Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Community language teaching
Educational curriculum
Educational materials
Health care profession
Health profession
Home language teaching
Minority language teaching
Mother tongue teaching
Professor
School curriculum
School materials
School subjects
Subjects taught
Teach ESOL language class
Teach ESOL language course
Teach art studies class
Teach art studies course
Teach art studies lesson
Teach university class
Teach university course
Teacher
Teaches university class
Teaching ESOL language class
Teaching aid
Teaching art studies class
Teaching curriculum
Teaching equipment
Teaching materials
Teaching personnel
Teaching profession
Teaching programmes
Teaching staff
Teaching university class
Training curriculum
Training programmes
WCOTP

Vertaling van "Teaching profession " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
teacher [ professor | teaching staff | Teaching profession(STW) | teaching personnel(UNBIS) ]

leerkracht [ docent | leraar | onderwijzend personeel | professor ]


World Confederation of Organisations of the Teaching Profession | WCOTP [Abbr.]

Wereldverbond van organisaties van onderwijzend personeel | WCOTP [Abbr.]


teaching materials [ educational materials | school materials | teaching aid | teaching equipment(UNBIS) ]

onderwijsmateriaal [ leermiddelen | onderwijsmiddel | schoolbenodigdheden ]


teaches university class | teaching university class | teach university class | teach university course

universitaire klassen doceren | universitaire cursussen geven | universitaire klassen onderwijzen


teach ESOL language course | teaching ESOL language class | teach English for Speakers of Other Languages language class | teach ESOL language class

ESOL-taallessen geven | lessen Engels als tweede taal geven


teach art studies course | teach art studies lesson | teach art studies class | teaching art studies class

kunstlessen geven


community language teaching | home language teaching | minority language teaching | mother tongue teaching

eigen taal onderwijs


teaching curriculum [ educational curriculum | school curriculum | school subjects | subjects taught | training curriculum | Teaching programmes(ECLAS) | Training programmes(ECLAS) ]

onderwijsprogramma [ leerstof | leervak | opleidingsprogramma | schoolprogramma ]


health care profession | health profession

beroep in de gezondheidszorg | gezondheidszorgberoep


Education/welfare/health profession

beroep in onderwijs, welzijn en/of gezondheidszorg
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
44. Emphasises the role of education and its quality and teaching mission in shaping future generations and contributing to wider social and economic cohesion as well as to job creation, higher competitiveness and growth potential; calls in this regard for better recognition of the teaching profession;

44. benadrukt de rol van het onderwijs en de kwaliteit en missie van het onderwijs bij de vorming van toekomstige generaties en de bijdrage aan meer sociale en economische samenhang en aan het scheppen van banen, meer concurrentievermogen en groeipotentieel; pleit in dit verband voor een grotere erkenning van het leraarsvak;


7. Stresses the importance of combating stereotypes and gender-based discrimination by adopting active policies that can reduce the real disadvantages affecting women in the service sector, where there is an assumption that there are male and female jobs, and that the latter are associated with the work women do at home and are considered as an extension of these (clothing and textiles, teaching, nursing, cleaning, etc.); calls for educational and professional counselling to play a greater role at school, for equality between men and women to be promoted among young people and for the fight against stereotypes to steer young women towards qualifications and professions in which they are under-represented; notes that the proportion of men ent ...[+++]

7. wijst erop dat het belangrijk is om door middel van actieve beleidsmaatregelen te strijden tegen stereotypes en discriminatie op basis van geslacht in de dienstensector, waarbij de opvatting heerst dat er mannelijke en vrouwelijke beroepen zijn, en dat die laatste verband houden met het werk dat vrouwen thuis uitvoeren en als het verlengde van dat werk gezien worden (kleermakerij, onderwijs, verpleegkunde, schoonmaakdiensten, enz.); vindt dat beroeps- en arbeidsadvisering op school een prominentere plaats moet krijgen, teneinde gendergelijkheid bij jongeren meer onder de aandacht te brengen en stereotypen effectiever aan te pakken, en om vrouwen een zetje te geven in de richting ...[+++]


In the past, teaching was a respected and valued profession. Today, the teaching profession is not attractive.

