Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analyse milled cocoa density
Analysing milled cocoa density
Calculate the density of a liquid
Check the density of liquids
Comply with traffic codes
Density of traffic
Fluid-density assistive measuring aid
Follow traffic regulations
High density lipoprotein deficiency
Investigate milled cocoa density
Measure density of liquids
Measure the density of a liquid
Obey traffic regulations
Obey traffic rules
Scrutinise milled cocoa density
Town traffic
Traffic concentration
Traffic density
Traffic in cities
Traffic in towns
Traffic intensity
Urban traffic
Volume of traffic

Vertaling van "Traffic density " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
density of traffic | traffic concentration | traffic density | traffic intensity

verkeersdichtheid | verkeersintensiteit


density of traffic | traffic density | volume of traffic

verkeersdichtheid


traffic concentration | traffic density

verkeersdichtheid


Melanocortin 4 receptor (MC4R) deficiency is the commonest form of monogenic obesity identified so far. MC4R deficiency is characterized by severe obesity, an increase in lean body mass and bone mineral density, increased linear growth in early child

obesitas als gevolg van melanocortine-4-receptordeficiëntie


analysing milled cocoa density | investigate milled cocoa density | analyse milled cocoa density | scrutinise milled cocoa density

dichtheid van gemalen cacao analyseren


calculate the density of a liquid | check the density of liquids | measure density of liquids | measure the density of a liquid

dichtheid van vloeistoffen meten


town traffic [ traffic in cities | traffic in towns | urban traffic ]

stadsverkeer


comply with traffic codes | obey traffic regulations | follow traffic regulations | obey traffic rules

verkeersregels volgen




Fluid-density assistive measuring aid

aangepast hulpmiddel voor meten van vloeistofdichtheid
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Many road infrastructures, including tunnels, were built several decades ago when traffic density and vehicle characteristics were different from what they are today.

Veel wegeninfrastructuren, waaronder die van tunnels, zijn enkele tientallen jaren geleden gebouwd, in een tijdperk waarin de verkeersdichtheid en de eigenschappen van voertuigen anders waren dan nu.


With a view to ensuring that resources are used efficiently, it is also vital that Member States enjoy a certain degree of flexibility and that they are able – by way of exemptions – to take the territorial disparities that exist in the EU into account. The rigid imposition of uniform conditions concerning maximum length of vehicle combinations, permitted speeds or traffic density on corridors throughout the EU, without regard for territorial specificities, is not necessarily the most effective solution.

Verder moeten de lidstaten met het oog op een doeltreffende aanwending van middelen de nodige flexibiliteit krijgen en moeten zij – met behulp van uitzonderingen – rekening kunnen houden met de territoriale verschillen binnen de EU. Wanneer de corridors in de hele EU zonder oog voor de specifieke territoriale omstandigheden moeten voldoen aan rigide, uniforme voorschriften betreffende de maximale lengte van treinen, maximumsnelheden en de maximumkrachten op het spoor, zal niet altijd de meest optimale oplossing worden gekozen.


Such a SEFIR should include the necessary flexibility to reflect specific needs such as traffic density and the level of complexity required.

Een dergelijk SEFIR dient voldoende flexibel te zijn om te kunnen inspelen op specifieke behoeften, zoals vervoersintensiteit en de vereiste complexiteit.


No later than 5 years following the date of entry into force of this directive, the Commission shall present a report to the European Parliament and the Council, on the implementation and the effects of this Directive, taking account of developments in technology and the trend in traffic density, and evaluating its impact on the internal market, including on island, landlocked and peripheral regions of the Community, levels of investment in the sector and its contribution to the objectives of a sustainable transport policy.

Uiterlijk 5 jaar na inwerkingtreding van deze richtlijn legt de Commissie het Europees Parlement en de Raad een verslag voor over de uitvoering en de gevolgen van deze richtlijn, waarbij zij rekening houdt met de technologische ontwikkelingen en de trend van de verkeersdichtheid, en een evaluatie geeft van de gevolgen voor de interne markt, met inbegrip van de gevolgen voor de eilanden, de niet aan zee grenzende en de perifere gebieden van de Gemeenschap, de hoogte van de investeringen in de sector en de bijdrage van de richtlijn tot de doelstellingen van een duurzaam vervoersbeleid.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The justification to be provided with the request by the Member State shall refer to the traffic density and economic conditions on the waterway in question.

