Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Compensatory education
Developmental education
Education for highly gifted children
Educational curriculum
Educational materials
Inclusive education assistant
Remedial education
Remedial instruction
Remedial teaching
SEN TA
School curriculum
School for handicapped children
School for the blind
School for the deaf
School materials
School subjects
Special assistance for pupils
Special care baby unit
Special care unit
Special education
Special educational needs assistant
Special needs education
Special teaching
Special-needs education
Subjects taught
Teach special diet
Teach university class
Teach university course
Teaches university class
Teaching aid
Teaching assistant in special educational needs
Teaching curriculum
Teaching equipment
Teaching materials
Teaching methods for special needs students
Teaching methods for special-needs students
Teaching programmes
Teaching university class
Training curriculum
Training programmes

Vertaling van "Special teaching " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
special education [ compensatory education | education for highly gifted children | school for handicapped children | school for the blind | school for the deaf | special-needs education | special teaching ]

buitengewoon onderwijs [ aanvullend onderwijs | onderwijs voor buitengewoon begaafden | school voor doofstommen | school voor gehandicapte kinderen | school voor slechthorende kinderen ]


teaching methods for special needs students | teaching methods for special-needs students | special needs education | special-needs education

op bijzondere behoeften gericht onderwijs | buitengewoon onderwijs | onderwijs voor leerlingen met bijzondere behoeften




inclusive education assistant | teaching assistant in special educational needs | SEN TA | special educational needs assistant

klassenassistent buitengewoon onderwijs | klassenassistente speciaal onderwijs | klassenassistent speciaal onderwijs | onderwijsassistent speciaal onderwijs


developmental education | remedial education | remedial instruction | remedial teaching | special assistance for pupils

correctief onderwijs | remedial teaching


teaching materials [ educational materials | school materials | teaching aid | teaching equipment(UNBIS) ]

onderwijsmateriaal [ leermiddelen | onderwijsmiddel | schoolbenodigdheden ]


teaches university class | teaching university class | teach university class | teach university course

universitaire klassen doceren | universitaire cursussen geven | universitaire klassen onderwijzen


teaching curriculum [ educational curriculum | school curriculum | school subjects | subjects taught | training curriculum | Teaching programmes(ECLAS) | Training programmes(ECLAS) ]

onderwijsprogramma [ leerstof | leervak | opleidingsprogramma | schoolprogramma ]




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The study looked at teaching practices and recommended catering for students with special needs through individual educational plans and team-teaching (language teacher and special needs teacher) and providing appropriate teacher training as part of mainstream training for prospective teachers.

Het onderzoek besteedde aandacht aan onderwijsmethoden en kwam met aanbevelingen hoe door middel van individuele leerplannen, team-teaching (taalleraar en leraar speciaal onderwijs) en een adequate lerarenopleiding in het kader van de reguliere opleiding van toekomstige leraren rekening kan worden gehouden met leerlingen met bijzondere behoeften.


I. 5. 1 The Commission services will collect and disseminate information about good practice in the teaching of foreign languages to learners with special needs, with particular reference to the organisation of curricula and teaching systems.

I. 5. 1 De diensten van de Commissie zullen informatie verzamelen en verspreiden over goede praktijken op het gebied van vreemdetalenonderwijs aan mensen met bijzondere behoeften (met bijzondere aandacht voor de organisatie van curricula en onderwijsstelsels).


Good practice in teaching languages to learners with special needs can be further developed and new methods and approaches need to be developed for the teaching of foreign languages to such learners (> Action I.5.1)

Toch kunnen deze mensen in een aantal gevallen nog steeds geen taallessen volgen. Er kunnen nog meer goede praktijken worden ontwikkeld op het gebied van taalonderwijs aan mensen met bijzondere behoeften en er moet voor nieuwe methoden worden gezorgd om het onderricht van vreemde talen aan deze groep mensen te vergemakkelijken (> actie I.5.1)


Evidence is provided here that Tempus results were made available to the so called 'Teaching and Teaching Methods Associations', special bodies responsible for the development of education standards based on a bottom-up approach.