Vroeger stond het beroep van leraar in hoog aanzien, maar tegenwoordig is het niet meer zo aantrekkelijk.


The aims of this Communication are to ensure that provision for teachers' education and professional development is coordinated and adequately resourced; encourage that all teachers possess the knowledge, attitudes and pedagogic skills that they require to be effective; support the professionalisation of teaching; and to promote research within the teaching profession, as well as the status and recognition of the profession.

Doelstelling van deze mededeling is te waarborgen dat voorzieningen voor de opleiding en de professionele ontwikkeling van leerkrachten worden gecoördineerd en van voldoende middelen voorzien, dat alle leerkrachten over de kennis, de instelling en de pedagogische vaardigheden beschikken die zij nodig hebben om hun beroep doeltreffend te kunnen uitoefenen, dat de professionalisering van het onderwijs wordt gesteund en dat onderzoek binnen het vak van leerkracht, evenals de status en de erkenning van het beroep worden bevorderd.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
This not only applies to ensuring that a good proportion of the best graduates choose the teaching profession over other careers. School systems will also benefit, in terms of addressing teacher shortages and introducing new and valuable skills, by attracting experienced and high quality professionals from other walks of life into teaching at a later stage in their careers.

Dit betekent niet alleen waarborgen dat een goed percentage van de beste gediplomeerden het onderwijsvak kiezen boven andere loopbanen, maar dat schoolsystemen ook profiteren - waar het gaat om het opvullen van vacatures en het invoeren van nieuwe waardevolle vaardigheden - van het aantrekken voor het onderwijsvak van ervaren en hooggekwalificeerde vakmensen uit andere sectoren van de samenleving in een latere fase van hun loopbaan.


Numerous social, cultural, economic and technological changes in society place new demands on the teaching profession and hasten the need for the development of more competence-centred approaches to teaching, together with a greater emphasis on learning outcomes.

Door talrijke maatschappelijke, culturele, economische en technologische veranderingen in de samenleving worden er nieuwe eisen gesteld aan het beroep van leraar en wordt het des te noodzakelijker meer competentiegerichte benaderingen voor het lesgeven te ontwikkelen, in combinatie met een grotere nadruk op leerresultaten.


Objective 1. 1 of the ‘Education Training 2010’ work programme — Improving education and training for teachers and trainers, which highlights the importance of attracting and retaining well-qualified and motivated people to the teaching profession, of identifying the skills that teachers require to meet the changing needs of society, of providing conditions to support teachers through initial and in-service training, and of attracting recruits to teaching and training who have professional experience in other fields

doelstelling 1.1 van het werkprogramma „Onderwijs en opleiding 2010” — Verbetering van het onderwijs en de opleiding voor onderwijsgevenden en opleiders, waarin wordt onderstreept dat het belangrijk is goed gekwalificeerde en gemotiveerde mensen voor het onderwijs aan te trekken en te behouden, vaardigheden in kaart te brengen die onderwijsgevenden nodig hebben om tegemoet te komen aan de veranderende noden van de samenleving, voorwaarden te scheppen om onderwijsgevenden door middel van initiële opleidingen en bijscholingen te ondersteunen, alsmede om nieuwe onderwijsgevenden en opleiders met ervaring op andere gebieden aan te trekken


Take any appropriate steps to make the teaching profession a more attractive career choice.

Het nodige te doen om de keuze voor het beroep van leraar aantrekkelijker te maken.


Improving the quality of teacher education can provide one means of making the teaching profession an attractive career choice.

Verbetering van de kwaliteit van de lerarenopleidingen is een van de manieren om de keuze voor het beroep van leraar aantrekkelijker te maken.


Particular attention is to be given to intensifying transnational contacts in the language teaching profession and among those responsible for language teaching policies throughout the Community in all educational sectors.

Bijzondere aandacht wordt geschonken aan de intensivering van transnationale contacten binnen de beroepsgroep van de taalleraren en tussen diegenen die in de gehele Gemeenschap voor het beleid op het gebied van het talenonderwijs in alle onderwijssectoren verantwoordelijk zijn.


w