Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
By-passable traffic
Check traffic flow
Comply with traffic codes
Density of traffic
External-external traffic
Follow traffic regulations
Highway code
Light signalling
Lighted road sign
Monitor flow of traffic
Monitor traffic flow
Monitoring traffic flow
Obey traffic regulations
Obey traffic rules
Parcel of traffic
Point to point traffic
Road signs and signals
Through traffic
Town and traffic planners
Town in rural environment
Town traffic
Traffic concentration
Traffic density
Traffic in cities
Traffic in towns
Traffic intensity
Traffic item
Traffic law
Traffic relation
Traffic signs
Traffic stream
Transit traffic
Urban traffic

Vertaling van "Town traffic " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
town traffic [ traffic in cities | traffic in towns | urban traffic ]

stadsverkeer


parcel of traffic | point to point traffic | traffic item | traffic relation | traffic stream

verkeersrelatie


Town and traffic planners

Stedenbouwkundigen en verkeersplanologen


check traffic flow | monitoring traffic flow | monitor flow of traffic | monitor traffic flow

verkeersstromen controleren | verkeersstromen observeren


comply with traffic codes | obey traffic regulations | follow traffic regulations | obey traffic rules

verkeersregels volgen


density of traffic | traffic concentration | traffic density | traffic intensity

verkeersdichtheid | verkeersintensiteit


by-passable traffic | external-external traffic | through traffic | transit traffic

doorgaand verkeer | transitoverkeer


highway code [ Traffic law(STW) ]

verkeersregels [ wegcode ]


traffic signs [ lighted road sign | light signalling | road signs and signals ]

bebakening [ lichtsignalering | verkeersbord | verkeerstekens | wegbebakening ]


Town in rural environment

middelgrote stad in landelijke omgeving
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The many town and city by-passes or ring roads financed by the Cohesion Fund have served the function of both improving network links and mitigating the adverse environmental effects of traffic in towns and city centres.

Door de vele, door het Cohesiefonds gefinancierde ringwegen om de grotere en kleinere steden zijn de netwerkverbindingen verbeterd en zijn de negatieve milieueffecten van het verkeer in de stadscentra gereduceerd.


Under the principle of subsidiarity, towns will, of course, decide themselves what urban projects to plan, but these projects will have to comply with the standards of European transport policy, meaning that they will have to provide for efficient multi-modal passenger and goods logistics chains which reduce not only traffic in towns but also environmental impact.

Overeenkomstig het subsidiariteitsbeginsel is het uiteraard aan de steden zelf welke projecten ze nodig achten, maar ze moeten wel aan de normen van het Europese vervoersbeleid voldoen, d.w.z. het moet gaan om efficiënte, multimodale logistiekketens voor personen- en goederenvervoer, die niet alleen de stedelijke vervoersvolumes reduceren, maar ook de milieubelasting verlagen.


2. Considers that the increase in traffic means that the streets in large towns are operating at the limit of their capacity and often beyond it, meaning that the road network of large towns is extremely sensitive to disruption and lacking in flexibility, which results in traffic jams forming very quickly in the event of even minor problems.

2. meent dat de straten in grote steden door het toenemend verkeer de grenzen van hun capaciteit hebben bereikt en dat die grenzen vaak worden overschreden, hetgeen betekent dat het wegennetwerk van grote steden uitermate gevoelig voor verstoringen en te weinig flexibel is, waardoor al bij kleine problemen verkeersopstoppingen ontstaan.


E. whereas European towns and cities should be able to choose from a wide range of flexible instruments so as to put together a tailor-made policy mix in order to provide integrated, sustainable, socially effective and economically viable solutions to their specific mobility problems; whereas better logistical solutions and a shift towards more sustainable transport modes must be sought in all transport modes and areas (pedestrians, cyclists, public and private passenger transport, freight distribution, and services) to provide for good accessibility to city centres and smooth traffic ...[+++]