Er wordt bewijsmateriaal aangevoerd dat de resultaten van Tempus ter beschikking zijn gesteld van de zogenoemde "Verenigingen voor onderwijs en onderwijsmethodes", speciale organen die op basis van een bottom-up benadering onderwijsnormen moeten opstellen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
It is important that they are taught in their own language, but is also vital to remember that we need special teaching facilities and also that students need to be taught cultural awareness, as they are often rootless, coming as they do from one country to another, which is a new and alien environment.

Het is belangrijk dat zij les krijgen in hun eigen taal, maar het is ook belangrijk te beseffen dat er speciale onderwijsvoorzieningen nodig zijn en dat leerlingen cultureel bewustzijn wordt bijgebracht, omdat zij vaak ontworteld zijn wanneer zij uit het ene land naar het andere land komen, naar een nieuwe, vreemde omgeving.


The so-called Languages Key Activity within Comenius supports the teaching of any world language, including official EU languages. The ICT Key Activity – another part of Comenius – also supports projects developing innovative uses of information and communication technologies applied to language teaching, in particular, for special education needs and for the needs of children with a migrant background.

Met de zogenoemde kernactiviteit ´Talen´ binnen Comenius wordt steun gegeven aan het onderwijs in welke wereldtaal dan ook, waaronder de officiële talen van de EU. Met de kernactiviteit ICT – een ander onderdeel van Comenius – wordt steun gegeven aan projecten voor de ontwikkeling van innovatieve toepassingen van informatie- en communicatietechnologieën in het talenonderwijs, in het bijzonder in het geval van speciale onderwijsbehoeften en behoeften van kinderen met een migrantenachtergrond.


L. whereas the maximum class size (32 pupils) is larger than would be permitted under the relevant legislation in a number of Member States; whereas, moreover, many classes contain pupils whose mother tongue is different from that of the language section to which they have been admitted, as well as pupils with learning difficulties or special teaching needs,

L. overwegende dat de maximumomvang van een klas (32 leerlingen) groter is dan de wetgeving van een aantal lidstaten toelaat; overwegende dat er bovendien in vele klassen leerlingen zijn van wie de moedertaal afwijkt van die van de taalafdeling waartoe zij zijn toegelaten, alsmede leerlingen met leerproblemen en bijzondere onderwijsbehoeften,


L. whereas the maximum class size (32 pupils) is larger than would be permitted under the relevant legislation in a number of Member States; whereas, moreover, many classes contain pupils whose mother tongue is different from that of the language section to which they have been admitted, as well as pupils with learning difficulties or special teaching needs,

L. overwegende dat de maximumomvang van een klas (32 leerlingen) groter is dan de wetgeving van een aantal lidstaten toelaat; overwegende dat er bovendien in vele klassen leerlingen zijn van wie de moedertaal afwijkt van die van de taalafdeling waartoe zij zijn toegelaten, alsmede leerlingen met leerproblemen en bijzondere onderwijsbehoeften,


L. whereas the maximum class size (32 pupils) is larger than would be permitted under the relevant legislation in a number of Member States; whereas, moreover, many classes contain pupils whose mother tongue is different from that of the language section to which they have been admitted as well as pupils with learning difficulties or special teaching needs,

L. overwegende dat de maximumomvang van een klas (32 leerlingen) groter is dan de wetgeving van een aantal lidstaten toelaat; overwegende dat er bovendien in vele klassen leerlingen zijn van wie de moedertaal afwijkt van die van de taalafdeling waartoe zij zijn toegelaten, alsmede leerlingen met leerproblemen en bijzondere onderwijsbehoeften,


Promoting the teaching and learning of languages and linguistic diversity should be a priority of Community action in the field of education and training. The teaching and learning of languages is of special relevance among neighbouring Member States.

Het verbeteren van het talenonderwijs en het bevorderen van het leren van talen en van taalverscheidenheid moet een prioriteit zijn in het optreden van de Gemeenschap op onderwijs- en opleidingsgebied. Het onderwijzen en leren van talen heeft een bijzonder belang in aangrenzende lidstaten.


w