader voor de periode na 2015 de zelfredzaamheid van vrouwen en de gendergelijkheid bevordert door de genderkloof op alle niveaus van het onderwijs te dichten, middels specifieke doelstellingen, waaronder algemene toegang tot en de voltooiing van goed onderwijs (lager, middelbaar en hoger) en beroepsonderwijs met een beleidskader dat gericht is op het scheppen van jeugdvriendelijke banen, de uitbanning van analfabetisme onder vrouwen, evenals toegang tot uitgebreide seksuele voorlichting, op school en daarbuiten;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In Poland , “Basics of Enterprise” is a compulsory subject in all comprehensive secondary and vocational schools.

In Polen is “basiskennis van de onderneming” een verplicht vak aan alle middelbare scholen voor algemeen vormend onderwijs en beroepsonderwijs.


w