E. overwegende dat Europese steden en gemeenten in de gelegenheid gesteld moeten worden om een uit breed scala aan flexibele instrumenten te kiezen, om zo een beleidsmix op maat samen te stellen voor geïntegreerde, duurzame, maatschappelijk doeltreffende en economisch haalbare oplossingen voor hun specifieke mobiliteitsproblemen; dat voor alle vervoersmodi en op alle vervoersgebieden (voetgangers, fietsers, openbaar en privé personenvervoer, goederenvervoer en diensten) gestreefd moet worden naar betere logistieke oplossingen en een verschuiving in de richting van meer duurzame vervoersmodi, met het oog op een goede toegankelijkheid va ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
E. whereas European towns and cities should be able to choose from a wide range of flexible instruments so as to put together a tailor-made policy mix in order to provide integrated, sustainable, socially effective and economically viable solutions to their specific mobility problems; whereas better logistical solutions and a shift towards more sustainable transport modes must be sought in all transport modes and areas (pedestrians, cyclists, public and private passenger transport, freight distribution, and services) to provide for good accessibility of city centres and smooth traffic ...[+++]

E. overwegende dat Europese steden en gemeenten in de gelegenheid gesteld moeten worden om een uit breed scala aan flexibele instrumenten te kiezen, om zo een beleidsmix op maat samen te stellen voor geïntegreerde, duurzame, maatschappelijke doeltreffende en economische betaalbare oplossingen voor hun specifieke mobiliteitsproblemen; overwegende dat voor alle vervoersmodi en op alle vervoersgebieden (voetgangers, fietsers, openbaar en privé personenvervoer, goederenvervoer en diensten) gestreefd moet worden naar betere logistieke oplossingen en een verschuiving in de richting van meer duurzame vervoersmodi, met het oog op een goede toeg ...[+++]


Therefore, it does not apply to requirements, such as road traffic rules, rules concerning the development or use of land, town and country planning, building standards as well as administrative penalties imposed for non-compliance with such rules which do not specifically regulate or specifically affect the service activity but have to be respected by providers in the course of carrying out their economic activity in the same way as by individuals acting in their private capacity.

Deze richtlijn is derhalve niet van toepassing op eisen zoals verkeersregels, regels betreffende de ontwikkeling of het gebruik van land, voorschriften inzake ruimtelijke ordening en stedebouw, en evenmin op administratieve sancties wegens het niet naleven van dergelijke voorschriften die de dienstenactiviteit niet specifiek regelen of daarop specifiek van invloed zijn, maar die de dienstverrichters bij de uitvoering van hun economische activiteit in acht dienen te nemen op dezelfde wijze als natuurlijke personen die als particulier handelen.


– Ensuring sustainable and accessible urban mobility: innovative organisation schemes, including clean and safe vehicles and means of transport with lower levels of pollution , including those based on hydrogen and fuel cells, improving accessibility for persons with reduced mobility , improved and innovative solutions for transport vehicles and infrastructure - making them accessible to disabled persons, new public and/or collective transportation modes with a focus on efficiency throughout the entire mobility chain (public/collective transport, carsharing or pooling, walking and cycling) and rationalisation of private transport, communication infrastructure, integrated town planning, ...[+++]

– Waarborging van duurzame en toegankelijke stedelijke mobiliteit : innovatieve organisatieschema's, inclusief schone en veilige voertuigen en minder verontreinigende vervoermiddelen, met inbegrip van deze op basis van waterstof en brandstofcellen, met een betere toegankelijkheid voor mensen met verminderde mobiliteit, betere en innovatieve oplossingen voor transportvoertuigen en infrastructuur en toegankelijkheid hiervan voor gehandicapten, nieuwe methoden voor openbaar en/of collectief vervoer met de nadruk op de efficiëntie doorheen de totale mobiliteitsketen (openbaar/collectief vervoer, autodelen of -poolen, lopen en fietsen) en rat ...[+++]


Urban traffic has a significant impact on the environment and on the health of citizens, as well as on the overall quality of life in towns.

Het vervoer in de steden heeft een weerslag op het milieu en de gezondheid van de stadsbewoners en op de algemene kwaliteit van het stadsleven.


Traffic has significant impacts on the environment and on the health of urban citizens, as well as on the overall quality of life in towns.

Verkeer heeft belangrijke gevolgen voor het milieu, voor de gezondheid van stadsbewoners en voor de algehele levenskwaliteit in steden.


However, if the high density of buildings is the first defining characteristic of towns and cities, then high volumes of traffic is now the second.

Maar al is de hoge dichtheid van gebouwen het eerste kenmerk van steden, het tweede is op dit moment de grote hoeveelheid verkeer.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Town traffic' ->

Date index: 2022-11-13
w