In de motivering die de lidstaat samen met zijn verzoek moet indienen, moet worden verwezen naar de lage verkeersdichtheid en naar de economische omstandigheden op de desbetreffende waterweg.


3. Following a request by a Member State, the Commission may extend in accordance with the procedure laid down in Article 11(2), the period provided for in paragraph 2 for the implementation of one or more requirements of Article 4 in respect of inland waterways falling within the scope of Article 2 but with low traffic density, or in respect of inland waterways for which the cost of such implementation would be disproportionate to its benefits.

3. Op verzoek van een lidstaat kan de Commissie overeenkomstig de procedure van artikel 11, lid 2, de in lid 2 vermelde termijn voor de toepassing van een of meer voorschriften van artikel 4 verlengen met betrekking tot binnenwateren die binnen het toepassingsgebied van artikel 2 vallen, voorzover de verkeersdichtheid op deze waterwegen laag is, of met betrekking tot binnenwateren waarvoor de kosten van een dergelijke toepassing niet in verhouding staan tot de voordelen.


3. Following a request by a Member State, the Commission may extend in accordance with the procedure laid down in Article 11(2), the period provided for in paragraph 2 for the implementation of one or more requirements of Article 4 in respect of inland waterways falling within the scope of Article 2 but with low traffic density, or in respect of inland waterways for which the cost of such implementation would be disproportionate to its benefits.

3. Op verzoek van een lidstaat kan de Commissie overeenkomstig de procedure van artikel 11, lid 2, de in lid 2 vermelde termijn voor de toepassing van een of meer voorschriften van artikel 4 verlengen met betrekking tot binnenwateren die binnen het toepassingsgebied van artikel 2 vallen, voorzover de verkeersdichtheid op deze waterwegen laag is, of met betrekking tot binnenwateren waarvoor de kosten van een dergelijke toepassing niet in verhouding staan tot de voordelen.


3. Following a request by a Member State, the Commission may extend in accordance with the procedure laid down in Article 11 (2), the period provided for in paragraph 2 for the implementation of one or more requirements of Article 4 in respect of inland waterways falling within the scope of Article 2 but with low traffic density, or in respect of inland waterways for which the cost of such implementation would be disproportionate to its benefits .

3. Op verzoek van een lidstaat kan de Commissie overeenkomstig de procedure van artikel 11, lid 2, de in lid 2 vermelde termijn voor de toepassing van een of meer voorschriften van artikel 4 verlengen met betrekking tot de in artikel 2 vermelde waterwegen, voorzover de verkeersdichtheid op deze waterwegen laag is, of met betrekking tot binnenwateren waarvoor de kosten van een dergelijke toepassing niet in verhouding staan tot de voordelen .


The test must take place, whenever possible, on roads outside built-up areas, on fast roads and on motorways (or similar), and on all kinds of urban highways presenting the different types of difficulties that a driver is liable to encounter. It would be desirable for this test to take place in different traffic density conditions.

Zo mogelijk vindt deze rijtest plaats op wegen buiten de agglomeraties, op autosnelwegen en op autowegen (of vergelijkbare wegen), alsmede op alle soorten stedelijke wegen, welke de diverse soorten problemen moeten opleveren die een bestuurder kan tegenkomen. Het is wenselijk dat deze test plaatsvindt bij verschillende niveaus van verkeersdrukte.


(9) Member States should be able to restrict the circulation during the night of heavy goods vehicles whose noise exceeds Community standards. Member States should also be able to restrict heavy goods vehicles when exceptionally high traffic density is expected, for example during summer holiday periods. The Commission should be notified of such driving restrictions.

(9) Lidstaten zouden de mogelijkheid moeten hebben om aan het nachtelijke verkeer van zware vrachtauto's die niet aan de communautaire geluidsnormen voldoen, beperkingen op te leggen; lidstaten zouden tevens de mogelijkheid moeten hebben aan zware vrachtauto's beperkingen op te leggen wanneer een uitzonderlijk hoog verkeersaanbod wordt verwacht, bijvoorbeeld gedurende zomervakantieperioden; de Commissie dient van dergelijke rijbeperkingen in kennis te worden gesteld;


w